Gå til innhold

Windows treig ved kopiering på LAN


Anbefalte innlegg

Synes det er rart maskinen blir helt busy når jeg spessielt blir kopiert fra merker også når jeg kopierer fra andre, synes jeg ikke merket noe stort av dette før.

Musepekeren hakker og winamp stopper opp i blandt for la ikke merke til noe av dette før.

 

Har nå Abit NF7 ,AMD XP 3200+, 1gb ram, S-ATA hardisker og 3Com Nettverkskort.

 

Windows 2000 pro, synes det er like hengene i XP

 

Nesten så at jeg merker mer nå enn den gamle 2000+ og 512mb ram.

 

Noen form for tweaks å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sitter du med trådløst nettverk? isåfall hvor langt er du i fra router? hos meg går det normalt ganske treigt når jeg skal kopiere store ting over nettverk. jeg sitter da med trådløst nettverk i kjelleren mens routeren står oppe. når jeg kopierer ting over nettverk så bruker jeg å slå av alt nesten. Winamp, MSN (som jeg ikke bruker lenger) Firefox/Opera. med andre ord lar bare overføringa stå på til den blir ferdig. når jeg kopierer filer over nettverket med min bærbare pc som står oppe går det normal hastighet.

Lenke til kommentar

når du har kabel nettverk så skal dette normalt ikke forekomme. er det store ting du prøver å overføre? har du prøvd å overføre filer andre veien da? dvs. at du øverfører filer fra den aktuelle pc`en over til pc`en din? se om det går like treigt da.

Lenke til kommentar

da ligger ikke problemet hos pc`en din iallefall siden at den ikke henger seg når du kopierer filer fra din pc`er til andre pc`er. kan det være de andre maskinene som er noe galt med da tro? enn om du prøver å la pc`en stå når noen kopierer filer til pc`en din da? tror du det går litt bedre da?

Lenke til kommentar

tja, i noen tilfeller er PCI kort bedre enn de integrerte men. på mitt Hovedkort (MS-6558) kort tror jeg det het så synes jeg det integrerte nettverkskortet funket greit nok. men PCI nettverkskort har da de fleste flust av? men har du både Integrert og PCI kort aktivert du nå? hvilket nettverkskort bruker du? hvis du bruker PCI kortet så kan du prøve å deaktivere det kortet du har på Hovedkortet. kanskje det er det som er problemet.

Lenke til kommentar

skal ikke banne på det, men det lukter litt fragmentert harddisk av dette. kanskje også kombinert med full harddisk og "klemt" swapfil.

 

defragmenter, frigi plass til swap og sjekk hvilken prosess som tar cpu under kopiering.

 

å avslutte winamp, msn messenger ++ fordi man skal kopiere er bare tull...med mindre man sitter på en gyngehest av en maskin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...