Gå til innhold

Msn fungerer ikke [mors maskin] FIKSET!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann, jeg har nettopp kommet hjem på ferie til mine foreldre, og opptager til m in store forskrekkelse at MSN ikke fungerer. Feilmeldingen jeg får er "påloggingen er midlertidig utilgjengelig". Dette har, ifølge min mor, vært sånn noen uker nå. Jeg tenkte det kunne være en brannmur-issue, men selv med den avslått, fungerer det ikke. Kanskje det er innebygd brannmur i adsl-modemet? Noe som bekrefter denne teorien, er at når jeg prøver å installere Firefox, og kjører den nedlasta fila, stopper hele installasjonsprogrammet. Dette er da programmet skal laste ned resten.

HAr lasta ned msn 7, så skulle være oppdatert på den fronten. Noen som har no forslag?

Maskinen er en Fujitsu-Siemens, P4 1,5 ghtz, windows XP home med servicepack 2, adsl fra telenor.

Mvh Jacob

Endret av JacobDW
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velvel, en hyggelig moderator kan jo bare flytte threaden over til egnet kategori:)

TIlbake til saken, nei, ikke norton på denne maskinen, men regna med det var innebygd brannmur i adsl-modemet?? Er det der jeg studerer hvertfall (riktignok internett fra LOS, ikke telenor). Eller noen andre løsninger? Som sagt så er dette min mors maskin, har ikke peiling på hva som kan ha skjedd

Skrevet

Bare noe jeg glemte her, det at Msn ikke funker, er bare et av problemene, firefox' installasjonsprogram får ikke kontakt med sin egen server, mins mors msn explorer fungerer ikke i det hele tatt og i tillegg er det mange sider som internett explorer som ikke vises i det hele tatt. (har lasta ned Opera(som virker utmerket), så får se om mor klarer å lære seg det;))

Uansett så virker det som det har noe med nettilgangen å gjøre, siden dette plutselig dukka opp, og telenor også nettopp har økt hastigheten på linja.

Mvh

Jacob

Skrevet

Tok en runde med spytbot og norton, og joda, var masse der. Trodde de foreldra mine var smarte nok til å holde seg unna lugubre sider på nettet menmen.

Uansett, så er alt i orden, bortsett fra msn, som fremdeles nekter å logge på. Kanskje det er no virus spes til msn??

Skrevet

Prøvde winsockxpfix, hjalp ikke, reinstallert msn, hjalp heller ikke, og fremdeles enkelte sider som ikke dukker opp i explorer...

• 2 uker senere...
Skrevet

Huhei, løste det! Fikk en link av telenor kundeservice av alle: http://www.msn-problems.com/

Der står løsninger på alle feilkodene. Spørsmålet er bare hvorfor jeg ikke fikk vite dett eav microsofts brukerstøtte...hmmm

Greia var at msn og internet explorer ikke fikk tilgang til noen dll-filer som hadde med sikkerhet å gjøre, enten ved at de ikke ekstistere eller at det var noe galt med dem. Men dette er nu fikset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...