Gå til innhold

Stenge opplinja for BitTorrent.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først og fremst. Er det ulovlig å omtale BitTorrent her på forumet? Isåfall bør denne tråden stenges.

Jeg har hørt at det foreløpig er lov til å laste ned, men ikke dele! Hvis man bruker BitTorrent deler man samtidig som man laster opp. Det jeg lurte på er om programmet forstatt virker om man sperrer utlinja for det BitTorrent-programmet ditt slik at du ikke deler med andre, og derfor ikke gjør noe ulovlig?

Hvordan kan man eventuelt gjøre dette? Bruker Sygate Personal Firewall, men har ikke funnet en funksjon for dette. Er det andre programmer som kan gjøre kaka?

PS! Alle Moderatorer. Hvis BitTorrent er ulovlig på dette forumet, vennligst slett tråden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bittorrent er da fullt lovlig så lenge du bruker det til å dele shareware eller fri programvare.

De fleste klienter med litt selvrespekt har funksjoner for å strupe opplastning (Azureus, Bitcomet etc.), men du kan også bruke Netlimiter for å strupe nettverksstrømmen til hvert enkelt program. :)

Skrevet
De fleste klienter med litt selvrespekt har funksjoner for å strupe opplastning (Azureus, Bitcomet etc.), men du kan også bruke Netlimiter for å strupe nettverksstrømmen til hvert enkelt program.

Prøver NetLimiter, men hvordan stenger jeg linja for det programmet? Jeg får det ikkje til! Bruker forresten BitComet. Hvordan kan jeg stenge det der?

post-26-1120579880_thumb.jpg

Skrevet

Ja, då hadde jeg gjort det riktig. Jeg har ein linje på 3,1 MB ned, men syns det går raua treigt! 1kb/sek. Hva kan jeg gjøre for at det skal gå fortere?

Skrevet
Ja, då hadde jeg gjort det riktig. Jeg har ein linje på 3,1 MB ned, men syns det går raua treigt! 1kb/sek. Hva kan jeg gjøre for at det skal gå fortere?

Gi litt mer på upload. Du må dele for å få...

Skrevet

Er det ikke litt kjipt å stenge for opplastingen da? Du vil altså at folk skal gi deg software, musikk og filmer. Men å dele det du måtte ha vil du altså ikke... :ermm:

Skrevet
Er det ikke litt kjipt å stenge for opplastingen da? Du vil altså at folk skal gi deg software, musikk og filmer. Men å dele det du måtte ha vil du altså ikke... :ermm:

Nei :p

Det er ikke lov til å dele filmer ol. som er besykttet av opphavsrett i Norge, men å laste ned, derimot... :yes:

(tror jeg)

Kan ikke gjøre noe ulovlig, veit du!

Men hvis jeg kjører opp upload-speeden, går det fortere, da? Er det slik på alle programmene?

Skrevet
Gjerrigknark!

:p

Uansett har jeg ikke så mye som andre skulle vært interessert i (enda). Men hva er det egentlig BitTorrent laster opp? Alle slags personlige filer også?

Skrevet
Gjerrigknark!

Uansett har jeg ikke så mye som andre skulle vært interessert i (enda). Men hva er det egentlig BitTorrent laster opp? Alle slags personlige filer også?

Det du laster ned laster du opp. Altså det du har lastet ned fra den fila.

Skrevet
Gjerrigknark!

Det du laster ned laster du opp. Altså det du har lastet ned fra den fila.

Ah, da e rdet ikke så farlig å dele mer. Tok bort begrensningen på BitComet nå, hastigheten ligger bare på 4 kb/sek :no:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...