Gå til innhold

Program for å lese veldig lange .txt logger

Stigma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg trenger en annbefaling på et program som er i stand til å lese veldig lange ren-tekst logger på typ 200mb og opp, uten å stå og loade i 5 minutter slik som f.eks. notepad. Jeg tenker meg at det må finnes programmer som er spesiallaget for sånt, og dermed leser filen på en litt mer lur måte enn å laste opp alt direkte til minnet.

Noen annbefalinger?

-Stigma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare lese? eller skrive også?

hvis bare lese:

Lister, den innebygde leseren i Total Commander. Den er lynkjapp. finnes også som standalone

ghisler.com

Skrevet (endret)

Min PC (se profil for specs) og Notepad2 har ikke noen problemer med en 60 MB stor .txt-fil, hverken åpning eller søking.

Jeg tror den leser hele filen til minnet, men det går allikevel mye kjappere enn på Notepad.

Edit: I Notepad2 kan du også definere egne oppsett for fargekoding av spesifikk tekst, slik at den blir lettere å lese.

(HTML, CSS og mange flere er definert fra før, og laster automatisk)

Endret av endrebjorsvik89
Skrevet

Bruker SMS Trace fra SMS 2003 Toolkit på jobben. Funker bra til å lese store loggfiler.

Den oppdaterer seg automatisk også, så du slipper å gå ut og inn av fila hele tida for å refreshe. Genial sak. Aner ikke hvor store logger den tar, men det står sikkert noe om det på microsoft-webben....

mvh

Pantera

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...