Gå til innhold

GeForce TI 4800


mX mann

Anbefalte innlegg

Hva har det engentlig å si att kortet støtter dx9 eller 8 i praksis, hvis jeg forexempel spiller ett spill som støtter dx9 hva vil jeg da merke forskjell på om jeg spiller med ett kort som støtter dx8, er det grafik eller ytelse jeg merker forskjell på?

Ingen som vet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GF 4 Ti funker ikke i BF2, og kommer neppe til å gjøre det heller. Man blir bannet dersom man patcher BF2 slik at man kan spille multiplayer med det, men en patch for singelplayer kommer kanskje etter hvert.

 

9600 (Pro) vil uansett ikke være noe særlig til BF2: 35 - 40 fps med alt på "Low" og 800x600 oppløsning.

 

Se om du får prutet litt på det Ti 4800-kortet. 400,- kr er det nok verdt, men ikke en krone mer...

Lenke til kommentar

Etter min mening er 400-500kr for et gf4 ti 4800kort overpriset. Solgte mitt Ati radeon 9600 pro "fireblade" for 500kr for et par månder siden. Det mener jeg var en fair pris for begge parter.

Og ingen kan vel påstå at et gf4 ti 4800er bedre enn 9600pro eller at det er vært samme prisen?

 

200kr er en fin pris for det kortet ville jeg mene. Hvis du er en kompis burde du kansje få det gratis?

 

Uansett kan man jo ikke måle hva prisen på et 3-4 år gammelt kort er i forhold til hva man får i ytelse for samme pris for et nytt kort. <--- hvis noen sjønte det...

 

 

BF2 kan IKKE spilles med gf4 pga at spillet ikke støtter det.

 

Konklusjon:

Kjøp deg et annent kort. Du kan få mye mer enn gf4 for 500kr. Se etter 9600pro,

9700(pro) eller 9800 kort. Hvis du vil legge i litt mer penger kan du kansje kjøpe deg et nVidia 6600 til rundt 1000kr eller et nVidia 6600gt et rundt 1500kr.

Lenke til kommentar

Geforce 4 Ti4600 = Geforce 4 Ti4800

Geforce 4 Ti4400 = Geforce 4 Ti4800 SE

Eneste forskjell fra de første til de andre er AGP 8x støtte og litt finpuss.

 

Som emacoolit skrev her for en stund siden så kan Geforce 4 brukes som hack i BF 2 grunnet kortenes gamle teknologi. Derfor er Geforce 4 Ti4800 kanskje ikke det smarteste om du vil spille BF2?

 

Og dere som sier at Radeon 9600 er mye bedre enn GF4 Ti4800 burde virkelig tenke over betydningen av langt bedre :)

 

 

EDIT: Hva med et Geforce 6200?

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310384&cks=PRL

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
Geforce 4 Ti4600 = Geforce 4 Ti4800

Geforce 4 Ti4400 = Geforce 4 Ti4800 SE

Eneste forskjell fra de første til de andre er AGP 8x støtte og litt finpuss.

 

Som emacoolit skrev her for en stund siden så kan Geforce 4 brukes som hack i BF 2 grunnet kortenes gamle teknologi. Derfor er Geforce 4 Ti4800 kanskje ikke det smarteste om du vil spille BF2?

 

Og dere som sier at Radeon 9600 er mye bedre enn GF4 Ti4800 burde virkelig tenke over betydningen av langt bedre :)

 

 

EDIT: Hva med et Geforce 6200?

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310384&cks=PRL

I dx9 har Radeon 9600 klart en fordel men i dx8.1 stiller vell de ganske likt. eller hvordan er det.

Lenke til kommentar
Og dere som sier at Radeon 9600 er mye bedre enn GF4 Ti4800 burde virkelig tenke over betydningen av langt bedre :)

Vel, jeg hadde et GF4 Ti4400 før jeg skifta til ett Radeon 9600XT. Og jeg vil si at det faktisk er langt bedre. Jeg tok for eksempel en 3DMark03 test for å sammenligne resultatet før og etter, og med mitt Ti4400 fikk jeg rundt 1600 poeng, med 9600Xt fikk jeg 3300.

Også i HL2 ble spilleopplevelsen ganske forbedret. DX9 gjorde at spillet såg vesentlig mye bedre ut, spesielt vann og andre overflater, gulv osv.

GF4 er på vei ut. Det holder i 2 måneder til, så vil du begynne å måtte tenke på å oppgradere skjermkortet igjen. Så vær heller smart å kjøp ett 9600/9800 kort, eller rett og slett jobbe litt og investere i ett 6600GT.

Du vil få så mye mer igjen for det, trust me :thumbup:

Lenke til kommentar

Det kortet du har linket til vil jeg si er ett godt kjøp.

Viss jeg ikke tar helt feil, tror jeg det kortet skal være noe bedre eller matchende med ett Radeon 9700, derfor "X" isteden for "9".

Det kortet skal vel holde ivertfall 1 år, om ikke lenger. Som vanlig må du ta i betraktning hva annet du har i maskinen fra før av når du oppgraderer, så du slipper å ende opp med at for eks. prosessoren eller hovedkortet er flaskehals.

(snakker av erfaring, startet med ett nytt skjermkort, til slutt endte det opp med ny CPU, HK og PSU, kabinett og RAM).

Lenke til kommentar
Resten av opsettet mitt:

CPU: AMD Xp 2200+

RAM: 512DDR pc3200 (opgraderer til 1G iløpe av sommeren)

HK: MSI KT400, Socket A

Prosessoren din er kanskje litt svak, du kan jo prøve deg på overklokking om du er villig til det (IKKE viss du har standard kjøler, da er antageligvis prosessor varm nok fra før av). Ingen vits å kjøpe ny CPU med det første ihvertfall, er lite å hente ytelsesmessig når det gjelder Socket A for tiden.

Men for all del, ett X700 vil løfte ytelsen betraktelig. Dessuten kan du om mulig beholde det til neste gang du oppgraderer til nytt hovedkort. (den dagen du skal oppgradere HK, så anbefales PCI-ex)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...