Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Streaming av lyd


Anbefalte innlegg

Finnes det noe programvare som lar meg streame lyd direkte fra linje-inn på lydkort og ut på et lokalt nettverk ?

 

Altså, det jeg skal prøve på er å lage en form for kino-forestilling på et lite LAN. Bildet og lyden kommer fra en vanlig dvd-spiller, bildet blir kjørt direkte til to prosjektorer, det skulle ikke være noe problem.

 

Men lyden derimot ønsker jeg å gjøre noe mer ut av. Det jeg hadde planlagt var å ta lyden inn på linje-inn på lydkortet for å streame det ut på nettverket, slik at de som vil kan bruke hodetelefoner. Vi slipper da å bruke scenehøytalere og plage andre som ikke vil se film med høy lyd. Pc'n som skal streame vil stå på en 100Mbit port rett i backbonet på nettverket, så båndbredden skulle holde (det er max 220 maskiner på nettverket)

 

Men er det noen som har noe godt forslag til hvilke programmer som kan løse dette best? Lyden må jo konverteres til mp3 i realtime, før den blir streama ...

 

Mange takk :wink:

 

 

EDIT : vi får låne et par Win2k servere ... og har sjøl et par relativt kraftige Linux-maskiner... sånn at dere veit hva vi har tilgang til ...

 

 

_________________

Tid for LAN, Østfold-folk! Tid: Høstferien, Sted:Haugåsen Web: www.default-gateway.net

 

[ Denne Melding var redigert av: ufo på 2002-07-25 00:01 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...