Gå til innhold

Prest i molten core

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kompisen min gav opp wow og ga meg accouten sin med en 60 priest, nå er charactern med i den største/"beste" guilden på daggerspine og de drar ofte til molten core. Nå har ikke jeg spilt så mye prest fra før så jeg lurte på tips om standard taktikker i molten core. Har spilt en del av de andre end-game instansene for å gjøre meg kjent med characteren som jeg nå har gjort men har null peiling på om jeg skal bare spamme heal i MC eller.. ja.

Noen forslag/erfaringer ? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først å fremst er det viktig å vite hvem som er Main tank og holde et ekstra øye med disse. Dersom du er valgt til å heale main tank så skal du nesten bare spamme flash heal på han. (Husk å stå i "line of sight", i MC er det mange bratte bakker som hindrer sikt).

De gangene jeg har vært Main tanks healer, har jeg ofte startet flash heal før main tank har mistet helse, dette på grunn av crits fra moben kan ta langt over halve HP baren til Tanken.

De gangene jeg ikke har vært main tank healer, har jeg fulgt nøye med på HP barene til alle di andre i raidet, og et ekstra øye på Main tank. Rogues og mages trenger ofte heals selfølgelig, siden de er main damage dealers.

Dersom Main tank holder sin agro bra, pleier jeg å bruke renew på han og innimellom etter en crit, kaste flash heal.

Ellers når du er i Molten Core er det viktigste at du holder kjeft. La raid leader få bruke Raidchat alene, siden det som oftest er her viktige bemerkninger kommer, trash talk foregår i /say.

Dersom du skal i MC må du regne med å bruke mye mer penger en du tjener, utgiftene er repairs, Sacred candle (for prayer of fortitude) og potions. Dessuten kan det være lurt å gi litt penger til den som er engineer i guilden, fordi repair bot er veldig dyrt.

Får å kunne holde øye med HP barene til alle i raidet er CT_raidassist veldig smart, den kan lastes ned på http://www.ctmod.net/downloads.ct

PS: Dersom du bor hjemme med Mor og Far, som ikke liker at du sitter time etter time med WoW (1 MC run kan ta over 6 timer), kan det være lurt å gå til Mor å spørre om det er noe hun trenger hjelp til, siden du kommer til å være opptatt de neste 6 timene. Mest sannsynlig kommer hun ikke på noe spesielt og du kan gå :)

Skrevet

Har annordnet meg med CT raidassist og takk for alle tipsene ;)

Mamma har bare begynt å ignorere at jeg sitter her ved pcn så det er neppe et problem :p

Skrevet

Var jeg deg ville jeg sagt fra til noen av de andre 60-prestene i guildet at du har kjøpt char fra kameraten og trenger litt innføring. Dette er mye bedre enn at folk oppfatter deg som n00b og at du kanskje blir kasta ut av guildet.

Vi har en som ikke sa at han hadde kjøpt char og slet litt med dette, men vi ga han litt innføring, og da ordnet det seg:)

Skrevet

hihihi, guardians :p

Neida, sikkert hyggelige de ;)

Men som mange sier, heale er det du skal, som oftest har de faste heal rotasjoner på main tank, er du en av de heal når du skal osv.

bare følg med på briefing osv.

I luv priests (warrior selv)

Skrevet (endret)
Bare lurer...når blei guardiens den beste guilden på Daggerspine ? :p

Ja, når ble de det? :p

Alle vet jo at det er Apotheosanity som gjelder.

Forte og synergy er nok de guilden som ligger lengst "fremme" (tatt ragnaros (før patch) osv), men vi andre tar de igjen.

Guardians er vel de som ligger lengst bak sånn sett. Tok både majordomo og onyxia sist av de "store" guildene. *tease*

Men bra guild er det, masse fine folk.

[EDIT]: btw, hva er nicket ditt?[/EDIT]

Endret av Taykun
Skrevet (endret)

Er jo det jeg sier. Ingen er det "Beste" guildet, men Forte og synergy ligger lengst fremme...

Det med at guardians "ligger lengst bak" var jo bare en spøk, siden han som startet posten er i guardians.

Humor folkens :hmm:

[leif]

Endret av Taykun
Skrevet
Er jo det jeg sier. Ingen er det "Beste" guildet, men Forte og synergy ligger lengst fremme...

Det med at guardians "ligger lengst bak" var jo bare en spøk, siden han som startet posten er i guardians.

Humor folkens :hmm:

[leif]

/slap Taykun

Vi spilte sammen i RotN om du husker Methilian =P

Guardians of Apotheosanity kjørte jo MC sammen før begge fikk nok folk til å kjøre pure guild runs. Vi sleit med Majordomo lenge etter Onyxia var tatt ned både 1 og 2 ganger :p

Jeg spiller i Guardians nå, hva heter karakteren du spiller da Dice?

Skrevet

Jo husker deg. Ser deg fra tid til annen luske rundt i IF også. ^^

Mente ikke å si noe nedlatende om guardians, var bare ment som en spøk ><

Skrevet
Tør jeg spør når det ble slikt at når man tar mest bosser så er man det beste guildet? >_>

De er vel det guildet som ninjaer flest Quel Serrar bøker som er best? :p

Neida... ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...