Gå til innhold

Mages, Hvordan gjør gode mages det?


Anbefalte innlegg

Hey, jeg har startet med en Alliance mage, så lurer jeg på hvordan dere gode spillere gjør det? Hvilke mods er et must for mages? Hvilken Talent build er god å bruke, hvilke taccs i pvp og pve, instance taccs og sånt der?

 

Jeg har begynt å specce på arcane treet, har hittil :

Imp arcane missiles 5\5

Arcane Concentration 5\5

Evocation 1\1

 

hva burde jeg gjøre videre? burde jeg gå for en 31\20 arcane\flame build? eller noe lignende? Tar imot alt av forslag :)

 

Dette kan jo kanskje bli "den store mage tråden" hvis det ikke er noen fra før av

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ehm.. Ikke begynn med arcane iallefall. For lvling er fire mye bedre. Start med 5/5 imp fireball (casting time -0.5 sec), så 5/5 ignite (critical fire spells gjør 40% av skaden over 4 sekund), deretter pyroblast. Det starta jeg med iallefall, veldig fornøyd :)

mye bedre med fire?

har du i det heletatt PRØVD å levle med imp arcane missile? helt i begynnelsen er det god send imo, 100% resist mot interruption, helt greit dmg, osv. Fire blir bedre etterhvert, men ikke helt i begynnelsen imo

 

 

Ser bra ut de talents du har til nå, gå for imp arcane explosion etterpå, også gå fire etter min mening, også etter hvert ta improved counterspell, trenger ikke den noe spes i pve (lvl'ing)

 

En ting til er ikke gå 31/20 arcane/fire som du nevner, 18/33 arcane fire er bedre, de du allerede har i arcane, 5 i imp arcane explosion og 2 i imp counterspell og resten i fire.

Endret av TRS
Lenke til kommentar
ja, det høres pent ut :)

 

Men, nå til mods osv, Hvilke mods er et must? og hvilke proffesions er lure å ha?

 

nå har jeg Mining\Engineering, vurderer å skifte til mining\tailoring, vi er 6 venner som spiller, så skal presten kanskje droppe tailoring, så da lurer jeg på om jeg burde ta det.

bruker ingen mod's selv annet enn en self cast addon som gjør at når jeg har en fiende som target eller ingen target, og kaster en buff, så blir den automatisk kastet på megselv, har jeg en vennlig som target så blir buff'en kastet på han/henne.

 

Når du begynner med raid osv kan ct_raidassist være grei å ha, slik at det er lettere å holde øye med raid medlemmer, for decursing, etc.

 

 

Yrke er en smakssak, men herbalism/alchemy er jo kjekt å ha.

 

www.curse-gaming.com for addon's

Endret av TRS
Lenke til kommentar

Spell Alert skal vistnok være en kjekk mod. Har ikke installert den ennå, men den viser visst en beskjed på skjermen om hvilken Spell fienden caster så du kan counterspelle.

 

Ang. talent tree, Imp Arcane Missiles er et must i starten ja. Jeg gikk Arcane til et stykke over Evocation tror jeg.

 

31/20 Arcane/fire er bra, synse jeg. Du får gå fort mot PoM (Presence of Mind) og Pyroblast, deretter fyre på med Ignite.

 

dette er genialt i pvp, da fienden løper i fra deg, så har du pyroblast med lang range, så setter du på PoM åsså instacaster du med en liten crit kanskje 900dmg og en 180dmg DoT, og siden det er en crit så får Ignite dele ut 40% av det igjen, noe som vil være ca 400dmg (er ikke sikker på om ignite tar av DoT'en også).

 

så det vil være ca 1480dmg mens du løper, merk mens du løper! :p

 

PoM er genialt, f.eks i bg kan du instasheep'e fiender som løper forbi, mye morro :)

 

her er iallefall buildet jeg bruker:¨

 

Arcane 31

Imp Arcane Missiles 5/5

Arcane Focus 4/5

Arcane Concentration 5/5

Evocation 1/1

Imp Arcane Explotion 5/5 (denne er også et must!)

Imp Counterspell 2/2

Arcane Mind 4/4

Presence of Mind 1/1

Arcane Instability 3/3

Arcane Power 1/1

 

Fire 20

Improved Fireball 5/5

Impact 5/5

Ignite 5/5

Flame Throwing 2/2¨

Pyroblast 1/1

Incinerate 2/2

 

Sier ikke at fire er bedre enn Frost ellerno, har bare ikke gitt meg ut på det ennå, men jeg skal nok respecce en dag for å teste det også!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Professions:

 

Tailoring og mining eller skinning for å tjene penger.

Ingen mods man *må* ha, det er litt smak og behag, men når du kommer til end-game er decursive et must. CT_raid er en selvfølge.

 

Når det gjelder specc, så har jeg er 26 arc. 25 frost build.'

Med arc opp til PoM og frost opp til Ice Block og Imp. CoC.

Men fram til level 60 vil jeg anbefale et arc/fire build ettersom du ikke møter så veldig mange mobs med høy fire-resistance på veien opp til 60. Man skal ikke legge skjul på at man kan ta no grusom t med damage med fire.

Lenke til kommentar

Foreslår heller 21/30 arcane/fire.

 

Det typiske Arcane-treet er som følgende:

Arcane Mastery

5/5 Improved Arcane Missiles

5/5 Arcane Concentration

1/1 Evocation

5/5 Improved AE

2/2 Improved Counterspell

2/2 Improved Manashield

1/1 Presence of Mind

 

Siden manashield fikk en pen nurf for noen patcher siden, kan du eventuelt sette de poengene i improved dampen magic.

 

Når det gjelder fire, har du flere muligheter.

 

Burst damage:

5/5 Impact

5/5 Ignite

2/2 Flame Throwing

3/5 Improved Fireblast

2/2 Incinerate

5/5 Improved Scorch

3/3 Critical Mass

5/5 Fire Power

 

Eventuelt kan du fjerne Imp. Scorch og heller plassere poengene i imp. Flamestrike og få Blastwave

 

Pyroblast:

5/5 Impact

5/5 Ignite

2/2 Flame Throwing

3/3 Improved Flamestrike

1/1 Blastwave

5/5 Improved Fireball

1/1 Pyroblast

3/3 Critical Mass

5/5 Fire Power

 

Smak og behag. PoM må du uansett før eller senere ha :) - ikkenoe smaker så godt som fireball->PoM->Pyroblast.

Lenke til kommentar
Smak og behag. PoM må du uansett før eller senere ha :) - ikkenoe smaker så godt som fireball->PoM->Pyroblast.

Jo.. (om vi snakker om 1v1)

poly -> Pyro -> scorch (kommer frem likt som pyro) -> PoM -> Fireball -> Fireblast

 

..det svir :p

Endret av zypher_ut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...