Gå til innhold

Skal kjøpe nye ram brikker. Hjelp!


quickbeck

Anbefalte innlegg

Som sagt så skal jeg ha nye RAM brikker. Helst 2x512 MB brikker eller 1x1024 MB brikke. Har denne pcen og lurte på om dere kunne finne bra ram brikker som skal brukes til gaming/spilling(cs 1.6, cs source, half life 2 osv..). Og selvfølgelig til en rimelig pris. Har ikke planer om å bruke den ram brikken som følger med pcen(sjekk link), men om det går bra med de nye brikkene dere finner, så bruker jeg den brikken som fulgte med itillegg.

 

Thnx på forhånd :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått til anskaffelse av 1-3 brikker lignende den du har. Du har socket 939-hovedkort, og dermed lønner det seg å å kjøre dual-channel. (altså ha to eller fire brikker).

 

Min anbefaling: Kjøp denne. Det er en brikke som er lik den du har, og dermed har du 2x512MB til sammen. Om du ønsker kjappere brikker, til overklokking for eksempel, lønner det seg å bytte ut brikken du har med nye brikker. Jeg er litt usikker på hva som er gode overklokkingsbrikker, så du får vente på at noen andre svarer, eller søke litt rundt selv.

Lenke til kommentar

Har hørt at TwinMOS ikke er så bra RAM. Han ene skrev om brikken "Som anmelderen før meg har også jeg opplevd store problemer med 2 brikker samtidig. Én brikke fungerer fint, men putter du inn en til blir det veldig ustabilt. Jeg har testet på to hovedkort (nvidia og via chipset) og 2 forskjellige CPU'er, men resultatet er det samme: BSOD et par-tre ganger i uka, i tillegg til at spill crasher til desktop flere ganger hver kveld. Skal jeg laste ned noe fra nettet eller installere spill fra CD, må jeg ta ut den ene brikken. Hvis ikke får jeg CRC errors eller beskjed om at filen er korrupt. Skal du ha 1 GB RAM bør du gå for kvalitetsminne."

Du sier at pcen min kjører bra med dual-channel, så er ikke disse brikkene bedre?

Endret av quickbeck
Lenke til kommentar

De brikkene du linker til fungerer helt greit, vet ikke om de er bedre enn TwinMos. Jeg har Corsair Value Select-brikkene selv, men ikke TwinMos. Så vidt jeg vet fungerer de greit, og ettersom du hadde én fra før tenkte jeg du kunne slippe unna med å kjøpe bare én brikke.

 

Jeg tror det skulle gå greit med 2xCorsair Value + 1xTwinMos også, men er litt usikker på ytelsen av det.

Lenke til kommentar
........... Skal du ha 1 GB RAM bør du gå for kvalitetsminne.........

wow, Trodde at jeg var aleine med sånne "uforklarlige" restart, krasj. Jeg hadde også Twinmos(billig 1 G), og det var skikkelig ustabilt når jeg overkloket, spilte tunge spill osv. jeg har forresten Via chipset.

 

Jeg er helt enig, skal du ha 1 Gb RAM, Gå for kvalitetsminne! :thumbup:

Lenke til kommentar

Siden du maser sånn:P

 

Jeg har rett og slett ikke erfaring med de brikkene der. Jeg skjønner ikke hvorfor de skal være bedre enn TwinMos / Corsair Value Select, men heller ikke at de skal være noe dårligere. Om du leter litt rundt finner du vel PQI, OCZ og en haug andre merker til omtrent samme pris. Men det er i min mening i vits i å lete seg i hjel over billige minnebrikker. Finn noen du synes ser greie ut, søk litt på google og sjekk om det er positive / negative kommentarer. Hvis det er masse negative kommentarer ville jeg tenkt meg om en ekstra gang, hvis ikke er det bare å slå til. 850,- er ikke så mye for 1GB minne uansett.

Lenke til kommentar
Siden du maser sånn:P

 

Jeg har rett og slett ikke erfaring med de brikkene der. Jeg skjønner ikke hvorfor de skal være bedre enn TwinMos / Corsair Value Select, men heller ikke at de skal være noe dårligere. Om du leter litt rundt finner du vel PQI, OCZ og en haug andre merker til omtrent samme pris. Men det er i min mening i vits i å lete seg i hjel over billige minnebrikker. Finn noen du synes ser greie ut, søk litt på google og sjekk om det er positive / negative kommentarer. Hvis det er masse negative kommentarer ville jeg tenkt meg om en ekstra gang, hvis ikke er det bare å slå til. 850,- er ikke så mye for 1GB minne uansett.

Er OCZ bra brikker? Har lest at det er mange som er fornøyde med brikker de har kjøpt fra OCZ ;)

Lenke til kommentar

OCZ lager bra brikker, men mange kjøper de dyre brikkene deres. Det er disse mange erfaringer handler om. Jeg er usikker på kvaliteten på de billige brikkene, men har ingen grunn til å tro at de er dårlige.

 

Det finnes sikkert noe informasjon om dem på forumet, bruk søkfunksjonen. Evt. kan du søke på google.

Lenke til kommentar

De fleste brikker kjører det meste, og ettersom du ikke virker som en overklokker vil jeg ikke anbefalt de brikkene.

 

Hvis du absolutt skal ha brikker som er dyrere enn nødvendig ville jeg heller anbefalt OCZ Platinum EL DDR400 1024 MB eller Corsair XMS3200C2PRO TWINX. Dette er igjen basert på andres erfaringer og minnespesifikaskon, ikke egne erfaringer.

 

Mitt tips står ved: Kjøp 512MB RAM av samme type som du har, da har du 1024MB til sammen.

Lenke til kommentar
De fleste brikker kjører det meste, og ettersom du ikke virker som en overklokker vil jeg ikke anbefalt de brikkene.

 

Hvis du absolutt skal ha brikker som er dyrere enn nødvendig ville jeg heller anbefalt OCZ Platinum EL DDR400 1024 MB eller Corsair XMS3200C2PRO TWINX. Dette er igjen basert på andres erfaringer og minnespesifikaskon, ikke egne erfaringer.

 

Mitt tips står ved: Kjøp 512MB RAM av samme type som du har, da har du 1024MB til sammen.

Så du mener det er bedre å kjøpe bare en brikke til av den jeg har fra før?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...