Gå til innhold

Brenninga av SVCD


Anbefalte innlegg

Søkte på forumet, men fant ingenting (lette ikke så lenge da), men det jeg lurer på er;

 

jeg har 2 bin filer som jeg tenkte jeg skulle brenne på cd.

Problemet er at begge bin filene er på 800MiB, og CD'ne er på 700MiB.

 

Må jeg ha 90min cd'er eller er det en måte å få brent filene på? Jeg har prøvd FireBurner, men den gav meg bare en feilmelding.

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det betyr sannsynligvis IKKE at du trenger 90min plater, men det hadde vært lettere å hjelpe hvis vi viste hva feilmeldingen var.

 

Sjekket nettopp ut min største BIN-fil. Den er på 765 MB, men innholdet når det er brent til plate er på kun 649 MB.

 

Jeg kjenne ikke Fireburner, men du kan alltids prøve å åpne BIN-filen med et program som WinImage som du kan laste ned fra http://www.winimage.com/ eller WinISO fra http://www.winiso.com. Jeg liker WinISO best, da du der ser nøyaktig hvor mye plass en BIN/ISO-fil vil trenge på CD. Disse to programmene er shareware, der noen av funksjonene ikke fungerer før de blir registrert. Men du kan få ut en del informasjon av CD-image'er uten registrering. Et tredje alternativ er CDmage som kan lastes ned fra http://www.geocities.com/cdmage/. CDmage er gratis etter det jeg kan se. CDmage greier heller ikke å lese alle formater.

 

En annen ting, har du CUE-filer som hører sammen med BIN-filene? Hvis ikke, kan du lage en CUE-fil som innholder følgende:

 

FILE "DINFIL.BIN" BINARY

TRACK 01 MODE1/2352

INDEX 01 00:00:00

 

og lagre den som DINFIL.CUE i samme katalog som .BIN-filene, der DINFIL er navnet på .BIN-filen din. Hvis .BIN-filene dine er en standard ettspors 2352 sector imagefiler, så vil Fireburner kunne bruke .BIN-filene korrekt. Du bruker da "import tracks from cuesheet" funksjonen. Du kan sjekke om .BIN-filene er ettspors 2352 sector filer med WinISO under File-Properties. Hvis denne viser at filen bruker annen sector-størrelse, så bruker du denne i .CUE-filen. Hvis du har en .CUE-fil, sjekk at det ikke ligger noen katalog før filnavnet (se eksempel).

 

Jeg lastet nettopp ned Fireburner for å se på programmet, og det er ikke det mest elegante og funksjonsrike jeg har sett. Jeg nok prøvd et annet program enn Fireburner hvis du har et tilgjengelig.

 

Jeg håper dette kan hjelpe. Hvis ikke, vennligst legg ut en ny melding med info fra ett eller flere av programmene jeg linket til ovenfor, feilmeldinger og innholdet i eventuelle .CUE-filer du har.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: sofTest på 2002-07-23 08:52 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-23 04:55, amd_guru skrev:

Søkte på forumet, men fant ingenting (lette ikke så lenge da), men det jeg lurer på er;


jeg har 2 bin filer som jeg tenkte jeg skulle brenne på cd.

Problemet er at begge bin filene er på 800MiB, og CD'ne er på 700MiB.


Må jeg ha 90min cd'er eller er det en måte å få brent filene på? Jeg har prøvd FireBurner, men den gav meg bare en feilmelding.


Takk for svar.



 

Du får fint plass på en 700 MB plate, siden SVCD brennes i mode 2, noe som gir ca. 807 MB per plate.

 

Nero duger greit til brenning av SVCD, men du må kanskje hente ut DAT filene (med Isobuster e.l.) og rename dem til MPG for at du skal kunne bruke Nero.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: kingkong på 2002-07-23 12:12 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...