Gå til innhold

To ganger 5.1-lyd fra Logitech


Anbefalte innlegg

Fin test! :)

 

Vel må si at det frister å bytte ut mitt gamle Creative 5100... syns jeg bør ha noe bedre når jeg fløtter til leiligheta på Gjøvik..!

 

Men har jo svid av over 40k på mitt annlegg her hjemme da, men det er jo da ganske ganske stort, å vil ta hele data rommet mitt.

Passer best i hjemmekino rommet :p

 

Er det ledning eller trådløs overføring på høytallerene på Z-5500? :hmm:

Ledning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle likt å lese noen tester av pc settene som leveres av hi-fi butikkene rundt omkring og ikke bare de creative, logitech og andre som lager så mye annet rart lager. Det står vel på sin plass at disse fort banker opp alt logitech og creative lager. Eller gjør de det?

 

:w00t:

Lenke til kommentar

Hvor lange er egentelig ledningene på x-530?

Jeg har aldri sett hvordan et 5.1 er satt sammen med ledninger.

Den høyre fronthøyttaleren fungerer som kontrollenhet, og plugges i subwooferen med en fast kabel som er ca. 2 meter lang. På forsiden finner vi innstilling for volum, på-knapp og hodesettutgang.

Så blir da subwooferen nr. 2 i rekken av høytalere? Da blir det vel høytalerne ganske skjevt fordelt?

Lenke til kommentar
Du skriver i testen at Z5500 ikke leverer helt i mellomtonebassen, men hvordan ville dette fungere med litt equalizing og justering? Kan det bli HIFI-lyd i stua eller er dette PC-høyttalere for gutterommet og ferdig med det?

 

-m

Jeg tror dette settet har et liten dump i dette frekvensområdet, for det er like over hva delefilteret til subwooferen filtrerer vekk, men under det 3" klarer å fremstille på et fornuftig vis.

 

Man får nok forsterket volumet på slike frekvenser med en EQ, men trøkket vil fremdeles mangle.

Lenke til kommentar
Men sånn enkelt; kunne du anbefale x-530 til en som liker å spille høy metall? For film er det lite av. Eneste jeg ser av serier er Naruto, og spiller cs en gang i blandt. Der stiller jeg ikke spesielt store krav, da jeg egentelig er fornøyd med mine simple 100 kroners 2.0-høytalere.

Ja, jeg mener dette settet passer ganske bra til Metal, og hvis du er vant til 100,- høyttalere vil du merke en meget stor forskjell :-)

Lenke til kommentar
Er det ledning eller trådløs overføring på høytallerene på Z-5500? :hmm:

De har noen meget tynne tråder av ledninger, er vel 0.6 kvadrat. Men heldigvis er det fullt mulig å benytte andre kabler, da høytallerene og Suben har klips innganger. Man får plass til kabler opptil 2.5 kvadrat der. Tenkte selv å stjele litt PLS 90 kabler fra jobben når jeg får muligheten, det burte gi bedre lyd, selv om de ikke er spesifisert som høytallerkabler.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg z5500, men har et spørsmål.

 

Forforsterkeren som følger med, har innebygd hardware dolby digital og dts dekoder. Jeg ønsker å få det beste ut av systemet. Er man avhengig av et godt lydkort i pc'n, eller kan man benytte seg av onboard- lydkortet (i mitt tilfelle Realtek ALC 850)?

Jeg tenker da å benytte meg av digital koaksial (evt optisk) s/pdif- tilkobling mellom pc og dekoder, slik at selve dekodingen skjer i z5500- enheten.

 

Vil jeg mao kunne overføre et tilnærmet like godt digitalt signal vha onboard lydkort som jeg vil med et Audigy 2 ZS ?

 

(jeg har nemlig kjøpt dette også, men lurer på om jeg egentlig trenger det, ettersom jeg ikke skal benytte meg av analoge signaler, og at dekodingen kan skje i z5500-enheten)

 

edit: leif

Endret av gunlovin
Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt meg z5500, men har et spørsmål.

 

Forforsterkeren som følger med, har innebygd hardware dolby digital og dts dekoder. Jeg ønsker å få det beste ut av systemet. Er man avhengig av et godt lydkort i pc'n, eller kan man benytte seg av onboard- lydkortet (i mitt tilfelle Realtek ALC 850)?

Jeg tenker da å benytte meg av digital koaksial (evt optisk) s/pdif- tilkobling mellom pc og dekoder, slik at selve dekodingen skjer i z5500- enheten.

 

Vil jeg mao kunne overføre et tilnærmet like godt digitalt signal vha onboard lydkort som jeg vil med et Audigy 2 ZS ?

 

(jeg har nemlig kjøpt dette også, men lurer på om jeg egentlig trenger det, ettersom jeg ikke skal benytte meg av analoge signaler, og at dekodingen kan skje i z5500-enheten)

 

edit: leif

Jepp, vil ikke være noe lydforskjell mellom det kortet og det innebygde når du benytter spdif ut. Signalet er jo digitalt og forblir uforandret.

Lenke til kommentar
Men sånn enkelt; kunne du anbefale x-530 til en som liker å spille høy metall? For film er det lite av. Eneste jeg ser av serier er Naruto, og spiller cs en gang i blandt. Der stiller jeg ikke spesielt store krav, da jeg egentelig er fornøyd med mine simple 100 kroners 2.0-høytalere.

Ja, jeg mener dette settet passer ganske bra til Metal, og hvis du er vant til 100,- høyttalere vil du merke en meget stor forskjell :-)

Du hadde vel ikke vært snill nok til å avsløre hvor lange ledningene var? I meter og centimeter. Kjøper settet hvis det passer på rommet, med tanke på ledningene.

 

edit: Jo, jeg ser at man kan bytte dem ut, men det letteste er å ikke gjøre det :p

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Nå har jeg kommet fram til at jeg skal kjøpe et slikt sett, men lurer på en liten ting. Ser i testen at "Tilkoblingsmulighetene er 3x analog linje, digital optisk eller digital coax. På siden av enheten er det også hodesettutgang, og en ekstra tilkoblingsmulighet for analog stereolinje.", vil dette bety at jeg kan koble til 3 enheter via en vanlig jack(?) ? Altså feks. pc, dvdspiller og xbox?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kablene er på henholdsvis 4,5m (15fot) på fram/center høytalerene og 7,5 (25 fot) på de bakre høytalerene.

 

Anlegget spiller meget bra, men suben må skrus en del ned for å få en fyldig lyd. På originalt opsett blir det bare rumling :hmm:

 

Tilkobling er: 6 kanals direkt. Det vil si at du har en jack for fram-, en jack for bakre- og en jack for sub/centerhøytaler. Men man kan også koble til en optisk og en coax, hvis man vil det. Da får man også bruke DTS :) Ved å bruke 3 jacks, er det direct.. det vil si at lyden går ubehandlet ut til høytalerene..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 11 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
Det avhenger veldig av rommet ditt. Men somregel så er det greit å sette den ved siden av fronthøytalerne ved tven, og i tilleg gi den litt rom, den subben har ikke akuratt god avstiving :p

 

Står vist på bruksanvisningen at den skal være "two feet" fra elektroniske apperater. pga den "store" magnetspolen i subn.. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...