Gå til innhold

My Favourite Tree ¤Ferdig!¤


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kameraet der er ikke så veldig bra da, får tatt bedre bilder med mobilen min enn kameraet mitt. :ermm:

 

Men er jo selvfølgelig bedre enn ingenting!=)

Ikke? jeg har ikke så mye greie på dette, valgte egentlig det jeg syns passa best til å integrere. Men har fri imorra, så da blir det jobbing og kanskje update i kveldinga :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte det cammet i februar, og da var det et av de billige alternativene som også var gode. Mange sa de ønsket seg slikt.

På et halvt år endres mye, også webcam. Det cammet du gikk for er det de som ikke har såå mye peiling på kjøper nå for tiden. Om kvalitet på bildene ikke har mye å si er jo selvfølgelig greit, men jeg ville ikke kjøpt den om jeg skulle hatt et cam.

 

Håper på update! :thumbup:

Lenke til kommentar
Blir bra dette :yes:  Hvilken hw er det du skal hive inni dette "beistet" nåda? Ser frem til å se videre progress i prosjektet :thumbup:

Det kommer til å bli et AMD oppsett, men får se hva når det dukker opp en pakke her på døra ;)

kan du liste opp oppsettet?

 

btw (northgarden) så er han allerede sponset :p

Lenke til kommentar

Så sant, så sant Glisevask... Anywho, sponsorer eller ikke, på tide med en update!

 

Update!

 

Tenkte jeg skulle se litt på Firefly'en min, her er selve kontrollen og usb-enheten med antenne:

 

firefly1Liten.jpg

 

Jeg fant ut at boksen med antenne var litt for stor til å bli festet bak frontpanelet, så da måtte desverre boksen demonteres :whistle: Her har vi den slik den egentlig skal være:

 

firefly2Liten.jpg

 

Snur vi den rundt finner vi noen skruer, de må selvfølgelig ut:

 

firefly3Liten.jpg

 

Og vips...

 

firefly4Liten.jpg

 

En litt enklere versjon av boksen å jobbe med. Her er ledningen gjort fri:

 

firefly5Liten.jpg

 

Og prøvemontasje:

 

firefly6Liten.jpg

 

Ferdig montert:

 

firefly7Liten.jpg

 

Men når det var gjort dukka det opp et problem: ledningen fra enheten skal til en usb-port, og de sitter jo som kjent på yttersiden. Samtidig vil jeg ikke ha så mye rot inni hardware-rommet så jeg måtte finne på noe:

 

tilpass1Liten.jpg

 

Løsninga ble å legge ledninga på undersiden av hovedkortbrettet. Her har jeg laget et lite hull som ledningen kan gå igjennom:

 

tilpass4Liten.jpg

 

Og et på yttersiden ved strømforsyninga:

 

tilpass3Liten.jpg

(beklager for mørkt bilde...)

 

Da var det bare å strekke ledningen gjennom:

 

tilpass2Liten.jpg

 

Og her på yttersiden:

 

tilpass5Liten.jpg

(beklager for mørkt bilde...)

 

Enkelt og greit. Kan også romme mange flere ledninger, så det lover bra for ryddigheten i kabinettet :yes:

 

Har også smått begynt på skråplaten som skal over frontpanelet, her er den skjært ut:

 

skraa1Liten2.jpg

 

...og det er så langt jeg har kommet på den. Jeg er klar over at ting tar tid her, men jeg har ikke hastverk, og vil ta meg god til til ting, slik at jeg slipper å forbarme meg over løsninger når jeg er ferdig. Tilslutt tre oversiktsbilder, her er undersiden der du kan se hvorda alt er festet til plata:

 

skruerunderLiten.jpg

 

Og over:

 

oversikt2Liten.jpg

 

oversikt3Liten.jpg

 

Det var alt for idag folkens, kom gjerne med forslag med ting jeg kan gjøre annerledes!

 

Neste update - Skjerm og høyttalere

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Liker det jeg ser jeg også, men ang. USB-løsninga; Det finnes (så vidt jeg vet) USB-kort til PCI-sporene med en intern USB-kontakt. Det hadde sett mye finere ut fra utsiden, personlig liker jeg ikke løsninger der ting stikker ut fra kabinettet og inn i en port i pc`en igjen :no:

Men ellers ingenting å si på arbeidet ditt, stå på videre! :thumbup:

Lenke til kommentar

Egentlig litt enig med sigen på det med usb løsningen! men det blir fint nokk sånn som det er nå :p hva skjer med fjernkontroll foresten? forsto det slik at dette skulle bli en slags "lan"/spacesaver" data? Kan selvfølgelig ha misforstått stort her :blush: Men uansett! stå på! dette blir bra :thumbup:

Lenke til kommentar

Veldig bra :)

Jeg heller liker ikke ledninger som stikker ut av pcen og går inn igjen...

 

Har du skjekka hovedkorte om det ikke har interne USB porter? :w00t:

 

Tillogmed eit gammelt Shuttle socket A (Celeron 2,4Ghz) hadde interne

usb porter her hjemme hos meg, så jeg synst du burde skjekke det!!

Lenke til kommentar

Jeg var faktisk ikke klar over at det fantes noen interne USB-porter, noen som har link? Det hullet jeg lagde på utsiden kan dekkes med kryssfinèr uansett, så jeg lager gjerne en annen løsning!

 

Markussr Det skal være en LAN/spacesaver løsning, men hvorfor ikke la den være en slags TV også?

 

Har forresten etter diskusjon med en kamerat funnet ut at designet skal gjøres om. Skjermen skal flyttes 5-10 cm ned og jeg skal også kutte ut rommene for tastatur og mus for å få et større kjøleskap:

 

skisse9Liten.jpg

 

Dette er for å gjøre kassa mindre og deiligere å se på. Skjermen ville ha kommet alt for høyt oppe på den første løsninga, og da måte man ha sett opp på skjermen om den stod på et skrivebord...

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Hehe ;) Funker sikkert fett til video å slikt åsså, selv om de fleste kanskje ville hatt en større skjerm til slikt :p men skal man lage en superløsning så må man vell ha alt det lille småstashet som skal til ;):love: Gleder meg til å se hvordan det blir med utvendig design på kassen! stå på :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...