Gå til innhold

Omtale av Tekken 5 (PS2)


Anbefalte innlegg

må da ikke motsi seg selv heller da.. "usammenhengende strings" og "en nybegynner kan slå en erfaren"? hvordan kan en nybegynner ta en erfaren viss en ikke kan ta skikkelige strings? viss det er av interesse så kan du jo laste ned stringvids (altså combostringvids) på enten tekkenzaibatsu.com eller tekken.net og se at det finnes faktisk sammenhengende strings, hadde du hatt vansklighetsgraden på ultrahard hadde du også sett at maskinen tar gode jafs av lifebaren med gode strings. og det med at AI er dum? det er den verste AI'en jeg har møtt på i hele tekken historien, og jeg tror nok jeg ikke er den eneste som mener det.

 

og hva med pingvin banen? skulle pingvinene hatt innvirkning på spillet? greit det er teit at de forsvinner, men det hadde vært teitere viss de skulle ha stått i veien for at angrep kom inn.. eller skulle de blitt om til spøkelser når man slo på dem (slik som froskene i "secret garden" banen)

 

du har rett på noen ting da.. jinpatchi kunne de gått ha fjernet syns jeg, blir teit forhold til historien og forhold til triksene han har, men hvem spiller story mode foruten og unlocke characterene?

 

btw går det ikke an å vinne en hver kamp på MK med å holde inne R2 og trykke framover? syns det blir feil å sammenligne ett så avansert slossespill med ting som MK DoA osv...

 

ok det må vel sies at jeg er en tekken fanboy, men jeg syns ikke at musikken skal trekke ned ett slikt spill, ta på radioen da vel :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lol, jeg må bare le og syntes synd på Øystein her. Fordi Øystein, du har rett og slett ikke skjønt noe, t.o.m plastikk frosken min kunne gjort en bedre jobb. Atslå du skriver bra, men innholdet sliter du med.

 

"en nybegynner kan slå en erfaren"?

 

Hvordan i helvete kan det skje? litt skuffet over gamer.no ryktet, trodde dere hadde detaljfokus, men dere har jo ikke fokus engang.

 

Og Campari, hvem bryr seg egentlig hva gamer.no sier etter dette?

Endret av NiloPilo
Lenke til kommentar
Og Campari, hvem bryr seg egentlig hva gamer.no sier etter dette?

Ja, beklager, jeg glemte at gamer.no ikke kan taes seriøst lenger. Vi trenger jo absolutt flere anmeldere som kan følge resten av flokken å kaste ut latterlig høye karakter i hytt og pine. For 6/10 er jo en skandale for et spill som nesten ikke serverer noe spesielt nytt. Har selv testet Tekken 5 gjennom helga, og ja jeg hadde det veldig gøy til tider. Men, det er ingenting eksepsjonelt ved spillet og jeg merket at jeg etterhvert begynte å bli lei (Etter 2 dager! Og jeg har spillt mye Tekken oppgjennom åra).

 

Nei, Tekken nådde sin høyde ved 3'ern, siden har vi fått helt greie oppfølgere. Og de fleste vil nok bry seg om hva gamer.no sier fremover. Det var en god anmeldelse av et greit spill og that's it. Jeg håper personlig vi får flere kritiske anmeldelser slik at vi slipper denne karakterinflasjonen som ble nevnt i en annen blogg her.

Lenke til kommentar
Lol, jeg må bare le og syntes synd på Øystein her. Fordi Øystein, du har rett og slett ikke skjønt noe, t.o.m plastikk frosken min kunne gjort en bedre jobb. Atslå du skriver bra, men innholdet sliter du med.

 

"en nybegynner kan slå en erfaren"?

 

Hvordan i helvete kan det skje? litt skuffet over gamer.no ryktet, trodde dere hadde detaljfokus, men dere har jo ikke fokus engang.

 

Og Campari, hvem bryr seg egentlig hva gamer.no sier etter dette?

Her lukter det svidd og irritert Tekken-fanboy laaang vei. :whistle:

 

BTW: Campari, ang det første du sa i din siste post (at det var en skandale at spillet fikk sånn karakter, osv), du mente det sarkastisk/ironisk, ja? :dontgetit:

Lenke til kommentar
[iC,19/07/2005 : 21:32]
Lol, jeg må bare le og syntes synd på Øystein her. Fordi Øystein, du har rett og slett ikke skjønt noe, t.o.m plastikk frosken min kunne gjort en bedre jobb. Atslå du skriver bra, men innholdet sliter du med.

 

"en nybegynner kan slå en erfaren"?

 

Hvordan i helvete kan det  skje? litt skuffet over gamer.no ryktet, trodde dere hadde detaljfokus, men dere har jo ikke fokus engang. 

 

Og Campari, hvem bryr seg egentlig hva gamer.no sier etter dette?

Her lukter det svidd og irritert Tekken-fanboy laaang vei. :whistle:

 

BTW: Campari, ang det første du sa i din siste post (at det var en skandale at spillet fikk sånn karakter, osv), du mente det sarkastisk/ironisk, ja? :dontgetit:

Ja, det var ironisk ;) Synes det bare er så tåpelig at folk freaker helt ut kun fordi en anmelder mener noe annet enn resten av flokken. Personlig mener jeg lyd-karakteren er litt for streng, men ellers er det en god og rettferdig omtale og sluttvurdering. Det er morsomt og greit slåsspill, men ikke noe eksepsjonelt.

Endret av Campari
Lenke til kommentar
"en nybegynner kan slå en erfaren"?

 

Hvordan i helvete kan det  skje? litt skuffet over gamer.no ryktet, trodde dere hadde detaljfokus, men dere har jo ikke fokus engang. 

 

Hvordan i helvete kan det ikkje skje? :dontgetit:

Kjet!l^ : Det sier seg selv, du kan ikke så mye om Tekken5. Greit av 100 kamper kan kanskje nybegynnern vinne 1 eller to kamper hvis den erfarende spillern har gått i koma og har amputert begge armer.....men tviler sterkt på det. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg poster her, men det er bare latterlig.

 

Campari: Hvorfor ikke komme til Tekken5 NM 10 september, kan du kanskje se hvordan det er å virkelig spille Tekken5, men vent litt du er jo ikke "eksepsjonelt" Så du suger....*edit: Du har testet Tekken5 gjennom helgen ja...haha...fant du ut mye da, klarte kanskje å få til en 4 hit combo...bra jobba :thumbup:

 

MeTa][iC: Eneste som lukter her er ånden din. Greit, FanBoy eller ikke, Tekken5 er et "eksepsjonelt" bra spill, ingen andre spill enn VF kommer i nærheten av det spillet. Eneste jeg vil frem til er at dere ikke kan dritt om Tekken5...

 

Og jo, en siste ting å sammenligne dette spillet med Dead or Alive er akkurat som å sammenligne dere(DoA) og spillegal(T5)......In other words, Doa sucks!!

Endret av NiloPilo
Lenke til kommentar

Så slutter vi med den aggresive tonen. Hvis du synes gamer.no har mistet fokus er det ingen ting som hindrer deg å lese andre anmeldelser som kansje gir spillet toppkarakterer. Mener du virkelig at fordi du synes spillet fortjener en toppkarakter at Furevik skal mene det samme? Det blir jo helt og holdent feil. Jeg har faktisk bare spillt et tekken spill, og det var tekken 3. Dette spillet var morro så lenge det varte, men det var like ensformig som alle andre slossespill av den kaliberen. Hvis da tekken 4 ikke infører noe nytt kan jeg skjønne at det ikke fikk toppkarakter.

 

Hvorfor skal ikke musikken trekke ned? Fordi det er induviduelle smaker der ute i verden? Vel nå har det seg slik at anmelder uttrykker sin personlige mening. Om da Furevik mener at musikken trekker ned, ja da gjør den det for ham. Om du mener at muskken er helt grei, ja da er den det for deg.

 

Videre skal det nevnes at du faktisk ikke har rett til å klage på andres verk. Furevik har ikke skrevet anmeldelsen for å tilfredstille deg eller andre, men for å gi et innblikk av hvordan han opplevde spillet. Om du mener at han tar feil så har du faktisk ingen ting du skulle ha gjort.

 

Jeg forselår videre at denne "krangelen" legges på is da det ser ut til at det ikke kommer noe positivt ut av dette. Videre virker det som om de som klager er hardbarka tekken-fans som av en eller annen grunn må "forsvare" Tekken 4.

 

Hilsen Snorre :)

Lenke til kommentar

OKey..enda en som ikke helt er på "G"

 

1. Hvem forsvarer Tekken4?

2. Dette er bare kritikk, ser ikke ut som dere tåler det. Er det ikke derfor det emnet her har blitt laget, gi tilbakemedlinger???

3. Hva i helvete? Du kan jo ikke navnet på spillet vi diskuterer....Tekken4???!!!

Endret av NiloPilo
Lenke til kommentar
OKey..enda en som ikke helt er på "G"

 

1. Hvem forsvarer Tekken4?

2. Detter er bare kritikk, ser ikke ut som dere tåler det. Er det ikke derfor det emnet her har blitt laget, gi tilbakemedlinger???

3. Hva i helvete? Du kan jo ikke navnet på spillet vi diskuterer....Tekken4???!!!

For det første så trenger ikke det å ha trykket feil på en tast si at man ikke vet navnet på spillet vi diskuterer her. Det står jo i emnetittel, og er dermed helt åpenlyst. Personlig driter jeg i om noen kritiserer omtalen, eller personen som mange av dere gjør. Jo her skal det gis tilbakemedling og diskuteres om omtalen, men da på en måte som faktisk hjelper forfatter i å ikke gjøre samme "feilen" igjen. Slik det er nå klager jo folk over at forfatter er så fæl fordi han ga Tekken5 6/10. Dessuten uttaler folk seg også om at trådstarter er en uvitende person, som jeg da har fått inntrykk av. Alt i alt sier jeg bare at kritikken dere gir trådstarter kunne være noe mer konstruktiv, og noe mindre "aggresiv". Personlig forlater jeg denne tråden for godt, noe forfatter sikkert gjorde for lenge siden.

 

Jeg kan heller ikke se noen avdrag i min post som kritiserer noen andre? Jeg prøver bare å poengtere at omtalen er forfatters eget verk, med forfatters egne meninger. Dermed hjelper det lite å klage over at musikken trakk ned.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

Javel ja... Noen som har sagt at forfatteren er "fæl", nei... Eneste jeg egentlig lurer på, hvor lenge spilte denne såkalte Tekken-eksperten deres tekken5 før han slaktet Tekken5...

 

Orresnei: Slappa FrankZappa, Chilla Godzilla, Pust inn og ut.... For å kunne fatte hvor bra tekken5 egentlig er må det spilles litt. Ikke bare en helg, kanskje en uke eller 2, dere må være mer fokusert på detaljer. Sjekke ut alt som er ut og inn i spillet hvis dere skal skrive en bra omtale.

Endret av NiloPilo
Lenke til kommentar

For det første så vil jeg tro at en seriøs annmelder faktisk spiller spillet ganske grundig før han skriver omtalen. Og hva gjør det at han "slakter" spillet, som dere sier? Alle har sin egen mening, og selv om du liker spillet NiloPilo, så må ikke alle andre gjøre det, eller tar jeg feil nå?

 

Det er flott at annmelder tar og skriver sin egen subjektive mening om spillet, og ikke bare henger seg på de andre som roser spillet opp i skyene, selv om det bare er en videreføring av tidligere Tekken-spill. Vi så jo hva som skjedde med f.eks Doom 3, der skrev omtrent alle en super omtale, selv om mange faktisk mislikte spillet. Gamer.no har vel lært litt av dette, og tok seg til fornuften og skrev en skikkelig omtale, bra jobba.

 

Selv føler jeg at spillet fortjener 7/10, men ikke 10, eller 9, som mange her tydeligvis mener.

 

NiloPilo, du sier at man skal komme til Tekken 5-nm, og se hvordan spillet skal spilles. Hva hjelper det hvis man ikke liker spillet?

Hvis en person ikke liker CS, så vil han nok ikke elske spillet etter å ha sett på en CPL-turnering akkurat.

 

Takk for meg...

Endret av apefisk
Lenke til kommentar

Ape:

Sier ikke at han kommer til å like spillet, men har får jo innblikk på kanskje hvordan spillet egentlig er. Kan jo bare komme til Tekken5 Nm, se at det må spilles endel(100% sikker på at øystein her ikke har spilt så lenge) for å skjønne hvor bra det egentlig er. Jeg har heller ikke sagt at alle skal like tekken5, skjønner heller ikke hvor du får det fra. Men reagerer sterkt på at han sammenligner spillet med DoA????!!! WTF er det? Doa??? Han mener sikkert også at DoA overgår alle spill i hele verden, har et ekstremt kompleks kampsystem.

 

*Edit* Leste bare omtalen om DoA av Øystein her :confused: Du gav spillet en 7? Da vil jeg si at Tekken5 fortjener en 11'r Tror jeg bare dropper å poste her jeg...Takk for meg :hrm:

 

Og jo, hvis dere vil hvite hvordan dere skal skrive omtaler, sjekk denne av en genial fyr som virkelig har lagt seg inn i spillet..

 

http://www.spillegal.no/forum/index.php?showtopic=10833

Endret av NiloPilo
Lenke til kommentar
Lol, jeg må bare le og syntes synd på Øystein her. Fordi Øystein, du har rett og slett ikke skjønt noe, t.o.m plastikk frosken min kunne gjort en bedre jobb.

Greit at dere er uenige, men du trenger ikke på til "angrep" på han.

Du sier at det bare er kritikk, men det der er direkte negativ kritikk, meningen er å gi konstruktiv kritikk. Tror ikke det der hjelper annmelder med å skrive en bedre omtale neste gang, for å si det sånn.

*Edit* Leste bare omtalen om DoA av Øystein her  Du gav spillet en 7? Da vil jeg si at Tekken5 fortjener en 11'r Tror jeg bare dropper å poste her jeg...Takk for meg

Hva er galt med at han syntes at spillet var morsommere ¨å spille osv, jo, jeg er uenig i at det er bedre, men det er heller ikke nødvendigvis det som står der. Det står at i forhold til alle slåssespill på markedet da, så fikk DOA 7, mens nå som det er flere og bedre konkurenter, er det ikke sikkert at DOA ville fått 7.

 

Det var en her som sa at man skulle sette Tekken 5 i sammenheng med de tidligere Tekken-spillene, og at Tekken 5 fikk bra karakter fordi Tekken 4 var så skuffende, men det blir vel feil? Hvis det kommer en spillserie som er skikkelig dårlig, og de to første spillene får 2/10, så vil ikke nødvendigvis et tredje spill få 9/10 selv om det er en god del bedre enn de andre i serien, hvis det fortsatt er et middelmådig spill i sammenheng med andre spill i samme sjanger.

Lenke til kommentar
Campari: Hvorfor ikke komme til Tekken5 NM 10 september, kan du kanskje se hvordan det er å virkelig spille Tekken5, men vent litt du er jo ikke "eksepsjonelt" Så du suger....*edit: Du har testet Tekken5 gjennom helgen ja...haha...fant du ut mye da, klarte kanskje å få til en 4 hit combo...bra jobba :thumbup:

Gratulerer! Du har virkelig klart å falle ned på et lavt nivå her NiloPilo. Men jeg må kanskje ikke forvente annet. Du er en stor Tekken-fanboy og DoA-hater som sutrer med engang en anmelder går litt imot strømmen.

 

Du kan godt kaste bort noen hundringser på et greit slosspill, det får være opp til deg. Så får vi andre nyte tidligere utgaver av Tekken som gir oss nesten den samme følelsen.

 

Forresten handler ikke Tekken kun om NM-mesterskap og antall combos. Det handler om at vi brukere, uansett ferdigheter, skal kunne bli underholdt. Tekken 5 er ikke eksepsjonelt sådan og er greit nok en uke eller to. For min egen og mange andres del er dette egentlig en tittel vi lett kunne overlevd uten.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Og jo, hvis dere vil hvite hvordan dere skal skrive omtaler, sjekk denne av en genial fyr som virkelig har lagt seg inn i spillet..

 

http://www.spillegal.no/forum/index.php?showtopic=10833

Problemet med den anmeldelsen er at han skriver for folk som tydeligvis lever og ånder for denne typen spill.

 

Impywimpy på det forumet sa det egentlig veldig greit:

 

"Problemet, slik jeg ser det, er at du henvender deg til fantastene. Jeg vet ikke helt hva du prøver på, det virker som at du vil bevise at du kan slåssespill, og på den måten ekskluderer de du burde henvende deg til; forbrukermassen. Når du selv konkluderer med at det hele egentlig er et spørsmål om smak og behag nikker fantastene på hodet. Men disse er folk som vet hva de vil ha, og som antakeligvis allerede har spilt Tekken 5 mer enn gjennomsnittsbrukeren noensinne vil.

 

Hva er en anmelders oppgave? Slik jeg ser det er det å nå ut til en bestemt gruppe, og komme med en anbefaling som står i stil til gruppen du forsøker å appelere til. Problemet er at du appelerer til et marked som allerede har bestemt seg, og som vet hva de vil ha. En gruppe som vil teste spillet selv uansett, komme med sin egen konklusjon og vurdere anmeldelsen din opp mot nettopp denne.

 

Du selger neppe et eneste eksemplar av spillet med denne anmeldelsen, men igjen, jeg vet ikke om det er poenget ditt heller."

 

Orresnei har skrevet det gjentatte ganger. En anmeldelse er ikke objektiv. Man skriver ikke om at lyden er tilstede, og at den er grei nok hvis man liker sånt. Grafikken er sånn ca. pen å se på, om man liker denne typen grafikk. Spillbarheten, ja, jo, den er jo grei den, om man liker denne typen spill.

 

En anmeldelse handler om hvordan skribenten oppfattet spillet. Om vedkommende syns det trår i velkjente spor og ikke tilfører serien noe nytt, hvorfor er hans mening feil? Om vedkommende ikke liker musikken, hvorfor er det feil?

 

Og å argumentere med at "han kan ikke ha satt seg inn i spillet skikkelig"? Man skal da for svarteste barteste ikke trenge å bruke to uker i et spill man klarer å styre sin begeistring for, for å oppnå et snev av tilfredsstillelse. "Læringskurve: 2 uker"?

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...