Gå til innhold

Noen som har vunnet i HoH ennå?


Anbefalte innlegg

Edit: Dere som har kommet dere dit, åssen build har dere brukt? Så på det bildet over meg, åssen elementalists er det ? air ?

For å være helt ærlig er ikke det noe build jeg ville anbefalt. Å kjøre res og frozen soil på en monk virker bare helt unødvendig etter min mening. (3 eller 5 sekunder der en monk ikke healer, er 3-5 sekunder der teamet ditt kan bli eid lett).

 

I tillegg så er de fleste enchantments med cast time over 1 sekund ganske gimpet nå når alle vet hvor ødelagt Nature's Renewal er. Og air spikes blir letteid med Fertile Season.

 

Jeg skal ikke gi vekk akkurat hvilket build vi vanligvis kjører i tombs, men her er noen ting du vanligvis vil være sikker på at du har med:

 

Healing Seed. (En av enchantmentene som fremdeles er gode).

 

En eller annen form for shutdown. (Selv liker jeg Hammer Warriors med Smite støtte, men energy denial kan også funke fint.).

 

Ward against Melee. (For å stoppe knocklocks).

 

Channeling på monks. (Spesielt fint mot spirit spammers).

 

Nature's Renewal. (For enchantment denial).

 

Fertile Season. (For å ta air spike teams. Bare sett opp fertile, vent på at de går tom for energi og kos deg).

 

Rend Enchantments. (For å ta knekken på smiters).

 

Diversion. (Dette er blitt den nye store tingen. Fint for å få shutdown på smiters og warders).

 

Blackout. (For å ta knekket på spirit spammers).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før life bond fixen, og rangers med spirits kom inn i bildet, kjørte vi vanligvis

2 heal monks

1 prot monk

4 air spikers (E/Mo)

1 necro

 

Heal monks kjørte:

Spell Breaker

Essence Bond

Healing Seed

Prot Spirit (enten begge to eller én pluss prot monk)

Cond/Hex removal

Heal other

+annet healing spell

 

Prot monk brukte:

Life Bond

Blessed Signet

Essence Bond/Balthazaar's Spirit

+ div annet, Ward against Melee om det var Mo/Ele f.eks.

 

Air spikers hadde:

Lightning Surge (1 eller 2, de som callet seff)

Mind Shock (De som ikke hadde Lightning Surge)

Chain Lightning

Lighting Orb

Lighting Strike

Enervating Charge

Gale/Iron Mist (8 sek duration med 4 earth magic)

+annet, som f.eks.:

Rez Signet

 

Necro hadde:

Lingering Curse

Chillblains

Rend Enchantments

Putrid Explosion (for dmg og exploite corpse kjappere enn Well of Profane)

Essence Bond (noen ganger)

+ masse rart, spilte det aldri, så ikke helt sikker

 

Gameplan:

Var enkel å spille, unntatt for necro.

General idea var at prot monk kastet life bond på alle, alle kastet essence på ham, og healing monks kastet healing seed + spellbreaker på ham 24/7.

Så var det bare å stå nærme ham, og spike folk til de døde.

Funker ikke så bra lenger etter at de fiksa Life Bond til ikke å omgjøre all skade til physical though.

 

Generelt gikk det noe slik:

- Caller targetter en fyr, sier fra på Vent når han starter Surge

- Necro teller til 1, kaster Lingering Curse på fyren

- Alle Eles starter Chain Lighting når de ser den lilla ned-pilen på target

- Følg Opp med Orb/Mind Shock(eller lighting strike) ettersom du har LoS eller ikke

- Om target ikke er død innen 6-7 sekunder, start på ny person med bare ikke-exhaustion spells, så switch igjen når Chain etc. er klart.

 

- Gale på de som prøver rezze (necro cycler targets etter å ha castet putrid, caller)

- Iron Mist om de stikker av, og drep han som blir igjen

 

I Mirrors var det spesielt viktig å:

- Chillblaine flest mulig folk.

- Passe på lilla piler, prot spirit og smite hex asap.

- Ta ut Prot monken først

 

Nesten kjedelig når det funka, veldig spennende når det andre teamet var bra og prøvde div ting for å få drept oss. Hadde endel problemer på CtR maps, men med Iron Mist er det ganske lett å bodyblocke runneren deres. (Ble mye skriking på inkompetente blockers over Vent der gitt...)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor du trenger blessed signet når dere hadde infinite energy med life/essence bond.

 

Husker forsåvidt tiden før den ble nerfet. Det var faktisk vi som begynte å bruke den comboen + healing ball. Så kom Well of profane, så vi begynte å bruke putrid bare før å få unna corpses raskere enn wellen. Og se hvor viktig den er nå :D

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor du trenger blessed signet når dere hadde infinite energy med life/essence bond.

 

Husker forsåvidt tiden før den ble nerfet. Det var faktisk vi som begynte å bruke den comboen + healing ball. Så kom Well of profane, så vi begynte å bruke putrid bare før å få unna corpses raskere enn wellen. Og se hvor viktig den er nå :D

Var en grunn til at første characteren min ble en Mo/Ele ;)

Brukte dere Spell Breaker fra starten forresten? Tror det tok en 2-3 dager etter release før vi begynte bruke :S

Blessed Signet var så man slapp miste 4-5 life bonds/vente på mana om man ikke ble angrepet på en stund etter en lang stund. Tok tross alt 40-50 mana å recaste + en god del sekunder. Gikk selvsagt ann å vente, ble litt mer usynlig da.

Endret av Rydier
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor du trenger blessed signet når dere hadde infinite energy med life/essence bond.

 

Husker forsåvidt tiden før den ble nerfet. Det var faktisk vi som begynte å bruke den comboen + healing ball. Så kom Well of profane, så vi begynte å bruke putrid bare før å få unna corpses raskere enn wellen. Og se hvor viktig den er nå :D

Var en grunn til at første characteren min ble en Mo/Ele ;)

Brukte dere Spell Breaker fra starten forresten? Tror det tok en 2-3 dager etter release før vi begynte bruke :S

Blessed Signet var så man slapp miste 4-5 life bonds/vente på mana om man ikke ble angrepet på en stund etter en lang stund. Tok tross alt 40-50 mana å recaste + en god del sekunder. Gikk selvsagt ann å vente, ble litt mer usynlig da.

Vi brukte Spell Breaker på prot monken helt fra begynnelsen av, bare kastet den opp på heroen. Men det var ikke mye som kom igjen Seed + Heal Area (som forresten fremdeles er fint på dias maps), men med NR kan man ikke tanke Meteor Showers lenger :(

Lenke til kommentar
Edit: Dere som har kommet dere dit, åssen build har dere brukt? Så på det bildet over meg, åssen elementalists er det ? air ?

For å være helt ærlig er ikke det noe build jeg ville anbefalt. Å kjøre res og frozen soil på en monk virker bare helt unødvendig etter min mening. (3 eller 5 sekunder der en monk ikke healer, er 3-5 sekunder der teamet ditt kan bli eid lett).

Pleier som regel å være Mo/Me ikke Mo/R i pvp, men vi trengte bare en med soil, så jeg testa det litt :)

Var litt artig å se når det fungerte da. Er enig i at en monk bør følge med hele tiden og ikke bruke altfor mye tid på andre ting enn healing/prot, men det gikk forsåvidt greit i disse tilfellene. Enchantments er noe herk når man møter lag med Nature's Renewal.

Har siden den kampen tatt bort P&H/Ress signet og Soil for andre skills. Eksperimenterer fremdeles med forskjellige monk builds. Gode tips er alltid velkommen :)

 

De 3 elem som var med der var air ja. Problemet med elems er exhaustion. Chain/Surge/Shock i lange kamper er ikke noe særlig gunstig.

Endret av Binary
Lenke til kommentar
1 fertile spammer + Energy Drain monks = GG Air spike.

Fungerte greit med rangers mot builden over, selv før NR ble fiksa... Med 2 stk, oath shot og den greia som tar bort 10 mana, var enchantments borte med en gang. Brukte nesten aldri Heal Party selv, så lenge folk holdt seg i nærheten av prot monk var gjerne Seed healingen nok, og da følte vi det var bedre med et ekstra enchantment med litt duration (Breeze f.eks.) til å covere de viktige mot NR (gammel versjon) og Chillblains.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...