Helten_omore Skrevet 30. juni 2005 Skrevet 30. juni 2005 Hvordan kan jeg endre AF-instillingene i BF2 og hvordan kan jeg få AA høyere enn 4x? Må jeg gjøre noe med skjermkortinnstillingene eller kan jeg gjøre dette fra BF2? Takker for svar!
Helten_omore Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Skrevet 19. juli 2005 Ingen? Har lest flere steder på forumet at folk har kjørt med høyere innstillinger enn 4xAA. Er det noen som vet hvordan jeg kan øke denne og endre AF-innstillingene?
Helten_omore Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Skrevet 19. juli 2005 Har søkt og lest, søkt og lest, men ikke funnet noen som kan si meg hvordan... Alle bare sier at de har de og de innstillingene, men aldri åssen de har fått det til!!!
OnetroM Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Nå sitter jeg på jobben så jeg får ikek sjekka hvor høyt jeg kan sett AA og AF. Hvis du ikke får ønsket resultat, prøv å skru det av i Options - Video for deretter å stille det manuelt. Høyreklikke på desktop - properties - settings - osv (litt avhengig om du har nvidia/ati). Bare å prøve seg frem..
Hotel Papa Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 er litt grønn på dette området! hva er de forskjellige tinga og hva gjør de ?
Elendil Skrevet 19. juli 2005 Skrevet 19. juli 2005 Kantutjevning (Anti-Aliasing, AA) er en teknikk som har blitt stadig mer populær de senere årene. Dette går ut på at skjermkortet manipulerer skarpe kanter på 3D-objekter slik at disse blir glattere og fremstår som mer naturlig. På denne måten får man en høyere visuell kvalitet og grafikken ser rett og slett bedre ut. Kantutjevning blir mindre synlig desto høyere oppløsning man bruker, fordi man i høyere oppløsninger løser problemet med kanter ved å legge på flere detaljer (piksler, piksel = ett punkt på skjermen). Kantutjevning er en teknikk som koster ganske mye ressurser fra skjermkortet, og ofte kan ytelsen gå betraktelig ned når man aktiverer kantutjevning. Kantutjevning er ikke nødvendigvis slått av eller på, men den graderes i flere nivåer (ofte oppgitt i antall X), og jo mer kantutjevning man ønsker, jo lavere ytelse og høyere kvalitet får man. Se forskjell på visuell kvalitet med forskjellig grad av kantutjevning i denne artikkelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå