Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser kul ut, men likte ikke at de tre symbolene oppe til venstre ble røde når jeg tok musa over. Burde ikke endre farge i det hele tatt. Pass på så du ikke overdriver...

 

Edit: Merket ikke at den var treg, men det kan være fordi jeg sitter på BBF...? (hihi)

_________________

indahl.nu

 

[ Denne Melding var redigert av: cerveza på 2002-07-24 12:38 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-24 12:56, Zafar Iqbal skrev:


Index fila er på 251kb. Bildene er gjort så små som de går an å gjøre.



 

Ha meg unnskyldt, men hvordan i ***** har du fått til det?

 

251kb skulle vel tilsi noe sånt som 251 000 tegn kode. I såfall har du koda mye galt :smile:

 

Laga den i Word, eller?

Lenke til kommentar

Jeg syns siden ser fin ut og merket ikke at siden var spesielt treg, men har noen kommentarer :smile:

 

Generelt er det regnet som en uting å bruke bilder i så stor grad - selv om det ser fancy og flott ut.

 

Ikonene dine kan misforstås - huset er greit for min del, men spørsmålstegnet og alfakrøllen kan misforstås. Som det blir beskrevet i Information Architecture: Et bilde kan si tusen ord - men er det de riktige tusen ordene? Legger personene i målgruppen din den samme mening i ikonene som det du gjør?

 

En god måte er å foreta en liten test av websidene når du får litt mer "kjøtt på beinet" - velg ut noen personer og foreta en såkalt usabilitytest på sidene.

 

Når du benytter bilder til alle meny-elementer, bør definitivt alt-beskrivelser på img-tags være med.

Selv om det ikke er en ofte brukt browser, så siden _ikke_ bra ut i f. eks. lynx.

 

For kortere beskrivelser av problemer ved websider, kan du ta en kikk på: www.useit.com/alertbox

 

Mvh

 

Hans

Lenke til kommentar

selv syntes jeg nesten det hadde vært finere om du helt tok vekk den grå bakgrunnen og kun hadde lyseblå.. det er liksom litt rart at det lyseblå er en mappe... når du ikke har flere en en mappe... hvis du sjønner... nå snakker jeg ikke om de fire mappene som blir hvite når du aktiverer de.

 

lurer på om jeg skjønte det selv :smile:

 

Det gikk også litt tregt her på jobben... har vanligvis 5-15kb/s avhengig av hva som skjer andre steder... så det er litt vanskelig og si hvor tregt det var

Lenke til kommentar

Sitter på modem - 45,333 kpbs; Opera brukte 10 sekunder på å laste forsiden, noe som jeg langt ifra mener er for mye for en generell webside, men kanskje litt for mye med et så minimalt design uten innhold som dere har brukt.

 

Har dere virkelig behov for å bruke bilder istedet for tekst i menyen? Bilder skal brukes som bilder, og ikke tekst.

Siden validerer *ikke* - W3C. Doctype er noe som minimum bør validere.

 

Designet er forøvrig minimalistisk - men greit.

 

_________________

80 GiB er ikke 80 GB

 

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-07-26 02:23 ]

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...