Gå til innhold

Spørsmål om Windows XP Professional x64-bit?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har noen spørsmål angående den nye Windows XP Professional x64-bit:

 

Hva må man ha for å kunne bruke operativsystemet?

 

Det sies at man må ha Windows XP Professional installert på PC-en før man kan installere Windows XP Professional x64-bit, er dette sant? Vil det ikke virke hvis du har Windows XP Home Edition?

 

Hvilkene språk vil Windows XP Professional x64-bit komme i? Vil det komme en Norsk utgave?

 

Er det vert prisen å oppgradere til Windows XP Professional x64-bit? Med tanke på at Windows nye operativsystem Windows Longhorn x64-bit kommer 24. Mai neste år?

 

Håper noen kan svare på mine spørsmål...

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har skaffet en trial. Men for ikke 64-bit prosessor før i August, men det er fint og ha en fordet. Prøven varer jo i et år, har den til Longhorn kommer, trenger ikke å kjøpe en XP 64-bit da!

 

Hva er da vitsen med å selge XP 64-biten? Når du har en prøve som varer helt til Longhorn kommer?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Er denne trial versjonen fullversjonen til pro x64 eller er dette en beta?

 

Ser Netshop selger XP Pro 64 bit som OEM men bare på engelsk og svensk betyr dette at 64 bit versjonen er ferdig utviklet?

 

Lurer også litt på pros and cons med 64 bit versjonen, er det noen som vet om alt av drivere og andre programmer støttes like godt som på 32 bits XP?

Lenke til kommentar
Ser Netshop selger XP Pro 64 bit som OEM men bare på engelsk og svensk betyr dette at 64 bit versjonen er ferdig utviklet?

 

Ja.

 

Lurer også litt på pros and cons med 64 bit versjonen, er det noen som vet om alt av drivere og andre programmer støttes like godt som på 32 bits XP?

 

Det er desverre ikke på langt nær så mange ferdig utviklede drivere til XP64, som det er til XP32.

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned trial versjonen i går kveld. Skal prøve den når jeg får San Diegoen min og oppgraderer fra Pentium4 til AMD 64 bit.

 

Har hørt snakk om at Alcohol 120% og Deamond Tools (som er to programmer jeg bruker mye..) ikke er kompantible med Win XP 64 bit, stemmer det?

 

Men spill og øvrig programvare (som f.eks office pakken og norman anti virus) bør vel kjøre glatt på 64 bit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...