Gå til innhold

Hvilket MMORPG spill skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Wow, det spillet hørtes veldig interessant ut. Vil det være ekte havner det er snakk om? Og kommer det til å være historisk korrekt, dvs ikke noe magi og drager o.l. som slike spill er ofte preget av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
0% sosialt liv: everquest, anarchy online, SWG, ulitma

50% sosialt liv: guildwars, world of warcraft

90% sosialt liv: planetside

Den skjønte jeg heller lite av.

Mener du at de som spiller SWG/Everquest, etc, ikke har noe sosialt liv - eller at det er ikke noe sosialt samvær i spillet? Uansett, tar du veldig feil.

Skrevet (endret)
Wow, det spillet hørtes veldig interessant ut. Vil det være ekte havner det er snakk om? Og kommer det til å være historisk korrekt, dvs ikke noe magi og drager o.l. som slike spill er ofte preget av?

Hamnene i spelet vil vere på øyer det har vore hamner på 1700-talet. Kor nøyaktige kopiar av dei ekte hamnene dei vil vere veit eg då ikkje, men hamnene vil ikkje vere urealistiske. I tillegg vil det vere bortgøymte hamner og øyer du kan opppdage. Spelet vil ta sikte på å vere så realistisk som overhodet mulig, så det vil vere fritt for dragar og magi! :)

Her er forresten området spelet vil ta plass i:

post-189-1120732234_thumb.jpg

Endret av Brighto
Skrevet

Kult, dette spillet må jeg holde meg oppdatert på. Håper bare nok folk spiller det, siden jeg kan tenke meg et slikt spill trenger en god del folk for å bli spillbart.

Skrevet
Sjølv ventar eg på Pirates of the Burning Sea.

Intro:

I spelet blir du ein sjøkaptein i karibien på 1700-talet, og du kan enten spele som Engelskmennene, Franskmennene, Spanjolane eller som Pirat (den siste gruppa er den mest ''låste'')

Pirat:

Som pirat vil du starte i ei lovlaus hamn og du kan ta opp kampen mot dei andre nasjonane, men valget ditt blir korleis du vil gjere dette. Du kan f.eks. plyndre kvar einaste handelsmann du kjeme over (dette vil då vere npc og spelarar), du kan og rette deg mei mot plyndring av hamner (meir om det lenger nede), eller du kan gå meir etter dei andre nasjonane sine krigsskip, men det vil vere svært vanskelig sidan piratar er avhengige av fart og lett manøvrerbare skip for å kunne plyndre handelsfartøya. Eit sånt skip vil t.d. vere ein slupp, dette skipet er ikkje spesielt kraftig og er ikkje nedlessa av kanoner. Marinen til nasjonane derimot har store krigsskip, så ein einsleg pirat har lite å stille opp mot eit marinefartøy med 74 kanoner. Riktignok er ikkje kvart einaste marinefartøy 74 kanonerskip, så piratane har likevel bytter å gå etter :)

Nasjonalitet:

Hovedforksjellen mellom dei ulike nasjonane er kva områder dei eig. Spanjolane er gjerne dei rikaste, men det kan forandre seg etter som spelarar kan overta hamner. Vel du å spele som ein av nasjonalitetane (Spania, England og Frankrike) kan du verve deg til marinen, bli ein handelsmann eller smuglar for den del, eller bli ein lovlaus sjørøvar eller faktisk ein lovleg sjørøvar, ein privateer. Dette er ein pirat som jobbar for sin nasjon, og plyndrar dermed fienden til den nasjonen sine skip.

Hamnene:

Hamnene er senter for all handel. Økonomien vil vere spelarstyrt, så handelsmennene vil kunne styre mykje av korleis økonomien utviklar seg. For å overta hamner kan du som pirat eller kaptein i marinen gjere oppdrag frå npc'ar som t.d. admiralitetet (Seinare i spelet vil dette kanskje kunne bli samansett spelerane sjølve) Desse oppdraga vil gjerne svekke hamna, som å sette forsvar ut av spel, stoppe inport/eksport osv. Når den er nok svekka vil hamna bli om til eit pvp område der alle vil kunne sjå kven som er angripar og kven som er forsvarar. Spelarar kan då hjelpe sin nasjonalitet i å enten angripe eller forsvare hamna, alt etter som. Hamnene vil bli styrt av guvernørar og planen er at desse etter kvart vil vere spelarar som då vil å oppsynet med ansetting av vakter osv.

Skipa:

Skipa skal kunne gå an og modifisere, som å t.d. fjerne ''pansring'' for å få meir lasteplass. Spelarane kan laste opp egne design som kan bli implementert i spelet etter avstemningar på forumet. Det samme gjeld både mengda med kanoner (Du kan t.d. gje slepp på nokre kanoner for å gjere skipet lettare og dermed raskare) og design på kanoner. Jobbar du i marinen vil du bli tildeldt skip som du skal vere kaptein over, ellers må du sjølv kjøpe skipa dine, men i marinen har du ikkje dei same valga når det kjem til modifisering av skipa.

Dette er berre delar av spelkonseptet. Eg vil anbefale folk å lese FAQ'en på heimesida deira www.burningsea.com, DEV Log'ane gjer også mykje god ''inside'' informasjon, du kan også sjekke ut community sida www.burningseacommunity.com

Her er link til videoar frå spelet filma på E3 LINK PS! Du må vere registrert på community-sida for å kunne laste dei ned. Registreringa er gratis.

Spelet skal komme i betatesting i haust og spelet skal komme i vinter.

så et pent bilde, kan du oversette resten til norsk. Har lyst til å lese, men eg klare ikkje å lese på dialektar. Det blei jeg ferdig med for 1 og en halv måned siden.

Skrevet

brenn, din jævla hest. Henrik2k ? ?... du er greit lei.

Skrevet (endret)
så et pent bilde, kan du oversette resten til norsk. Har lyst til å lese, men eg klare ikkje å lese på dialektar. Det blei jeg ferdig med for 1 og en halv måned siden.

Dialektar? Er skreve på rimelig rett nynorsk, men greit, for alle folk som ikkje kan lese eit av dei to skriftspråka i Noreg: Ein versjon på bokmål.

Selv venter jeg på Pirates of the Burning Sea.

Intro:

I spillet blir du en sjøkaptein i karibien på 1700-tallet, og du kan enten spille som engelskmennene, franskemennene, spanjoelene eller som pirat (den siste gruppen er den meste ''låste'')

Pirat:

Som pirat vil du starte i en lovløs havn og du kan ta opp kampen mot de andre nasjonene, men valget ditt blir hvordan du vil gjøre dette. Du kan f.eks. plyndre hver eneste handelsmann du kommer over (dette vil da være npc'er og spillerer), du kan og rette deg mer mot plyndring av havner (mer om det lenger nede), eller du kan gå mer etter de andre nasjonene sine krigskip, men det vil være svært vanskelig siden pirater er avhengige av fart og lett manøvrerbare skip for å kunne plyndre handelsfartøy. Et slikt skip vil f.eks. vere ein slupp. Dette skipet er ikke spesielt kraftig og er ikke nedlesset av kanoner. Marinen til de ulike nasjonene har derimot store krigsskip. Så en enslig pirat har lite å stille opp mot et marinefartøy med 74 kanoner. Riktignok er ikke hvert eneste marinefartøy 74 kanonersskip, så piratene har likevel bytter å gå etter :)

En av nasjonalitetene:

Hovedforskjellen mellom de ulike nasjonene er hva områder de eier. Spanjolene er gjerne de rikeste, men det kan forandre seg etter som spillerer kan overta havner. Velger du å spille som en av nasjonalitetene (Spania, England eller Frankrike) kan du verve deg til marinen, bli en handelsmann eller smugler for den del, eller bli en lovløs sjørøver eller faktisk en lovlig sjørøver, ein privateer. Dette er ein pirat som jobber for sin nasjon, og plyndrer dermed fienden til den nasjonen sine skip.

Havnene:

Havnene er senter for all handel. Økonomien vil være spillerstyrt, så handelsmennene vil kunne styre mye av hvordan økonomien utvikler seg. For å overta havner kan du som pirat eller kaptein i marinen gjøre oppdrag for npc'er som f.eks. admiralitetet (Senere i spillet vil dette kanskje kunne bli sammensatt av spillerene) Disse oppdragene vil gjerne svekke havnen, som å sette forsvar ut av spill, stoppe innport/eksport osv. Når den er nok svekket vil havnen bli om til et pvp-område der alle vil kunne se hvem som er angriper og hvem som er forsvarer. Spilllerer kan da hjelpe sin nasjon i å enten angripe eller forsvare havnen, alt etter som. Havnene vil bli styrt av guvernører og planen er at disse etter hvert vil være spillerer som da vil få oppsynet med ansetting av vakter osv.

Skipene:

Skipene skal gå an å modifisere, som f.eks. å fjerne ''pansring'' for å få mer lasteplass. Spillerene kan laste opp egne design som kan bli implementert i spillet etter avstemninger på forumet. Det samme gjelder både mengen på kanoner (Du kan f.eks. gi slipp på noen kanoner for å gjøre skipet lettere og dermed raskere) og design på kanoner. Jobber du i marinen vil du bli tildelt skip du skal vere kaptein over, ellers må du selv kjøpe skipene dine, men i marinen har du ikke de samme valgene når det kommer til modifisering av skipene.

Dette er bare deler av spillkonseptet. Jeg vil anbefale folk å lese FAQ'en på hjemmesiden deres www.burningsea.com, DEV Log'ene gir også god ''inside'' informasjon, du kan også sjekke ut community siden www.burningseacommunity.com

Her er link til videoer fra spilllet filmet på E3 LINK PS! Du må være registrert på community-siden for å kunne laste de ned. Registreringen er gratis.

Spillet skal komme i betastestin i høst og spillet skal komme i vinter.

EDIT: Ein del feil

Endret av Brighto
Skrevet

takker.

men hvis du er rå nok til å være kaptein, kan du da ha spillere under deg på skipet ?.. ikke bare npcs.

Skrevet
takker.

men hvis du er rå nok til å være kaptein, kan du da ha spillere under deg på skipet ?.. ikke bare npcs.

Det er ikkje planlagt at det kan gå an, forløpig. Det skal gå an å ha npc-offiserar under seg, så det er ikkje usannsynlig at det vil gå an å ha spelarar under seg etter som spelet utviklar seg. :D

Skrevet

Den skjønte jeg heller lite av.

Mener du at de som spiller SWG/Everquest, etc, ikke har noe sosialt liv - eller at det er ikke noe sosialt samvær i spillet? Uansett, tar du veldig feil.

Trur det var spill som tok tid av fritiden din.

Altså eq, swg osv bruker mye tid og da får du ikke sosialt liv, mens planetside er ikke så tidskrevene.

Tar jeg feil her?

Skrevet
Det pirat spillet skal kjøpes ! hørtes sinsykt gøy ut !

edit: foresten blir det noen demoer ? :p

Nei, spelet er ikkje ferdig endå :) Men betatestinga skal sannsynlig vis vere ein open beta som kjem ein gong i haust.

Skrevet (endret)

Jeg følger også litt med på Pirates of the burning sea. Skal garantert delta på open beta hvis det kommer.

Det eneste jeg frykter er at spillet kan bli litt linært.

Endret av Zlash
Skrevet

Jeg vil anbefale WoW om du er warcraft fan(også selv om du ikke er det)..Jeg har betatestet Lineage II, City Of Heroes..og testet Everquest og Anarchy Online og jeg mener WoW er det klart beste spillet. Men det er nå min mening ;)

Gjest Slettet+5432143541
Skrevet

Her er to gratis:

http://www.roseon.com/index3.asp

http://english.flyff.com/

Fortsette å betale etter man har kjøpt et spill.. er GALSKAP!

f.eks. valve som oppdaterer, videreutvikler og stiller servere for oppdateringer og content nedlasting g.r.a.t.i.s. etter du har kjøpt varen :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...