Gå til innhold

Bærbar spille PC? Finnes det?


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på en bærbar PC som det skal gå ann å spille brukbare spill på. Jeg vil ikke bruke mer enn 15000kr på PC. Er det mulig å få dette? Jeg vil ha en ganske rask harddisk og bra skjermkort. det må også være muligheter for å kunne koble til mus. Jeg har funnet en på multicom, men jeg er usikker på skjermkortet og harddisken. Det ville være til stor hjelp om noen med peiling kunne funnet et godt alternativ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt råd: kjøp stasjonær! Jeg for min del syntes at bærbar er bare tull, og da spør jeg deg: TRENGER du bærbar? Jaja, samma det!Denne er kanskje et alternativ med litt prisøkning.... :roll:

Trådstarter skal ha en spille-laptop, ikke en ultraportabel! Slutt å si hva han skal gjøre, han har tydeligvis bestemt seg for å kjøpe en spille-laptop!

 

Ikke post hvis du ikke har noe nyttig å si. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Mitt råd: kjøp stasjonær! Jeg for min del syntes at bærbar er bare tull, og da spør jeg deg: TRENGER du bærbar? Jaja, samma det!Denne er kanskje et alternativ med litt prisøkning.... :roll:

tyder på at du veit svært lite om bærbare PC'er. Halo, mannen spør om en spille-PC. hvorfor i all verden gir du han den linken til ASUS'en??? for 17 laken, så var den så LITE spille PC som det nesten går ann å være.. oppgitt over sånne folk :nei:

Lenke til kommentar

Hei, og god aften.

 

Jeg vil selvsagt holde med Fredrik. Dell Inspiron 9300 er et meget godt alternativ. Den har 6800GO grafikkort. Noe som yter utrolig bra. Samtidig har den DDR2.

 

-John :)

 

EDIT: Om du har litt ekstra cash, kunne du jo ha sett på en Dell Inspiron XPS Gen 2. Den har en horribel ytelse! ;)

Endret av IC7STORM
Lenke til kommentar
Er ikke prossesoren på alternativ 1 litt for dårlig? Det er jo bare 1.8 Ghz, nummer 2 hadde jo 3.7 Ghz?

Man kan ikke sammenlikne ytelsen på forskjellige prosessorer ut fra klokkehastigheten. Athlon 64 3700+ kjører på 2.4GHz, ikke på 3.7. Denne er nok kanskje likevel et lite hakk skarpere enn en P-M på 1.86GHz, men forskjellene er ikke så fryktelig store og spill er nettopp der P-M yter best i forhold til klokkehastigheten.

 

A1630 vil bli begrenset i spill av sitt mye svakere grafikkort lenge før M3438 blir begrenset av sin (muligvis) litt svakere prosessor.

Lenke til kommentar

Generelt lønner det seg alltid å vente, du får stadig mer for pengene. Hva fikk du for samme beløpet for ett år siden?

 

Råd: Ikke kjøp før du trenger det. Og deretter, dersom du kjøper fra Dell, så venter du til Dell har et tilbud som passer deg. Dell har alltid "tilbudspakker" som omtrent har lik pris, men forskjellig innhold. F.eks. gratis printer, fri frakt, dobbel RAM, osv. Hvis du heller ønsker dobbelt så mye RAM enn en gratis printer, venter du altså til det kommer i tilbudet.

 

Et annet moment: Andre har nevnt at prisene settes opp litt til høsten fordi studentene da har mye penger. Samme logikk tilsier at prisene faller litt i fellesferien, altså neste måned. Vet ikke om dette er riktig, men det skader neppe å vente uansett. Dessuten er det mulig at Dell justerer prisene hvert kvartal, både i forhold til valuta og annet. Vi går inn i et nytt kvartal neste måned... Medio-ultimo juli skulle altså være gunstigst tidspunkt i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Generelt lønner det seg alltid å vente, du får stadig mer for pengene. Hva fikk du for samme beløpet for ett år siden?

 

Råd: Ikke kjøp før du trenger det. Og deretter, dersom du kjøper fra Dell, så venter du til Dell har et tilbud som passer deg. Dell har alltid "tilbudspakker" som omtrent har lik pris, men forskjellig innhold. F.eks. gratis printer, fri frakt, dobbel RAM, osv. Hvis du heller ønsker dobbelt så mye RAM enn en gratis printer, venter du altså til det kommer i tilbudet.

 

Et annet moment: Andre har nevnt at prisene settes opp litt til høsten fordi studentene da har mye penger. Samme logikk tilsier at prisene faller litt i fellesferien, altså neste måned. Vet ikke om dette er riktig, men det skader neppe å vente uansett. Dessuten er det mulig at Dell justerer prisene hvert kvartal, både i forhold til valuta og annet. Vi går  inn i et nytt kvartal neste måned... Medio-ultimo juli skulle altså være gunstigst tidspunkt i nærmeste fremtid.

"Generelt lønner det seg alltid å vente, du får stadig mer for pengene. Hva fikk du for samme beløpet for ett år siden?"

 

 

vis man tenker sånn.. når i h**** skal man kjøpe seg ting da??!!.. man kan jo ikke tenke sånn hele tiden :nei:

Endret av janern21
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...