Gå til innhold

Program som tar backup av alle nødvendige filer

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vet det har vært et tonnevis av tråder her som omhandler folk som trenger backup av harddisken sin.

Prøvde et program som tok backup av alle filene, men det fungerer jo ikke å bare kopiere dette inn på hardisken etter formatering og deretter ha de samme programmene/innstillingene som etter formateringen. Man har jo de samme filene, men alt som trengs i registeret osv er jo ikke der.

Jeg trenger et enkelt program som tar en backup av f.eks programfiler(der alle programmene mine er) inn på en annen ekstern harddisk. Deretter skal jeg formatere og kunne "kopiere" filene tilbake på hardisken og da ha de samme programmene/innstillingene som før. Programmene skal dukke opp under legg til/fjern programmer og registeret skal ha de riktige "filene".

Har aldri gjort dette før :blush: , så hadde vært fint med litt hjelp her!

Edit: Hadde vært greit om alle de generelle innstillingene i windows var satt til standard da masse problemer i windows er grunnen til at jeg sakl formatere.

Endret av White Fox
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet om et program til å ta en baskup av systemet som jeg kan bruke etter formatering slik at jeg beholder de samme programmene osv som før formateringen?

Skrevet

He, he! Lykke til, sier bare jeg! Dette blir vansklig å gjennomføre!!! Men det kan være greit å starte på bar bakke igjen av og til, slik at du får rydda opp og slikt. Bare ta backup av dei viktigste programmene og andre filer som du mååå ta vare på!

Lykke til! :thumbup:

Skrevet (endret)

Vet det er greit å starte på bar bakke, men vil gjerne beholde de programmene osv som jeg har nå.

Kopierer Norton Ghost bare filene eller alt som trengs i registeret osv?

Funker vel dårlig å bare hopiere over programfilene og skrivebordsikonene til programmene og deretter kopiere det tilbake etter formatering?

Endret av White Fox
Skrevet

Antar at det letteste blir å bare ta backup av de viktigste innstllingene til programmene og deretter starte på ny frisk.. Uansett, takk for all hjelp!

Skrevet

NTBackup som følger med Windows NT/2000/XP/2003? Bare sørg for å ta backup av katalogene du ønsker og "System State", så skal det du ønsker fungere helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...