Gå til innhold

Vedlegg i Outlook - hvordan eksportere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lært hvordan jeg skal eksportere selve mailene. Men da føler jo ikke vedleggene med, og det er jo ofte vedleggene som er interresante.

Er det noen som vet om hvordan jeg kan eksportere med vedleggene, eventuelt hvilke mapper vedleggene ligger lagret i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor ikke lagre vedleggene til en egen folder på PC?..

Velg emailen med attachment, klikk på File - Save Attachments

Skrevet (endret)

Hvilken versjon av Outlook har du?

Jeg bruker den vanlige funksjoen med import/eksport og jeg får med alle vedlegg i mail. Backupfilen ble på ca 250mb.....

I Outlook:

-->Fil

-->Importer og eksporter

-->Eksporter til en fil

-->Fil med personlige mapper(*.pst)

-->Velg personlige mapper

-->Hak av for inkulder undermapper

-->Velg navn på backupfil og lagre data

Edit:

Tilbake:

-->Fil

-->Importer og eksporter

-->Importer fra et annet program eller fil

-->Fil med personlige mapper(*.pst)

-->Område og filnavn

Endret av TheGizmo
Skrevet

Så de blir med om jeg velger pst-fil? Jeg har ikke funnet noe jeg kan eksportere til som har tatt med vedleggene jeg...

Men hvis en PST-fil tar det med så er det jo i orden. Takker!

Skrevet (endret)
Så de blir med om jeg velger pst-fil? Jeg har ikke funnet noe jeg kan eksportere til som har tatt med vedleggene jeg...

Men hvis en PST-fil tar det med så er det jo i orden. Takker!

Alt kommer med ja.

Det kommer du til å skjønne på størrelsen til fila du ender opp med også.

Dette gjør at Lille Bills Outlook sluker alt av minne, så ikke forvent deg noe annet fra pc´n de 5 min det tar...

Edit: Staveleif

Endret av TheGizmo
Skrevet

Det har ikke noe å si det, pointet var at jeg tror jeg har brukt "kommadelte" eller "tabulator"delte verdier eller noe. Men så lenge vedleggene blir med gir jeg f! Sakl gå å prøve på den aktuelle PCen nå.

Skrevet (endret)
Det har ikke noe å si det, pointet var at jeg tror jeg har brukt "kommadelte" eller "tabulator"delte verdier eller noe. Men så lenge vedleggene blir med gir jeg f! Sakl gå å prøve på den aktuelle PCen nå.

Som var opptatt. Men tusen takk for hjelpen. Skal formatere en PC-greie i morgen. Det var virkelig til stor hjelp!

EDIT: Sånn for moro skyld så kan jeg jo fortelle at mens min mors mailbox tok meg to minutter å få eksportert med alle undermapper. Min fars (som var grunnen til at jeg spurte...) har stått i tyve minutter og ingenting tyder på at den avslutter. :p

Endret av JoachimR
Skrevet

neida, men dersom du hadde spurt om hjelp med backup ville du nok fåt tipset med å eksportere til .pst litt raskere.. ;)

Iallefall godt at du fikk ordnet det...

Ville vel muligens foreslått til far din at han burde lagre vedlegger og dokumenter til en egen plass på hardisken isteden for å la dem ligge i pst filen. Det hjelper gjerne litt på hastigheten til outlook, og det er mindre risiko for å miste alle vedleggene noe som kan skje dersom pst filen blir korrupt

Skrevet

Poenget er et eller annet med at han vil kunne gå innpå mailen sin fra flere maskiner, og at sekretæren skal kunne gå igjennom fra sin maskin og noe. Jeg har gitt litt opp... Ikke sikkert jeg hadde trengt å ta backup en gang. Men pappaen til Joachim er ikke verdens hyggeligste pappa hvis noe viktig har forsvunnet... Derfor spanderer jeg en liten backupfil...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...