Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Varm PC med 3000+ og Gainward FX5700


Anbefalte innlegg

Da jeg ikke er sikker på hvor det passer best å lage denne tråden, lager jeg den i dette forumet.

Problemet mitt er at jeg har et eksplosivt varmeproblem, jeg har et skjermkort som rett og slett er for varmt, Gainward FX 5700, og en CPU som også er for varm, S754 3000+.

 

Dette er ikke det hovedsakedlige problemet, problemet er at dette har skjedd før, med brent skjermkort som resultat. Det jeg har nå er erstatning fra leverandør, Komplett.no.

 

Maskinen er bygd i 2004, jeg kan dessverre ikke oppgi modellnavn, da jeg ikke vet dette. Er det noen som har erfart varmeproblemer med Komplett-PCer fra denne tiden?

 

Jeg har ikke målt temperaturen, men den er virkelig varm, uvanlig varm. En venn som har litt peil på dette mener i alle tilfeller den er varm, for varm. Med tanke på at varme faktisk har ødelagt skjermkortet mitt en gang allerede, så er jeg litt urolig.

 

Mine spørsmål er, er varmeproblemer med et Gainward FX5700 vanlig? Bør jeg kjøpe en ny kjøler til skjermkortet, i så fall hvilken? Jeg håper på å kunne finne en relativt rimelig kjøler som også er ganske støysvak.

 

Mvh Fredrik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du burde først fjærne alle kjøleribber og vifter for hybelkaniner og støv! så burde du skjekke om alle viftene går som de skal!

 

etter dette så burde du montere ett par kabinettvifter.. i de fleste kabinett er det hull bake og framme for å montere vifter. disse viftene kjøler ned systemet ganske bra.. bare du plaserer de rett vei osv.

 

for å skjekke temperaturen kan du laste ned speedfan her

 

finn ut mere info om pc'en :)

Lenke til kommentar

må jo helst vite hvor varm den blir ;) Jeg har hørt at FX kortene skal tåle litt varme, og det er egenlig det eneste som er bra med de :p Men skjekk varmen! men vis ikke pcen din kommer opp med blå skjerm, og restarting, elr rare lyder når du f.eks. spiller, så skal det ikke være noe galt :hmm:

Endret av santana89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...