Gå til innhold

Hvor bra er OpenOffice?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp lest en artikkel hos digi.no, om resultatene av et mastergradsstudium om bruk av fri programvare i offentlig sektor. Oppgaven avdekker at mange kommuner har et pragmatisk forhold til programvare, f.eks. at det selvsagt er mulig å bruke OpenOffice selv om en holder seg til Windows som operativsystem. Kommunene kan gode erfaringer med fri programvare, deriblant OpenOffice.

Jeg er interessert i å høre hva andre mener om OpenOffice. Kan det erstatte Microsoft Office fullstendig, enten allerede i dag eller i framtiden? Hva skiller OpenOffice fra Microsoft Office, hvorfor gå for det ene eller det andre? Privatbrukerperspektiv vs bedriftsmarkedet? Dersom OpenOffice er like bra og kompatibelt som Microsoft Office, og i tillegg er gratis (kan man si at det er helt gratis?), er det da noen grunn til likevel å betale for Microsofts "originalvare"?

Kjør debatt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste forskjellen iforhold til skriving (OpenOffice writer og Microsoft Word) er at Openoffice ikke har en så stort omfang iforhold til rettskrivning og grammatikk. Openoffice finner også fram ord som du har brukt mange ganger i teksten i tilfelle du skal skrive det på nytt (lange ord spesielt)

Skrevet

OpenOffice er såpass bra at du neppe (les:aldri) kommer til å betale 3k for MS sin Office-pakke igjen. Selvfølgelig kan du bruke en piratkopi, men hva er poenget når du får en helt gratis programpakke til å gjøre samme nytten?

Skrevet

OpenOffice 2.0 er kjempebra, den tror jeg kan få innvirkning på antall MS Office-brukere... av de som piratkopierer.

Er det seriøst noen som kjøper MS Office-pakka uten å få det gjennom jobb eller skole?

Skrevet

OpenOffice.org 2.0 blir herlig, norsk støtte er nå på full vei inn. Ble vist godkjent i dag så da er det bare å vente på at detta kommer ut. Presentasjonsverktøyet har fått en kraftig oppdatering, noe som er bra, dette var veldig dårlig på tidligere releaser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...