Gå til innhold

Passord beskytte hjemmeside?


NR47

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden home.no ikke støtter php, er du nødt til å bruke den sinnsykt dårlige løsningen kalt JavaScript.

 

Her er min lille snutt. Den er langt fra sikker, men er en liten hindring for dem som ikke har peiling på data (legges mellom head-taggene):

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
 var passord;
 
 	passord = prompt("Hvis du vet noe om data, så greier du dette passordet.", "");
   
   if (passord != "haxxor")
   	{
   	window.location.href="error.htm";
   	}
    
   else
   	{
   	alert("Velkommen inn");
   	}

</script>

Hvis passordet her ikke er 'haxxor', blir man sendt videre til siden kalt error.htm, hvis passordet er 'haxxor' blir man værende på siden, og få opp en melding med 'Velkommen inn'.

 

 

Gå gjennom denne "testen" og se om du finner noen script du liker der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Vel løsningen i forrige tråd er like sikker som ei låst dør med nøkkelen i låsen.

Du må nok lage ei fil som heter .htaccess. Hvordan finner du ut på denne linken.

Lenke til kommentar
Trodde home.no hadde en eksisterende ting på akkurat det der. Når du logger på ftp'en er det ei mappe der som heter secure ett eller annet. Legg filer inn der og de kan kun leses ved å skrive inn pass

Ikke noe mappe i FTP spacen min hos home.no som heter secured. Heller ingen mappe man trenger passord for å komme inn på.

 

Angående den .htaccess fila, er det bare å legge den i ftp spacen? Virket veldig interessant :yes: .

Lenke til kommentar
htaccess er mye bedre enn Javascript.

Eller sagt på en annen måte, JavaScript skal ikke benyttes til slikt.

Som en liten hindring for folk som kun vet hvordan man klikker på linker, funker det greit nok. ;)

All den tid det kun er innloggingssiden som er beskyttet er jeg villig til å protestere. Bildene er ikke på noen måte passordbeskyttet, ei heller sider som ligger "bak" innloggingssiden.

Lenke til kommentar
htaccess er mye bedre enn Javascript.

Eller sagt på en annen måte, JavaScript skal ikke benyttes til slikt.

Som en liten hindring for folk som kun vet hvordan man klikker på linker, funker det greit nok. ;)

All den tid det kun er innloggingssiden som er beskyttet er jeg villig til å protestere. Bildene er ikke på noen måte passordbeskyttet, ei heller sider som ligger "bak" innloggingssiden.

Men tenk litt på det. Du er en meget erfaren PC-bruker som kjenner det meste ut og inn, men hvis jeg gir URL'en til forsiden min til det største brødhodet i klassen min, og hun vil inn på galleriet som er "passordbeskyttet", vil hun se på det som en umulighet å komme forbi JavaScript'et.

 

Hvor mange venner av deg hadde ledd av et JavaScript kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...