Gå til innhold

Voltøkning i 6800nu?

RegRot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil øke volten, eller voltmodde(?) mitt MSI6800nu, men skjønner ikke helt hvordan det skal gjøres.... kan noen gi meg en guide? Og hvis det er mulig ville jeg helst slippe å drive med floppy...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Volt mod gjøres ikke med floppy nei, du må nokk fram me lodde pistol å greier for å få dette til ;)

hehe... Han tenker nok på at han ikke vil boote med en floppy disk, det er ofte en fordel å kjøre inn MS-dos når du skal skrive til BIOS på skjermkortet. Det går fint an å modifisere spenningen på kortet i BIOS. Det finnes noen guider rundt på forumet her.

1. Ta kopi av eksisterende BIOS(ta backup av denne på et trygt sted)

2. Modifiser BIOS'en med et program (husker ikke i farten, se litt rundtom)

3. Last modifisert BIOS inn på kortet...

De fleste kort kjører vel 1.1-1.2 volt. De kan moddes opp til 1.4-1.5v... Ulike grunner til å gjøre dette.

oweiz

Skrevet
Volt mod gjøres ikke med floppy nei, du må nokk fram me lodde pistol å greier for å få dette til  ;)

hehe... Han tenker nok på at han ikke vil boote med en floppy disk, det er ofte en fordel å kjøre inn MS-dos når du skal skrive til BIOS på skjermkortet. Det går fint an å modifisere spenningen på kortet i BIOS. Det finnes noen guider rundt på forumet her.

1. Ta kopi av eksisterende BIOS(ta backup av denne på et trygt sted)

2. Modifiser BIOS'en med et program (husker ikke i farten, se litt rundtom)

3. Last modifisert BIOS inn på kortet...

De fleste kort kjører vel 1.1-1.2 volt. De kan moddes opp til 1.4-1.5v... Ulike grunner til å gjøre dette.

oweiz

Jeg har skiftet bios men hvordan sjekker jeg om Volten er stilt på ?

Skrevet

Du kan bruke OmniExtremeEditFX til å endre spenningen. Det er veldig greit å bruke det programmet, men les readme-filen før du gjør noe. Du kan også laste inn den biosen du har for å sjekke hva spenningen er.

Skrevet
Du kan bruke OmniExtremeEditFX til å endre spenningen. Det er veldig greit å bruke det programmet, men les readme-filen før du gjør noe. Du kan også laste inn den biosen du har for å sjekke hva spenningen er.

Finnes det noe slik til ATI ?

Skrevet
hvorfor endrer man spenninga på kortene da?

får man noe mer ytelse av dette? mye? :S

Man får ikke mer ytelse, men med god kjøling kan nok kortene klokkes lengre.

GPU blir betydelig varmere med økning i volten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...