Gå til innhold

Trenger råd for minnekjøp (2x1024)


Goliath

Anbefalte innlegg

Ønsker å kjøpe minne som skal kjøres i dual channel. Jeg er på jakt etter 2x1024, helst i dualpack. Jeg har et K8N Neo2 Platinum som forøvrig:

 

• Supports dual channel DDR 266/333/400, using four 184-pin DDR DIMMs .

• Supports a maximum memory size up to 4GB without ECC.

• Supports 2.5v DDR SDRAM DIMM

 

..Hva burde jeg kjøpe? Pris rundt 2000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg fryktet dette også LenniZ, at brikkene hadde klokket seg ned! Og det gjorde dem! Kjørte brikker fra Kingston PC3200 400MHz. Viser til diverse skjermbilder:

 

11.JPG

Originale oppsettet

Kingston PC3200 400MHz (gammel)

Kingston PC3200 400MHz (gammel)

 

 

1212.JPG

Oppsett

Kingston PC3200 400MHz (gammel)

Kingston PC3200 400MHz (ny)

Kingston PC3200 400MHz (gammel)

Kingston PC3200 400MHz (ny)

 

2211.JPG

Oppsett

Kingston PC3200 400MHz (ny)

Kingston PC3200 400MHz (ny)

Kingston PC3200 400MHz (gammel)

Kingston PC3200 400MHz (gammel)

 

Ja, som dere ser, den blir nedklokket. Det som også er merkelig er at skjermen slås ikke på før den er i "Velkommen til Windows"-bildet mao. ser ikke splash-screen eller BIOS.

 

 

Da virker det som at jeg gå for 2x1024 da :hmm:

Lenke til kommentar
CAS 3 8-4-4

 

Er ikke akkurat bra! og dessuten så gir det en dårlig følelse å kjøpe det billigste på markedet da. Ville spytta i de ekstra kronene for å være på den sikre siden.

 

Har du AMD så liker jo AMD stramme og lave timings da...så jo lavere timings jo bedre....

 

Gutta sier jo også at man generelt sett skal holde seg under CAS 3....

 

Så jeg ville ikke kjøpt dem billige

 

sikkert ikke mye forskjell i ytelse men muligens at dem som er litt dyrere og med lavere timings er hakket mer stabil.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen minne-ekspert. Men det jeg har hørt er at spes AMD systemer liker stramme timings. Og i dette legges det sikkert at systemet kjører så optimalt som det kan og stabilt.

 

Latency har ingen enorm økning i spill-ytelse (ut fra en rekke tester)..vi snakker her om 1-2% forskjell fra cas 2 til 3. Men self skal du klokke så betyr vel lavest mulig latency at du kan klokke mer stabilt.

 

Angående det patriot-minne så så det jo bra ut det. Men jeg har ihvertfall aldri hørt om merke før. Utrolig lave timings for 2gig da. Ville gjerne gått for disse.

 

Og så det store spørsmålet. Hørt om 512kb vs 1 gig cache minne på cpu problematikken når det gjelder mengde RAM i systemet? Hvor mye cache har du? Jeg har bare 512kb :(

 

Når det gjelder det å klokke ned latency så er jeg helt blank! Jeg klokker ingenting nesten av rent prinsipp. Vil jeg at det skal gå kjappere, så kjøper jeg kjappere! Men jeg kjøper gjerne "fabrikksenking" ala X800XT PE :thumbup:

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Patriot er ikke et veldig kjent merke her i Norge enda, men er relativt kjent i utlandet. Har forøvrig kommet godt ut i tester i utlandet.

 

Test av Patriot

 

Dette er ikke av 2GB kit'et som det snakkes om her men 1GB kit'et som har enda bedre timings og som er kit'et jeg har kjøpt meg. veldig fornøyd med dem. :D

 

Kjører dem på en 3000+Venice@2772Mhz.

 

Mvh

MajorP

post-223-1120404077_thumb.jpg

Endret av Majorp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...