Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm på ny kraftig maskin !


Anbefalte innlegg

specs:

AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

XFX GeForce 7800GTX 256MB GDDR3, HDTV 450MHz, PCI-Express,Dual-DVI/ViVo,Retail

Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT Non-ECC Ultra Low Latency (2-2-2-5-1)

Asus A8N-SLI, nForce4 SLI,Socket-939 ATX,S-ATA, GbLAN,Firewire,DDR, PCI-Ex16

Tagan Strømforsyning ATX 480W 2force TG480-U22, Dual Fan, 2XPCI-E, 20/24pin

 

Jaja, hvor skal jeg begynne.

Etter en laaaaang ventetid så kom endelig posten på min dør i går med min nye dator.

Etter å ha koblet den opp (som var et helvete) så får jeg bare feilmeldinger og blåskjermer.

 

Altså:

Først fikk jeg beskjed om at det var noe galt i systemet (ntoskernl fil feil)

Så jeg tenkte jaja. da legger jeg inn windows xp på nytt...

 

Jeg booter fra XP CD`n og installerer derifra- MEN jeg får ofte at enkelte filer ikke vil kopiere seg over fra CDn. Så jeg prøvde 3 forskjellige XP CD`r, og så måtte jeg slette hele C: min for å legge inn XP på en blank partisjon (mista alt på C: argh..)

 

MEN etter jeg har da klart å kopiere over systemfilene og skal begynne å installere selve windows xp (Du vet, da den starter selve XP operativsystem installasjonen) så får jeg alltid blåskjerm. Dette skjer alltid på forskjellig stadie av installasjonen og feilmeldingen er stortsett ny hver gang. et eller annet med "bla bla pool", og en gang var det noe med "memory management" osv (masse forskjellig, står alltid noe om "fysisk memory dump" nederst på blåskjermen)

 

Jeg er rimelig sikker på at jeg har koblet riktig og jeg har sjekket bios at strømmen er riktig til de forskjellige tingene.

Minnebrikkene er satt i A1 og B1 slots og alt ser riktig ut.

 

Så mitt problem er at jeg forstår det er noe riktig galt et sted, siden jeg får blåskjerm hver jævla gang jeg prøver å installere XP.

 

Har prøvd å installere på flere forskjellige Harddisker så HDD skal ikke være problemet, selv om blåskjermen har påstått det flere ganger og.

 

Fjernet alle unødvendige kort osv i maskinen, så det som står i er

grafikkkortet, prossesoren og minnebrikkene. samt nye DVD brenneren og 1 WD 160gig harddisk.

 

Trenger sårt hjelp!!!

 

 

Ja da sjekket jeg Hovedkortet på komplett.no og kom over denne brukeranmeldelsen:

 

"Ram problemer, 2005-01-27

Anmelder: StikeEagle

 

Noe problemer me å få pcn i gang,da du må koble til endel strøm her og der.

HK hadde ikke lyst å jobbe sammen med mine Kingston HyperX (2 2 5 1) Ultra low latency brikker.

Ellers ett ok kort."

 

 

Her er en fyr som har samme Hovedkort og Minne som meg, og han poengterer at disse har problemer med å funke sammen.

 

Setter stor pris på enhver hjelp.

takk.

 

mvh André.

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta kontakt med komplett og spør di om di vet noe om minnet ditt sammen

med hovedkortet.

 

Ser ut som du har gjordt alt jeg ville sagdt du skulle gjøre...

 

Kan være feil på rammen eller på hovedkortet, men som sagdt.

Ring til komplett og hør hva di har og si til saken...

Lenke til kommentar
specs:

AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

XFX GeForce 7800GTX 256MB GDDR3, HDTV 450MHz, PCI-Express,Dual-DVI/ViVo,Retail

Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT Non-ECC Ultra Low Latency (2-2-2-5-1)

Asus A8N-SLI, nForce4 SLI,Socket-939 ATX,S-ATA, GbLAN,Firewire,DDR, PCI-Ex16

Tagan Strømforsyning ATX 480W 2force TG480-U22, Dual Fan, 2XPCI-E, 20/24pin

 

Jaja, hvor skal jeg begynne.

Etter en laaaaang ventetid så kom endelig posten på min dør i går med min nye dator.

Etter å ha koblet den opp (som var et helvete) så får jeg bare feilmeldinger og blåskjermer.

 

Altså:

Først fikk jeg beskjed om at det var noe galt i systemet (ntoskernl fil feil)

Så jeg tenkte jaja. da legger jeg inn windows xp på nytt...

 

Jeg booter fra XP CD`n og installerer derifra- MEN jeg får ofte at enkelte filer ikke vil kopiere seg over fra CDn. Så jeg prøvde 3 forskjellige XP CD`r, og så måtte jeg slette hele C: min for å legge inn XP på en blank partisjon (mista alt på C: argh..)

 

MEN etter jeg har da klart å kopiere over systemfilene og skal begynne å installere selve windows xp (Du vet, da den starter selve XP operativsystem installasjonen) så får jeg alltid blåskjerm. Dette skjer alltid på forskjellig stadie av installasjonen og feilmeldingen er stortsett ny hver gang. et eller annet med "bla bla pool", og en gang var det noe med "memory management" osv (masse forskjellig, står alltid noe om "fysisk memory dump" nederst på blåskjermen)

 

Jeg er rimelig sikker på at jeg har koblet riktig og jeg har sjekket bios at strømmen er riktig til de forskjellige tingene.

Minnebrikkene er satt i A1 og B1 slots og alt ser riktig ut.

 

Så mitt problem er at jeg forstår det er noe riktig galt et sted, siden jeg får blåskjerm hver jævla gang jeg prøver å installere XP.

 

Har prøvd å installere på flere forskjellige Harddisker så HDD skal ikke være problemet, selv om blåskjermen har påstått det flere ganger og.

 

Fjernet alle unødvendige kort osv i maskinen, så det som står i er

grafikkkortet, prossesoren og minnebrikkene. samt nye DVD brenneren og 1 WD 160gig harddisk.

 

Trenger sårt hjelp!!!

 

 

Ja da sjekket jeg Hovedkortet på komplett.no og kom over denne brukeranmeldelsen:

 

"Ram problemer, 2005-01-27

Anmelder: StikeEagle

 

Noe problemer me å få pcn i gang,da du må koble til endel strøm her og der.

HK hadde ikke lyst å jobbe sammen med mine Kingston HyperX (2 2 5 1) Ultra low latency brikker.

Ellers ett ok kort."

 

 

Her er en fyr som har samme Hovedkort og Minne som meg, og han poengterer at disse har problemer med å funke sammen.

 

Setter stor pris på enhver hjelp.

takk.

 

mvh André.

:hmm:

Prøv og sett rambrikkene i to andre slotter..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...