Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

datan gir ikke lyd fra seg..


Anbefalte innlegg

Har nettopp fått meg ny cpu-vifte og dvd-brenner som jeg har installert uten noen særlige problemer, men etter at jeg koblet til alle ledniner og pci-komponenter vil ikke dataen starte. når jeg trykker inn power on knappen gir den ikke lyd fra seg :hmm: . Jeg er helt sikker(nesten da) på at alle ledninger går dit de skal og at ingeting har fått seg en knekk. noen som vet hva som kan være feil? har sjekket om HK'et kortslutter, men jeg tror ikke det.

 

Specs:

 

HK: GA-K8NS s754

CPU: AMD Athlon 64 3200+

PSU: Aopen 350w (fulgte med mitt Aopen kab)

Minne: 512 mb pqi twin

Skjermkort: ATI Powercolor radeon 9800 pro 128mb (eller noe sånt :whistle: )

 

Trenger dere mer specs?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om PSUen ikke var kraftig nok, ville du få liv i maskinen, men den ville være ustabil. Jeg tror su bør prøve clear CMOS. Den enkleste måten dette kan gjøres på, er å ta ut batteriet på hovedkortet i ti sekunder mens maskinen er av. Så slå maskinen på, og så velg "setup defaults" i BIOS.

 

Edit: En liten bokstav for mye. :blush:

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Jump-startet akkurat psu'en og fant at den funket bra. da jeg gjorde det startet vifta til psu'en og hd begynte å rotere, så da erdet enten i Hk'et eller cpu'en, eller at det er kortslutting en plass. :thumbup:

 

kan jeg ha installert cpu-vifta uforsiktig? merket når jeg tok av den gamle boxed-saken at cpu'en hang fast pga greasen som var der.. kan jeg ha ødelagt cpu'en da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...