Stigma Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Hei, jeg trenger en annbefaling på et program som er i stand til å lese veldig lange ren-tekst logger på typ 200mb og opp, uten å stå og loade i 5 minutter slik som f.eks. notepad. Jeg tenker meg at det må finnes programmer som er spesiallaget for sånt, og dermed leser filen på en litt mer lur måte enn å laste opp alt direkte til minnet. Noen annbefalinger? -Stigma
Legion Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 bare lese? eller skrive også? hvis bare lese: Lister, den innebygde leseren i Total Commander. Den er lynkjapp. finnes også som standalone ghisler.com
endrebjo Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 (endret) Min PC (se profil for specs) og Notepad2 har ikke noen problemer med en 60 MB stor .txt-fil, hverken åpning eller søking. Jeg tror den leser hele filen til minnet, men det går allikevel mye kjappere enn på Notepad. Edit: I Notepad2 kan du også definere egne oppsett for fargekoding av spesifikk tekst, slik at den blir lettere å lese. (HTML, CSS og mange flere er definert fra før, og laster automatisk) Endret 20. juni 2005 av endrebjorsvik89
zjulik Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Her er et alternativ jeg bruker av og til: http://www.swiftgear.com/ Scroll til Large Text File Viewer.
Stigma Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Skrevet 20. juni 2005 Skal sjekke hva som fungerer best i morgen. Takker for alle svarene =) -Stigma
Pantera Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Bruker SMS Trace fra SMS 2003 Toolkit på jobben. Funker bra til å lese store loggfiler. Den oppdaterer seg automatisk også, så du slipper å gå ut og inn av fila hele tida for å refreshe. Genial sak. Aner ikke hvor store logger den tar, men det står sikkert noe om det på microsoft-webben.... mvh Pantera
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå