Gå til innhold

Azureus og fart problem

Swafty

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg har akkurat fått meg ny pc. Jeg har SP2, NOD32 og Sygate installert. Jeg skulle laste ned noe i Azureus, men farten går nesten aldri over 10 kb/s, sjelden over 5 kb/s faktisk :(

Jeg har 2mb ADSL fra Tele2 så jeg forventet meg litt bedre fart.

Ja, jeg vet det er ganske mange poster om dette, men jeg har prøvd alt (tror jeg) for å få det til og funke.

Jeg har åpnet portene, har prøvd og brukt netlimiter til og begrense upload farten, fant en "patch" på nettet til SP2 men det så ikke ut som det funket.

På den gamle maskinen så var farten normal (varierte fra 70 kbs til 200 kb/s), jeg hadde akkurat samme instillinger som jeg har nå bare på den gamle maskinen hadde jeg SP1. Derfor lurte jeg på om kanskje SP2 hadde noe med årsaken til dette og gjøre.

Det rare er at jeg får normal fart i DC++, men det jeg har tenkt og laste ned fant jeg bare som .torrent. Den .torrent filen jeg har tenkt og laste ned har:

Seeders: 48

Leechers: 1188

Så det er mange og laste ned fra. Jeg får grønn "smiley" i Azureus og det betyr vel at portene er åpne.

Jeg får noen ganger feilmeldinger i Azureus som det står mye rart på som jeg ikke skjønner bære av.

Kan noen si hva jeg må gjøre? Begynner og gå tom for ideer jeg.... :cry:

Endret av Overdox
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok bare å finne frem den store tuben med tålmodighet og smøre seg godt inn. Grunnen er nok ganske enkelt denn at de andre på nettverket ikke kan skilte med samme gode nettforbindelse som du, og at det er mange dårlig hop mellom du og de. Jeg sitter selv med 20Mb line på jobben, og kan sjelden skryte av særlig mer en 40-60 kb/s, og det er bare unntaksvis. Normalt putler og går det i 10-12.

Skrevet

Jeg synes det er en uting det at en del her inne absolutt kal skryte programmer de selv bruker opp i skyene og erklere at alt annet bare er tull. Det er unødvendig å overdrive. BitLord er ikke mye bedre og raskere enn Azureus, begge er gode klienter med forskjellig muligheter og funksjoner.

Skrevet

Gikk fra Azureus til Bitcomet.. MYE bedre.. grunnen til at jeg bytta var at Azureus tar noe sinnsvakt med resursser.. Synes Bitcomet var mye enklere prgram også..

Skrevet (endret)

Vel, nå laster jeg ned en torrent i ABC som går i 43.9kb/s så det løste seg med og velge en annen klient. Kan godt være det var noe feil med den torrent filen som jeg hadde tenkt og laste ned først :hmm:

Men til dere med ABC: Hvike porter bruker ABC? Fant ikke noe ordentlig svar på siden til klienten. Jeg tror jeg klarte og fikse det med portene, men er ikke sikker på at jeg satt det opp ordentlig. Så hvilke porter bruker ABC som standard?

Tusen takk for svarene :thumbup:

EDIT: Imens jeg skrev dette innlegget ble torrenten ferdig! Hehe :cool:

Endret av Overdox
Skrevet

Vet at dette er litt imot hele konseptet. Men fins det en mulighet for å stoppe å laste opp no ( Dele ), men fremdeles laste ned torrenter? Altså gjennom Azureus. Får bare 4-5 kb/s nedlastinger, mens opplastingen går på 20 kb/s osv. Det virker ganske forstyrrende med tanke på Ip-telefoni og opplastningshastigheten den krever

Skrevet

Enkelt å gjøre så Azureus funker som det skal, PM meg hvis jeg skal hjelpe. Azureus har alltid vært #1, BitLord ble #2 da det kom, BitComet ligger på #3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...