Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

finner ikke di-624


Anbefalte innlegg

saken er at jeg har skrudd dhcp av på D-link rutern.. som er koblet til nextgentel rutern som gir den ip..

 

åssen finner jeg ut hva slags ip dlink routern har fått??

 

får ikke logget meg på den... iom at ip adressen er blitt byttet fra 192.168.0.1 til 10.0.0. ??

 

noen som skjønner?

 

:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å høyreklikke på lokal/trådløs tilkobling, klikke status, så støtte og detaljer (se bilde)?

 

Og hvorfor setter du modemet ditt til å dele ut IP'er, er det ikke bedre å sette modemet i "bridge-mode" og bruke routeren som DHCP-server? Hadde NGT tidligere og dette var en relativt enkel sak å fikse.

post-61-1119516146_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Tror ikke det fungerer slik at adressen til D-linken skiftes selv om du slår av dhcp.

Så du skal kunne logge deg på med samme nummeret som før, om du ikke har skiftet på det selv.

har D-Link 614+ selv, den har fått ip-adresse fra NGT 10.0.0.X, bruker likevel192.xxx.x.x til å logge meg på d-linken. Men har dhcp på jeg da. Derfor jeg skriver tror i starten, men inni D-linken ser jeg jo at påloggingsadressen til routeren er noe man kan sette selv, og ikke lar seg påvirke av andre innstillinger, så er nesten helt sikker.

Er en reset knapp bakpå routeren. Holder du den inne en stund, skal default innstillingene til routeren komme tilbake. Da burde innloggingsnummeret bli 192.168.0.1 igjen hvis det er forandret.

Lenke til kommentar

Du kan koble modemet ditt i ein av LAN-portane på Dlinken i staden for å bruke WAN-porten. Då meinar eg at Dlinken skal fungere som ein switch så lenge du har slått av DHCP.

 

Adressa til Dlinken skal være 192.168.0.1 dersom du skal logge deg inn på den, men dette visste du vel sidan du har slått av DHCP.

 

(Eg trur det er slik at Dlinken har ei ipadresse "ut mot internett" og ei ipadresse inn mot lanet ditt)

Endret av ibi-ubu
Lenke til kommentar
Du kan koble modemet ditt i ein av LAN-portane på Dlinken i staden for å bruke WAN-porten.  Då meinar eg at Dlinken skal fungere som ein switch så lenge du har slått av DHCP.

 

Adressa til Dlinken skal være 192.168.0.1 dersom du skal logge deg inn på den, men dette visste du vel sidan du har slått av DHCP.

 

(Eg trur det er slik at Dlinken har ei ipadresse "ut mot internett" og ei ipadresse inn mot lanet ditt)

Det er dette jeg og har hørt. Jeg har spurt om akkurat dette i en annen tråd. Jeg kan da koble meg til D-Link'en med å bruke 192.168.0.1 fra laptop'en og deaktivere DHCP, og koble meg til Speedtouch 510 (NGT modem/router/switsjen)med 10.0.0.1 fra den stasjonære. Men hvordan blir det å koble seg opp mot Speedtouchen fra laptopen? Da må jeg jo gjennom D-Linken. Blir dette ett problem? Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar

Har Speedtouch 510 fra ngt og D-Link 624 ruter. Modemet er koblet opp mot Dlinken i Wan porten. Ved å IKKE følge wizarden på Dlinken fungerer det helt utmerket. Bare å koble ruteren mot modemet så var jeg på nett. Modemet når jeg på 10.0.0.1 og Dlinken på 192.168.0.1, DHCP gis fra Dlinken. Jeg har ikke selv gjort noe for å få dette til å virke, det var plug and play.

Jeg har også iptelefon fra Televoip. Adapteret har jeg koblet inn i en av Lan portene på ruteren. Eneste jeg trengte å gjøre for å få dette til å virke var å åpne portene i ruteren det sto jeg skulle åpne, gjorde ingenting med modemet. Slik unngår jeg at iptelefonen stjeler opplastingskapasitet selv når jeg ikke sitter i telefonen, og ja forskjellen er merkbar på tester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...