Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mini worklog: Gjøre fronten litt penere


Anbefalte innlegg

Tja, vet ikke om dette kvalifiserer til en worklog engang, mange av dere vil sikkert hevde det er en fillejobb, som godt kunne vært gjort på noen timer.

Og det stemmer vel goså, men for meg, med ti tommeltotter, og som fortsatt står hardt på at kardang er et tulleord, så ble det et lite prosjekt ut av det hele.

Målet var å gjøre min grenseløst stygge bil litt finere.

Her er et før bilde:

bilde2543ia.th.jpg

 

Mine planer er å flytte lysene ned, og fjerne toyota merket.

copyofbilde2540jw.th.jpg

 

Flere bilder kommer, men har litt dårlig tid nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg liker det ekstra lyset de gir.

de kom sammen med bilen da jeg kjøpte den og jeg har vendt meg til dem og liker dem

 

Videre:

Lysene ble demontert uten store problemer, måtte sloss litt for å komme til skruene men det løste seg etter at jeg fant ut at grillen kunne taes av.

bilde2579xy.th.jpg

 

Deretter ble lampene demontert.

planen var å sette det sorte bakdekselet bak frontfangeren og skru det sammen med selve lampa.

bilde2593ei.th.jpg

 

Sikkert ikke vits, men jeg valgte likevel å ledningshullet med masse silikon og gaffa.

 

Nedre del av frontfangeren viste seg å være av plastikk (nok en gang, jeg har aldri så mye som tatt på en bil) og det var ikke store saken å lage et hull med kniven

Nesten ferdig:

bilde2638rg.th.jpg

 

 

Ferdig, så godt som iallefall.

bilde2646es.th.jpg

 

 

Hullene fra der lyktene satt før opperasjonen ble tettet med litt sparkel, bilder kommer i morgen da det er ganske mørkt her, kunne trengt litt hjelp på å få det fint.

Lenke til kommentar

Kanskje det. -skrives opp på vurderingslista-

Vurder også å bytte ut blinklysene med klarglass i steden, men lurer på om det ikke blir seenes litt "voldsomt" ut med så mye lys på en så liten bil.

 

Skal få lagt ut et nytt etter-bilde bare det blir litt sollys her.

Endret av Darksun
Lenke til kommentar
Noen som har lyst til å hjelpe meg med hvordan jeg skal få dette til å se pent ut?

bilde2667ba.th.jpg

Er det bare å fylle på mer sparkel og pusse med sannpapir til det er glatt?

Hva gjør jeg i så fall med lakken?

mulig at der en ide å ta sparkelen INNI hølet? :!:

Men blir bra detta, lurt å kjøpe sparkelsett ifra f.eks biltema for å få det gjevnt utover.

Deretter pusser du, hvis ikke bra.. bruker du fin sparkel å tetter porene :p

Lenke til kommentar

Greit greit, det ble ikke historiens beste jobb, men dette var mitt absolutt første møte med sparkel.

Hadde sett for meg at dette var nærmest flytende greier jeg bare kunne tørke bort med papir om det skulle komme litt utenfor.

Det gikk altså ikke.

Nestegang teiper jeg rundt hele hullet og sparkler over det, tror det kan bli et bedre resultat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...