Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

USB-adapter/ PC-kort til trådløs router?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt grønn på dette med trådløst nettverk og sånt jeg.:blush:

Men altså jeg har en pc som står et godt stykke unna telefonuttaket (Bredbånd Telenor),

så jeg skal kjøpe en trådløs router.Komplett.no

Men hva er forskjellen på USB-adapter og PC-kort? Hva er best?

Er forresten den routeren bra? Noen som kan anbefale andre til en overkommelig pris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Routeren er vel OK, men anbefaler vel egentlig kjøp av Linksys, f.k.s WRT54G

USB-kort kobles direkte i USB-inngangen på PC`en, og kan brukes både i stasjonære og bærbare PC`er

Ett PC-kort er ett PCMCIA-kort, som finnes på alle bærbare PC`er.

Regner med at det er en stasjonær maskin du trenger kort til, så da trenger du USB-kort

Skrevet
Aha, men hvilket USB kort anbefaler du til den da? Var to alterantiv skjønner du ;)

Linksys har slitt med ustabilitet i de nyeste maskinvarerevisjonene så 3com kan være ett bedre valg.

Skrevet
Da tror jeg jeg går for den.

Kommer sikkert tilbake med flere spørsmål...hehe.

Jeg vil fortsatt anbefale Linksys, har selv WRT54G, ingen problemer...

Vil også anbefale deg å lese kundenes erfaringer med USB-kortet fra 3COM, Les her, scroll litt nedover på siden

Vil anbefale dette kortet fra Linksys som klientkort

Skrevet
Jeg vil fortsatt anbefale Linksys, har selv WRT54G, ingen problemer...

Jeg har flere men det er ingen hemlighet at Linksys har pumpet ut endel slike med kjente feil, de har antagelig for og spare penger laget de av billigere maskinvare og laget et langt dårligere produkt som ser identisk ut med mindre man sjekker versjonsnummeret som står på de. Det tragiske er jo at de fortsatt og selge disse lenge etter at de visste at de var ustabile, de skal fikse det i firmwaren men jeg så ingen nyere offisielle, dog finnes det betautgaver som visstnok skal gjøre de stabile.

Skrevet
Komplett.no

Er forresten den routeren bra?

Jeg har en eldre versjon av denne routeren og det USB-kortet. Det fungerer i alle fall helt fint hos meg. Trådløst nettverk kan være lunefult, og det er ofte andre grunner enn produktet som gjør at nettverket blir ustabilt.

Uansett hvilket produkt du velger, oppdater firmware og drivere før du tar det i bruk.

Skrevet
Jeg har en eldre versjon av denne routeren og det USB-kortet.  Det fungerer i alle fall helt fint hos meg.  Trådløst nettverk kan være lunefult, og det er ofte andre grunner enn produktet som gjør at nettverket blir ustabilt.

Uansett hvilket produkt du velger, oppdater firmware og drivere før du tar det i bruk.

Kan stemme det, jeg kjenner også en med en eldre versjon av routeren, og eldre versjon av USB-kortet, han har ingen problem (Kortet er ødelagt nå, men det skyldes andre årsaker)

Tror de problemene kundene omtaler på komplett.no kun gjelder det nye USB-kortet

Routeren er bra nok, men kortet anbefales ikke

Skrevet
Tror de problemene kundene omtaler på komplett.no kun gjelder det nye USB-kortet

Routeren er bra nok, men kortet anbefales ikke

Som du ser her, så er det delte erfaringer med den versjonen som jeg har også. Hvis du ser på produktet du linket til, så er det faktisk noen som er fornøyd der også. Litt av poenget, er at alt for mange bryr seg ikke med å laste ned nyeste firmware og drivere, slik at de sitter med produkter som ikke fungerer optimalt. Derfor blir ett av de hyppigste spørsmålene i formet, har du nyeste firmware/driver/BIOS osv.

Skrevet (endret)

Firmware er i dette tilfellet programvaren ligger lagret i routeren, og styrer routeren. Firmware og drivere lastes ned hos produsenten av utstyret.

Endret av sofTest

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...