Gå til innhold

Nytt kamera til 1500


Anbefalte innlegg

jeg har lyst til å kjøpe et digitalt kamera til rundt 1500kr. det skal brukes til å ta ferie bilder og hverdags bilder med. Jeg lurte på om dere har noen forslag.

 

jeg ser at canon powershot a75 kan fåes til denne prisen, og det ser ut som et bra kamera for meg, noen andre forslag?

 

canon a75

Endret av bleak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk meg et HP Photosmart 707 på 5 mp nå i forrige uke. Koster 1618 hos PCutstyr.

Ville igrunnen ikke ha HP kamera. Men, siden jeg fikk det, hadde jeg jo egentlig ikke noe annet valg en å ta imot det. :p

 

Syns det tar bra bilder.

 

Du kan jo ta en titt på dette Acer kameraet. Jeg syns det ser utrolig bra ut, og har 6.3 mp.

Lenke til kommentar

Synd du ikke ville spandere litt mer penger, egentlig. Når du nevner ferie som et av bruksområdene ville jeg kanskje lagt på litt mer. Det er jo nettopp i feriene man har god tid til å ta bilder, og da gjør det jo ikke noe om mulighetene er noe bedre. Hadde du lagt på 900 kroner hadde du fått dette:

 

c765.jpg

Det er et Olympus C-765 Ultrazoom. Det har hele 10x optisk zoom, inntil 3 cm supermakro, 4 megapixel og er særdeles kompakt, zoomen tatt i betraktning. Faktisk det aller minste ultrazoomkameraet du kommer over. Selv startet jeg min digitale karriere med et kompakt 3x-zoomkamera. Og det var nettopp på ferie jeg irriterte ræv....eh...baken av meg på at den trøtte 3x'ern ikke var særlig brukbar. De skjønne rådyrene på jordet i morgengryen kunne jeg bare glemme å få gode bilder av. For ikke å snakke om pene fugler i rimelig nærhet. De er som kjent noe lettskremte. Etter den ferien kjøpte jeg ultrazoomkamera og har siden storkost meg. Så jeg hevder til det kjedsommelige at kraftig zoom er undervurdert. Og så lenge jeg ikke orker å drasse på speilrefleks med 2-3 digre objektiver er de kompakte ultrazoomkameraene et kjempefint kompromiss. Ja, det er flere gode fabrikater av ultrazoomkameraer, men det som jeg synes trekker opp med C-765 er den meget fordelaktige prisen på ca. 2400. C-765 har i tillegg til full auto også muligheter for full manuell styring.

Jeg tror du ganske raskt ville komme til at dette var verd noen usle hundrelapper ekstra.

 

Se bildeeksempler på linkene i signaturen.

Lenke til kommentar

shit, det kameraet frister endel manskow! nå skulle jeg ønske jeg hadde tatt meg sommer jobb allikevel! hm kanskje jeg skal klare å rote frem litt flere kronasjer :D

 

bare en ting som er kjipt: rare batterier, aa eller aaa grensesnitt er jo å foretrekke :(

Endret av bleak
Lenke til kommentar

Joda, jeg har selv forgjengeren, C-750. Og både den og alle de foregående har benyttet 4 x AA-batterier. De er nemlig ekstemt seige, iallfall mine 2100 mAH-batterier. Jeg husker ikke eksakt forskjellen på disse og det proprietære som Olympus har byttet til med C-765, men så ekstremt mye dårligere nekter jeg å tro det er. Dessuten: når kameraet er såpass billig, kan du jo spare opp til et ekstra batteri etterhvert, så har du alltid ett i reserve. Jeg kjører samme løpet med mine AA-batterier: jeg har alltid ett fulladet sett i veska.

Jeg har forøvrig også et Olympus Mju Mini. Det har også "sært" Olympusbatteri. Det er knøttlite men jeg synes allikevel det er helt greit i kapasitet. Men også der spanderte jeg et ekstra batteri. Husk at du kan banne på at du slipper opp for strøm når det minst passer, o mdu har kamera med aldri så bra kapasitet. Før eller siden tar det slutt, og da er reserve det eneste som hjelper.

Endret av manskow
Lenke til kommentar

ja nettopp derfor jeg tenkte på å ha meg et med aa eller aaa. da er det alltid mulig å finne reserve. Men kan jo like godt kjøpe ekstra batterier. Akkurat nå er det et spørsmål om penger, hvis jeg klarer å finne 900 til blir det nok olympus;) men vi får se...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...