Gå til innhold

min overklokking av 9800se


Anbefalte innlegg

satt en dag og spilte Farcry med vennene mine på lan (høy romtemp.)

og pcen min har aldri likt Farcry spesielt...

har følgene deler (av betydning)

ABIT NFS-7 v.2 h.kort

AMD Athlon XP 2600+@std.

powercolor 9800se 128mb

2x512 twinmos pc3200

 

måtte helt ned på oppløsninger som 800x600, så fant ut at jeg ville prøve å fikse litt på dette problemet... hadde lite penger så kjøpte meg en Vantec PCI -systemkjøler (hvert anmelding her av den) og har en 80 vifte som blåser rett på kortet fra sidedøren, og en 120vifte som tar den varme luften ut bak... :thumbup:

 

leste at softmodding var en god måte å presse et SE kort, låse opp 4extra pipelines hvis man er heldig nok, men NEIDA mine "extra" pipelines er ødelagt så denne metoden ble utelokket, så tydde til overklokking av Core og mem.

 

standard: core: 277.0 / mem: 270.0

 

etter litt justeringer om til ca 25celsius i romtemp fikk jeg kortet til å kjøre:

 

overklokket: core: 385.73 / mem: 338.42

 

med denne økningen kjører jeg Farcry på høyeste oppløsning : 1280x1024 med STORE forbedringer... det lagger ikke i det HELE TATT.. er meget fornøyd med utfallet, og gleder meg til å montere vannkjøling på dette beistet:D

 

har ikke hørt resultater fra mange andre med 9800se kort... er mitt resultat "greit"??? :innocent:

Endret av BoOt3r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei, jeg har samme kortet tror jeg, powerolor Radeon 9800SE.. åssen program brukte du til og klokke? jeg er ikke sikker på at jeg tar risken men, lommeboka er ikke akkurat full for tia.. jeg husker ikke åssen oppløsning jeg kjørte Far-Cry på men, sliter Skikkelig med fps i CS og bf2...er det risikabelt? :ermm: har veldig lyst til og prøve men :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...