Gå til innhold

Studentmaskiner med Pentium D


Anbefalte innlegg

Pentium D er meget rimelig ,men man må tenke på at hovedkortene ikke er så veldig billige. Ser de starter på 1600kr og det er dyrt for et hovedkort. Når man kan få et 939 kort for 600kr så gir dette kanskje et litt mer riktig bilde av hva man må betale for et system?

Blir litt feil.. Greit nok, det er ikke billig og gå over til dualcore system. 1600kr er ikke akkurat dyrt for ett hovedkort etter min mening. Må vel over 1000 lappen for å få ett hovedkort som holder.

 

Spørs jo helt hva man skal bruke pcen til også. Men greit nok, du får helt sikkert ett knall system fra AMD som er mye biligere, var ikke det jeg mente. Men jeg syns faktsisk det er en helt ok pc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pentium D er meget rimelig ,men man må tenke på at hovedkortene ikke er så veldig billige. Ser de starter på 1600kr og det er dyrt for et hovedkort. Når man kan få et 939 kort for 600kr så gir dette kanskje et litt mer riktig bilde av hva man må betale for et system?

Jepp, man må jo ha nytt hk på de nye kjernene. Syns det var mange som klaga når de fikk vite at 939 skulle fases ut til neste år. Men Intel tar kaka, ingen av de siste hkene de har laget kan oppgraderes lenge. Hadde ikke asus kommet med de geniale 479 adapterene til 478 så hadde det ikke vært noe å se på i intel leiren lenger. Først når p-m blir dualcore kan vi snakke om en ordentlig dualcore og ikke noe kvasi lappeverk.

Lenke til kommentar
Pentium D er meget rimelig ,men man må tenke på at hovedkortene ikke er så veldig billige. Ser de starter på 1600kr og det er dyrt for et hovedkort. Når man kan få et 939 kort for 600kr så gir dette kanskje et litt mer riktig bilde av hva man må betale for et system?

Blir litt feil.. Greit nok, det er ikke billig og gå over til dualcore system. 1600kr er ikke akkurat dyrt for ett hovedkort etter min mening. Må vel over 1000 lappen for å få ett hovedkort som holder.

 

Spørs jo helt hva man skal bruke pcen til også. Men greit nok, du får helt sikkert ett knall system fra AMD som er mye biligere, var ikke det jeg mente. Men jeg syns faktsisk det er en helt ok pc.

Men hvor bra er 1600-kroners kortet? Det er jo fortsatt det billigste kortet til den sokkelen, har det tilsvarende features som et 600-kroners kort, eller et 1600-kroners kort på s939, eller noe midt i mellom? For å omformulere litt, er 1600-kroners-kortet også "noe som holder"? (har ikke akkurat satt meg inn i den genrasjonen hovedkort)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...