Gå til innhold

hovedkortet vil ikke starte:(


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har akuratt fått meg en maskin som hadde føken strømforsyning! har satt i ny nå på 250w. men den vil ikke starte.

har dette hovedkortet EP-8KTA3+. med kun skjermkort og 1 rambrikke i vil det forsatt ikke starte!

noen som har peiling? strømindikatoren på hket lyser men når jeg trykker på power knappen starter det ikke: (

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stor sannsynlighet for at strømforsyningen er underdimensjonert for ditt system. Du bør nok ha en på 350W, og helst et kvalitetsmerke som faktisk yter det den skal. Hvis ikke dette er tilfellet, så kan det jo være hundre andre grunner. Prøv med forskjellige komponenter, resett BIOS og sjekk at alle kabler og komponenter står skikkelig i. Det er ihvertfall en start.

Endret av cremaster
Lenke til kommentar
Stor sannsynlighet for at strømforsyningen er underdimensjonert for ditt system. Du bør nok ha en på 350W, og helst et kvalitetsmerke som faktisk yter det den skal. Hvis ikke dette er tilfellet, så kan det jo være hundre andre grunner. Prøv med forskjellige komponenter, resett BIOS og sjekk at alle kabler og komponenter står skikkelig i. Det er ihvertfall en start.

så du mener at hvis jeg plugger i en 360watts strømforsyning vil det starte?

det kan vel faktisk stemme i å med at pcen bruker mest strøm under oppstarten!

 

skal prøve det!

Endret av kake_fredrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...