Gå til innhold

light scribe dvd-plater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om noen kan forklare dette "light scribe" for meg :) Jeg har en kunde som har en ganske vanlig NEC dvd-brenner, og vil at jeg skal skaffe ham plater som kan skrives på med laseren. Tror han mener light scribe.

Men - kan en vanlig NEC-brenner til 5-600 takle dette? Og - må han i tilfelle ha spesielle plater? Jeg har lest tråden her hvor light scribe beskrives (snu plata osv), men spørsmålet er altså om dette krever spesielle brennere, og spesielle plater :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

spesielle brennere og plater ja.

Brennere som støtter dette og er til salgs i Norge:

BenQ DW1625

HP DVD 640i og 640e (som også er produsert av BenQ)

Lightscribe plater som jeg har sett til salgs er verbatim 8x DVD+R og Verbatim 52X CD-R.

Husker ikke prisen på CD-R platene. Men DVD-Platene koster 10-15 kroner per stk hos de butikkene som har de.

Endret av OC-Freak
Skrevet

Plater som kan skrives på med LightScribe er merket med dette både på innpakning og på selve platen på den innerste ringen.

Trond

Skrevet

De kan brennes som vanlige plater ja, men de må hete lightscribe i tillegg for å ha lightscribe belegget på oversiden. Så vidt jeg vet finnes de kun med cover. Vi selger de løst 1 og 1, men de kommer opprinnelig i 5pk med cover.

Skrevet

Takk - der har de den jeg er på jakt etter ja - i pakker på èn - til 15 kroner pr. stk :)

Jan Vidar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...