Gå til innhold

Xbox chip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mange som setter inn chip for deg, profesjonelt, mot et lite beløp selvsagt, både privatpersoner og mindre bedrifter.

 

Jeg ville ikke prøvd å lodde hvis du har lite eller ingen erfaring med lodding av elektronikk. Men, XBox er faktisk ikke så vanskelig å lodde på, det er solide greier - både innvendig og utvendig. Det skal mye til før man klarer å ødelegge, og loddepunktene er forholdsvis store. Sammenligner man med PS2, er XBox utrolig lett å lodde på. PS2 er skrøpelige greier sånn sett, og laseren på den går jo i stykker bare man ser stygt på den.

 

Hvilken chip du velger er faktisk ikke så nøye - alle gjør samme jobben. Men, siden 2.generasjonsbrikkene akkurat er ute, ville jeg valgt en av de. Messiah-X, X-Ecutor og Evolution X 2.2(Kun bios). Sistnevnte er faktisk genial, den lar deg bytte ut original-biosen med denne. Den gjør _alt_ en vanlig modchip gjør, og det beste av alt er; skal man legge inn ny bios, er det bare å sette inn en cdrw med biosen + et lite program på - og vips så er det gjort. Flashing er ikke nødvendig for å få spillene til å fungere (alle "past/present" funker med EvoX2.2), men det kommer stadig nye feautures og kjekke programmer som kan være "kult" å ha. Ta en titt på noen av "Underground"-Xbox sidene og du skjønner hva jeg mener ;-))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...