Gå til innhold

Multicom, og bærbar spillmaskin... :-(


Anbefalte innlegg

Dette kan dessverre ikke gjennomføres.

 

Intenst arbeid har ført til at ditt primærønske ble oppfylt, og ny PC er på

vei til deg med pakkenummer xxx (bedriftspakke dør-dør).

 

Jeg kan ikke stoppe denne forsendelsen.

:roll:

Makan... Skulle vært interessant å høre grunnen for nekt av heving av kjøp. Det kan ikke være det at pakka allerede var sendt? I så fall - hvordan ugyldiggjør det dette: "Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager"

Hvor mange måter er det å tolke dette på?

 

Klokkeslettene her er jo artige. Det går fort når ting blir vanskelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har en g553 fra multicom også. har brukt den i ca. 8mnd.

 

følgende feil oppstod:

*sprekker på skjermkanten

*bluescreen (selv med ny installasjon og driver, bios)

*skjermen blinker noen ganger

*touchpaden lever sitte eget liv

*varm som riskokeren min

*vifta bråker

*skruer som faller ut

 

har jeg sjangs til å bytte den?

Endret av Dj What
Lenke til kommentar

Har akkurat samme problemer, og har skrevet reklamasjon til selskapet i dag. Har samme problemer som mange av dere (bl.a. sprekkdannelse). Trodde dette ikke var annet enn bruksfeil.

 

Har dette som punkter på reklamasjonen foreløpig:

 

Punkt 1: Maskinen har fungert greit i perioder, men det hovedsaklige problemet har vært batteritiden. Maskinen har aldri hatt de annonserte tre timene som dere avertissement lovet, men rundt 1.5 timer. De siste to månedene har batteritiden vært på maks en time og tjue minutter. Til tross for at Undertegnede har ladet batteri helt opp og helt ned før ny lading.

 

Punkt 2: Et nytt problem som dukket opp for kort tid siden er viften. Når viften aktiveres ved høy varme dukker ikke viftelyden opp, men en metallisk lyd som aldri har vært der før. Maskinen har videre verken vært utsatt for støv, støt eller vann og har vært forsvarlig fraktet i vanntett laptop veske de få gangene maskinen har vært flyttet utenfor mitt bosted.

 

Men denne skal plusses på litt etter at jeg har lest denne posten.

Lenke til kommentar

Nå har vi ringt multicom igjen og snakket med en annen enn denne hans f. tangen og de lovte å se på saken igjen (og vi understreket at bruddet på angreretten). Det var samme hans f. tangen som så på saken igjen og vi fikk ennå engang samme svar. Uttdrag fra mail:

 

"Vi er fremdeles ikke i tvil om at du ikke har rett til å heve kjøpet. Selger har en klar rett til å utbedre samme reklamasjonsberettigede feil eller mangel 2 - to - ganger, og kun dersom feil fremdeles er tilstede kan kjøper kreve kjøpet hevet. Dette er ikke tilfelle for din sak."

 

Dermed kan nok pc'ene ha forskjellige feil utallige ganger, visstnok ingen grenser.

 

Videre overså de glatt angrerettsaken. (Har sendt dem klage med mailene)

 

Vi fikk også tilbudet om 7,000 per pc nok engang. Dette tilbudet varer visstnok bare dagen ut:

"Ønsker du å benytte deg av tilbudet om gjenkjøp til tidligere opplyste beløp, må du besvare e-posten som inneholdt dette tilbudet i dag."

 

Dette blir bare latterligere og latterligere for vår del.. Vurdere nå hva vi skal gjøre videre.

Lenke til kommentar

Anmeld selskapet til politiet, for brudd på angrefristreglene. Virker som at selskapet ikke skjønner lignende.

 

Dokumenter all skriftlig kontakt i anmeldelsen. Er trolig det enkleste. Send gjerne kopi av anmeldelse, link til denne posten, all skriftlig kontakt til NRK Forbrukerinspektørene, VG Hjelper Deg, Dagbladet Forbruker, Forbruker.no, TV2 Hjelper Deg og Forbrukermyndighetene.

 

Vet at Multicom leser dette foraet pokker så nøye, og de bør skjerpe seg!

Lenke til kommentar

Etter å ha lest endel i denne tråden, så syns jeg forferdelig synd på dere som sliter med de maskinene. Jeg har faktisk vurdert en maskin fra multicom, men etter endel leteing i hardware forumet fant jeg raskt ut at dette er svindel og ran på offentlig sted.

Grunnen til at jeg sender dette innlegget er at jeg ikke bor forferdelig langt fra multicom, og jeg vet hvem som lager de møkka maskinene. Det som gjør meg litt forbanna er at de lever ikke akkurat på vann og tørt brød!Og det er deres penger de bruker, jeg må si meg enig med trashmaster at den siste utveien er å anmelde, det er selvfølgelig tiltak og ork, men når man ser hvor mange som sliter så mye med pcene bør noe gjøres. Hadde jeg vært en multicom pc eier, hadde jeg ikke nølt et sekund, på å dra saken så langt som anmeldelse. Men uansett bør DENNE tråden være en meget interessant sak for media. For det går jo ikke ann å drive pc butikk av juggel og svindel.

Jeg vet selv at det ikke er noe kult å rapportere noe til forbrukerrådet, (kjipt å vise seg for kameraet heheh), hvis saken skulle komme så lang. Men det er en fordel for alle som har kjøpt pc der og de som ikke har lest denne tråden!!!

 

Det som trengs er en av dere som har guts nok til dette!

Garantert at dere har nok dokumentasjon for å lykkes hvertfall!!!!!

 

lykke til

 

-yokko-

Lenke til kommentar
For det går jo ikke ann å drive pc butikk av juggel og svindel. Jeg vet selv at det ikke er noe kult å rapportere noe til forbrukerrådet, (kjipt å vise seg for kameraet heheh), hvis saken skulle komme så lang. Men det er en fordel for alle som har kjøpt pc der og de som ikke har lest denne tråden!!!

 

Det som trengs er en av dere som har guts nok til dette!

Garantert at dere har nok dokumentasjon for å lykkes hvertfall!!!!!

Med det sagt så kan jeg jo opplyse om at både advokat og Forbrukerrådet er satt på saken.

 

Og vår dokumentasjon for hvordan generell saksbehandling foregår hos MultiCom vokser stadig. Det som går igjen er at de spiller på folks uvitenhet om egne rettigheter så lenge det er ting som ikke går direkte på garanti. Dette er direkte uredelig.

Lenke til kommentar

Og det ser ut til at multicoms Elitegroup maskiner har en svakhet på LCD skjermen siden VELDIG mange inkl. meg har hatt eller har sprekkdannelse på nedre høyre side av lcd-skjermen, (jeg fikk 100kr avslag på OS som jeg kjøpte senere, men sprekken har bare blitt verre), og nevnt før her så har det vært en person som har klaget på batteriet. Helt enig. Mitt batteri varer i ca. 1 time hvis jeg spiller KABAL! Bare det!

Og når jeg kjøpte den så sa de i dokumentasjonen av pcen (kjøpte den brukt på ryddesalget deres) at batteritiden var på 4 timer.

 

Og en del skruer faller også av rundt lcd-skjermen som iallefall en i denne tråden også hadde erfart.

 

Som sagt, vi mp koble inn MEDIA!

Endret av Edmund Blackadder
Lenke til kommentar
---snip---

Det virker som skjermkortet er spesielt utsatt. (blir veldig varmt ved spilling) Uansett om spill er for krevende eller ei, så skal jo ikke komponentene ta skade av det. Har fått følelsen av at folka på multicom anbefaler å ikke kjøre pc'n så hardt. Har dessuten fått beskjed om å ikke bruke nye skjermkortdrivere fra Ati, kun de gamle ECS-versjonene. Det sier kanskje litt om hvor ømfintlig dette er..

Dette hadde jeg helt oversett! Dette er jo kjernen i vår korrespondanse med dem også. Bortsett fra at til oss sier de det motsatte. :ermm:

Vi bruker driverene fra ECS CD'en, og de sier vi må oppgradere disse før vi kan forvente at problemet blir borte. Da vil høyst trolig MultiCom si at det ikke samme problemet med disse maskinene. Kjernen er likevel at i det ene tilfelle sier de at det er problemer med ett sett drivere, og i et annet tilfelle anbefaler de å oppgradere til de samme problem-driverene. Da vil de vel si at ATI har rettet problemene slik at det ikke er problemer med ATI-driverene lenger.

Uansett så har de med andre ord sagt at ECS-driverene er i orden, og skal fungere bra med maskinen. Det er disse vi bruker, og det er disse de klager på.

Forstå det den som kan...

 

Har snart brukt 500 kr på retur av pc'n, men multicom har ikke en gang tilbydd seg å betale utgiftene, selv om de plikter å dekke det.

Er de forpliktet til det?

Lenke til kommentar
  Multicom.no: Ved reklamasjoner som skyldes feil eller mangler ved produktet skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder frakt.

 

De er kanskje ikke forpliktet, men du har i hvert fall rett til å få det dekket tror jeg.

 

Sitter og lurer på hva jeg skal anbefale min samboer å gjøre med sin G551.. (som har vært til rep. 4 ganger)

Den fungerer greit nå, men innimellom vil den ikke slå seg på. (sjelden gang) Er bare redd for at den plutselig tar kvelden for godt, ETTER garantien er ute. Hold oss oppdatert!

Endret av enmannen
Lenke til kommentar

Hehe. Takk for det!

 

Da har jeg nå vært inne på MultiComs side og funnet denne teksten.

Det står ingen lov-referanse i direkte kobling til denne teksten, men det er skrevet i kontekst av norsk lov. Les det her:

http://www.multicom.no/kjopsbetingelser.asp

Nest siste avsnittet på siden. Under "Diverse". Teksten som begynner med "Ihht. norsk lov kan kjøper..."

 

Dette ser mer ut som en forpliktelse enn et tilbud vil nå jeg si da...

Lenke til kommentar

Da det nå er ganske godt bevist at ECS maskinene har kraftige svakheter som ofte krever flere innleveringer på garantien, vil jeg rette oppmerksomheten mot §30 i kjøpsloven.

 

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.
Hvis det ikke skal være noen kostnad for kunden skal dere kreve at MultiCom dekker transport av varen hvis det viser seg å være en garantisak. Dette er i følge kjøpsloven deres rett som kunde, og følgelig må alle følge dette. Jeg tror nok de fleste er litt slappe med dette, men i tilfellet med ECS-maskinene kan dette bli betydelige summer for kjøper da det begynner å vise seg at disse maskinene gjerne er inne til service oftere enn normalt.

 

Ethvert forsøk på å nekte dette dekket skal dere umiddelbart rapportere til Forbrukerrådet. Bortsett fra vanlig brevporto er dette er gratis, og vil tjene alle kunder i det lange løp.

 

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.
På dette punktet virker det som MultiCom er flinke, i følge tilbakemeldinger vi har fått fra andre kunder.

 

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.
Her kan det i verste fall bli snakk om tolkninger, men i praksis vil dette bety at de skal ringe eller sende en mail hvor de opplyser om de faktiske forhold (og pris) før nevneverdig arbeid utføres utover for-undersøkelser.

Det å ikke si ifra om dette vil være det samme som å utføre betalt arbeid dere ikke har bedt dem gjøre. Vi har fått lite indikasjoner på hvordan MultiCom håndterer dette, så det betyr som regel at kunden ikke føler seg lurt på dette punktet.

 

Ethvert brudd på dette skal også umiddelbart rapporteres til Forbrukerrådet.

Lenke til kommentar

Kan ikke vi utarbeide et felles åpent brev til Multicom hvor alle signerer? Fordelen med et åpent brev er jo at media også har tilgang til brevet, og får Multicom la oss si to uker på å fixe alle problemene før brevet går til media så burde vel det være kurrant?

 

Media vil GARANTERT glefse etter et slikt brev, og våre problemer. 50-100 personer som har problemer med et merke, og selskap som nekter å se kollektive feil vil være rått kjøtt for Akersgata.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...