Gå til innhold

Hauppauge PVR150, trenger litt hjelp...


pcp160

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har da altså et Hauppauge! WinTV PVR150, i min htpc, og så langt benytter jeg meg av software som følger med.

 

Men, uansett skal det ikke være text tv på dette kortet?

Når jeg prøver og starte text tv får jeg feilmelding om at den ikke finner/ kan bruke en eller annen dll fil.

 

Har prøvd og reinnstallere all software, nyeste drivere fra produsent osv uten at det gjør noe til eller fra. Mener selve den dll filen det snakkes om også finnes i rette mappe.

 

Er det noen som har hatt samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Nå har jeg fått svar fra Hauppage support, og de sier jeg skal prøve nyeste drivere fra nettet. Dette har jeg gjort for lenge siden, og også clean innstall av XP, og samme problemet fortsetter. Det siste de foreslår er og ta kontakt med Europakontor og få en ny CD. Jeg skjønner ikke helt at det skal være nyere/andre drivere på en evnt ny cd, enn de som ligger på nettsiden til Hauppage.

 

Problemet hos meg er som følger;

Mitt spørsmål support

This is what happens when I push the text button in WinTV2000:

 

Bt848wst.dll

"Failed to start VBI server"

 

And a new textbox;

 

"Teletext driver not found or not valid"

 

I have reinstalled the drivers several times, and I have tried with the newest drivers from Hauppauge, and also reinstalled the operating system (which is Windows XP PRO)

 

I have also searched for the dll file, and found it, but I don't know where exactly its supposed to be located.

 

The bt848wst.dll are located here; C:hcw2_2_22292pp2, and also located here: C\Windows\system32 

Det jeg kanskje tenkte kunne være verdt et forsøk var om noen som har dette kortet, og med fungerende text-tv kunne kopiere den Bt848wst.dll filen, og sende meg den. Enten legge den ut her, eller pm meg.

 

Tar gjerne i mot andre forslag også, ganske irriterende dette her.

Lenke til kommentar

Hvis denne løsning er Active-x / Com basert, kan det hende at installasjonsprogrammet har glemt å registrere DLLen. Prøv å kjøre dette:

regsvr32 C\Windows\system32\Bt848wst.dll

 

Men jeg bare gjetter her.

Jeg har kjøpt samme kort, men har ikke montert det enda. Synd hvis teletext ikke funker da...

Lenke til kommentar

Tusen takk for tipset DidzisK, jeg skal prøve det du sier. Men kan du forklare hva jeg egentlig gjør hvis jeg kjører den komandoen? (liker og vite hva jeg gjør, og det er fler enn meg som vil ha glede av en løsning her. Har vært på div forum)

 

Men jeg bare gjetter her.

Jeg har kjøpt samme kort, men har ikke montert det enda. Synd hvis teletext ikke funker da...

Supert at noen gidder og gjette litt altså, det kan godt hende det virker uten trøbbel hos deg, for det er ikke alle som har dette problemet Men når jeg googlet på dll filnavnet var det tydelig at det er en god del folk som sliter med akkurat dette. Desverre var de fleste treffene til tyske sider, og tysk er ikke min sterke side :ermm:

Forøvrig er jeg veldig fornøyd med dette kortet, selv softwaren (bortsett fra text-tv) syns jeg er helt grei, bra bilde, og ikke noe tull.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1aOK6q6F
regsvr32 C\Windows\system32\Bt848wst.dll

 

regsvr32 C:\Windows\system32\Bt848wst.dll

 

manger kolon etter C'n der :D

 

prøv det

Endret av Slettet-1aOK6q6F
Lenke til kommentar
Ok, da skjedde det i alle fall noe, men siden jeg egentlig ikke vet hva jeg driver med, vet jeg ikke hva denne feilmeldingen sier heller:

 

Denne sier bare at det jeg gjettet var feil, altså at denne løsningen ikke er ActiveX basert. Denne DLLen er ikke en COM-server og inneholder derfor ingen funksjoner (selvfølgelig) som støtter registrering av DLLen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...