Gå til innhold

Allaround pc til ca 15k.. trenger hjelp :)


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en ny maskin, men har ikke handla på et par år så er dønn grønn på alle områder :p

 

fikla sammen noe greier her i stad.. hadde blitt veldig takknemlig for tilbake meldinger om hva som kan byttes ut for eventuelt bedre uten at prisen bli så sinnsykt mye høyere :)

 

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz OEM u/vifte

 

MSI K8N SLI Platinum nForce4 S939

 

NEC DVD-brenner ND-3540 bulk, intern

 

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2

 

OCZ ModStream strømforsyning 450W

 

Raidmax Cobra 822 Miditower sort

 

Samsung Spinpoint P120S 250GB S-ATA II

 

Sapphire Radeon X850XT 256MB GDDR3 PCIe

 

Zalman CPU Vifte

 

satt det sammen på netshop.no istad og fikk en pris på: 13000.-

 

tenkte på 3700+ cpu'en og Fortron/Source Strømforsyning, men orker ikke vente 1mnd på de :p

 

på forhånd takk :)

Endret av WuuWuu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så greit ut dette her..... tror denne skjermen skal være ganske bra (har bestilt den selv)

ville kanskje også kjøpt "powercolor radeon x850pro", og brukt mer penger på CPUen..... (XT er ikke mye bedre enn pro, ikke verdt prisforskjellen)

 

EDIT: Velkommen til forumet btw :D

Endret av Vrugdush
Lenke til kommentar

takk for innspill :D

 

bytta noe:

 

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

 

Cooler Master Cavalier 3Sort

 

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB

 

Creative SB Audigy 2 ZS

 

Logitech MX518 Optical Gaming Mouse

 

Logitech Ultra X Flat Tastatur, Bulk

 

MSI K8N SLI Platinum nForce4 S939

 

NEC 17" LCD MultiSync 1760NX Svart/Sølv

 

NEC DVD-brenner ND-3520 bulk, intern

 

Fortron/Source Strømforsyning ATX 400W

 

Samsung Spinpoint P120S 250GB S-ATA II

 

Sapphire Radeon X850PRO 256MB VIVO GDDR3 PCI-Express

 

pris:14500.-

bytta til komplett.no så slepper jeg å vente på noen av delene :p

blei litt billigere oxo faktisk :)

 

ser det bra ut ?

Lenke til kommentar

Altså, et X850XT har jo 4 pipelines mer og leke seg med da.. Ellers kan du jo se på andre nettbutikker etter GeForce 7800GTX, da disse vil koste ned i 4300-4400 kr. Er heller noe å vurdere. En skjerm til en god penge er vel NEC 1770NX, uten at jeg helt vet hva denne koster nå, men er i alle fall en glimrende skjerm :)

Lenke til kommentar
Ser bra ut det  :thumbup:

Men Hva skal du med SLI når du skal ha ATI ?

 

Da kan du like godt kjøpe uten sli og spare noen penger eller kjøpe 7800GTX som jeg sa :love:

 

Eller hvis det blir for dyrt, 6800 Ultra..

har ikke ide hva sli er så :dontgetit::p

 

tok bare et kort som virka ok jeg..

 

å han som sa at jeg måtte ha 1g minimum, jeg har det har bare copy/pasta feil brikke :p

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har det alt for travelt (Det er jo tross alt sommer og sol!!) burde du faktisk kanskje vente til Dahles kjøpsartikkel kommer i juli/august, da vil du nok ende opp med en sykt bra pc...

Jeg skjønner ikke hvorfor han skal vente på den artikkelen. Det som gir mest for pengene i dag, i tillegg til mest mulig ytelse, er 7800gtx, 3700+, billige UTT brikker fra geil eller twinmos og dfi nf4 ultra.

 

Fra netshop:

 

Club3D Geforce 7800 GTX 256MB PCIe 4 695,00

OCZ 1024MB Dual Channel Value Series 1 095,00

AMD Athlon 64 3700+ 2.2 Ghz BOXED 2 895,00

DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D hovedkort 1 350,00

 

Tot: 10 035,00 (inkl. mva.)

 

Dette er kanskje i overkant av budsjettet til trådstarter og kommer ikke på lager før 7 juli, men skulle jeg kjøpt pc i dag hadde det blitt noe sånt.

 

Edit: Hadde kanskje gått for 2*1gig crucial value isteden, men det er fordi jeg trenger 2gig minne.

Endret av StigK
Lenke til kommentar
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...%20IXTREMEH5584

 

Kan dette være noe?

 

Nei fra spøk til revolver:

 

Skal du kjøpe hel pc kan det være en del og spare på "pc pakker" fra komplett, netshop og psdata. Bare et tips

Ikke kjøp den :no:

 

Den har eldig skjermkort, X850PRo er mange ganger raskere... :thumbup:

Vil vel ikke anbefale noen å kjøpe sånne pc'er fra expert, elkjøp o.l

Lenke til kommentar

Til deg som ikke likte Raidmax kabbiser pga plastikkskramlekasser. Hva mener du med det?

 

Jeg innrømmer det, jeg har Raidmax Scorpio (midi, tilsvarer Cobra), og er godt fornøyd. Ok, kanskje det er litt "harry" med led's her og der... men uansett.

 

Til mitt bruk er det god plass. Jeg har 3 hdd'r, dvd-rw, cd-rw, floppy, 6800GT med stooor kjøler på, P4 Prescott 3,2 (varm sak..?), pci lydkort, pci-firewire kort, Sunbeam rheobus ++

 

Kabinettet er billig, og har som sagt god plass. Med tanke på luftgjennomstrømming synes jeg det er meget godt. Jeg har 5 vifter, 2x80mm i forkant som trekker inn luft, 2x80 mm i bakkant som blåser ut, 1x80 i døra som trekker inn, i tillegg 12cm i psu som blåser ut. Systemp overstiger aldri 35 grader og cpu temp har jeg aldri sett over 55, ikke engang etter 5 timer med videokonvertering. Temp på gpu ligger på ca 55 grader etter 3-4 timer med cs-s.

 

Lakken på metallet er utrolig, helt blank sortfarge, pianolakk finish. Ok, kvaliteten på døra foran, eller på plasten er kanskje ikke det beste, men det koster tross alt bare 450 kr.

 

Jeg har ingen betenkeligheter med å anbefale Raidmax til andre som ønsker et billig og bra kabinett, og som ikke er bekymret over looken. Ikke vær redd for å kjøpe Raidmax.

 

My 2 cents worth...

Endret av c-man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...