Gå til innhold

Generelt dårlige monker i GW


Anbefalte innlegg

Har spilt en god del GW og kjenner meg egentlig ikke igjen.

De fleste monkene jeg har spilt med har gjort jobben sin bra (med visse unntak).

Når du oppretter en ny PUG, spør gjerne monken hva slags type han/hun er.

Har opplevd å være i grupper der monken er en smiting monk :p

Da måtte jeg som E/Mo ta meg av healinga... greit nok det.. men skulle gjerne ha visst om det på forhånd..

 

Grunnen til at ting går til he..... er når laget ikke samarbeider.

Her er noen eksempler:

Warrior ser at han har adrenalin og ønsker å rushe til neste fiende rett etter å ha blitt ferdig med en gruppe.

Warrior passer ikke på aggro-sirkelen sin og lokker til seg mer enn en gruppe med fiender.

Spellcastere som tror de er uovervinnelige og står stille og kaster spells mens fienden hamrer løs på dem. Det går jo bra for jeg har jo mye HP (takket være monken selvfølgelig), men hva skjer når monken ikke har mer energi?

Medspillere som ikke passer på monken.. dersom du ser at noen/noe angriper monken, ta litt tid til å se om du kan dra fienden fra ham (gjelder mest PvE).

Folk som ikke gidder å vente på gruppen sin kan i de fleste tilfeller dra med seg en haug med fiender uten at gruppen er klar. Er ikke så nøye med warriors, men Spellcastere og Healere trenger pause for å få tilbake energien sin.

 

1 monk kan "max" (imo) passe på 5 andre + seg selv. Folk bør i så store grupper ta med 1-2 spells som gjør at de kan heale seg selv.

 

Min prioriteringsliste når jeg spiller "healer monk" er noe sånn som dette:

1. Hold meg selv i live

2. Hold medspillerne i live

3. Dersom lite energi, prioriter warrior siden de tåler en trøkk.

4. Gjenoppliv medspillere etter kampen (eller under kampen dersom det er mulig)

 

Ps. det å dra til Fissure eller UW med en monk er jo ganske enkelt bortkasta tid og penger.

 

Ps2. litt blanda engelsk og norsk, men dere får tilgi meg for denne gangen (og framtidige poster :blush: )

Endret av Binary
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig med Binary og kjenner meg ikke igjen i det hele tatt med det som er postet her... Generelt sett så havner jeg på teams der monken er genialt eller ganske god. Skjelden jeg treffer på en så dårlig monk som beskrives her. Men en monk vil no begynne å slite når hele teamet er kraftig under angrep, akkuratt som alle andre vil monken då gå tom for energi..

Lenke til kommentar

Tror personlig mye av feilen ligger hos monke skillsene. Virker ikke som alle er like egnet til 8v8 kamper, da monker får "greit" med energy ,men ikke mye, og de kraftigste spellsene koster 15 energy. Det blir for dyrt når du kanskje må holde liv i 3-4 stk samtidig.

 

Jeg spiller en PvP protection monk, "Sagacious Zou",

 

med følgende oppsett:

 

1: ress (signet eller spell, avhengig av team)

2: reversal of fortune

3: shielding hands

4: signet of devotion

5: smite hex

6: divine boon

7: mend condition

8: peace and harmony (elite)

 

Dette funker kjempe bra. Når man bruker divine boon som virkelig er nyttig,

blir jo ethvert spell som et OK healing spell. Og da blir det jo bedre desto flere spells man fyrer av. Dette oppsettet har bare spells som koster 5 energy, og i tillegg signet of devotion som er fint når man har ugne hexer på seg. (Hexer som backfire osv. varer ikke så lenge, så klarer som regel å holde liv i folk med signeten i mellomtiden, for den blir ikke påvirket av de fleste hexene).

Peace and harmony er for å få en ekstra pip i energy regen, da divine boon

koster en pip å opprettholde.

 

Er ofte på om kveldene, så hvis dere hare et godt team men bare mangler en OK monk, så send en beskjed ;)

 

Har vunnet HoH med denne monken, og da var han til og med den eneste monken i partiet. Vi var alle en smule overrasket da gitt.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Heisann.

 

Det er en del småting som irrterer meg litt med Guild Wars. For det første er det altfor få monker i spillet. For det andre er 90% av de som faktisk er monker, håpløse å ha med seg på mission. Hvorfor er det slik? Av alle monkene jeg har spilt med i GW-verdenen, har kun 5-6 stykker gjort jobben skikkelig.

Heisann du! (Grundig)

Ikke klag på monkene.. :nei:

Er monk selv, å alle monkene jeg har spilt i party og Guild med er konger..

Spill med oss engang!

Lenke til kommentar

Jeg vil si at det er warrior'ne som er de mest uerfarne spillerne. De rusher jo fram som om de hadde fanden i hælene og aggroer på en haug med monsters på en gang, med fare for å bli omringet attpåtil, da sliter alle monker. Og så er de så frekke å kalle monken n00b :ermm: . Virker som om det er mange teams som ikke kan "the noble art of pulling". Det er der rangerne kommer til sin rett.

 

Jeg spiller monk selv og har funnet ut følgende: hold deg langt tilbake i feltet og beveg deg mye for å evade angrep. Blir du swarmed så springer du mot tanken og monsterne vil som regel bli opptatt med ham. Heal kun når det er nødvendig, ellers sløser du bare energy. Divine Boon bruker jeg ikke siden jeg har skaffa meg et focus item fra en collector i Desert(han krever per nå 5 Topaz Crests) med 27+ i energy, som da gir meg ~60+ i energy. Den har riktignok -1 i regen, men jeg synes dette oppveies av at man har såpass mye energy.

 

Min foreløpige PvE healing monk

 

1. Orison of Healing

2. Word of Healing(elite)

3. Heal Party

4. Healing Seed

5. Heal Other

6. Divine Spirit

7. Mend Ailment

8. Resurrect/Rebirth(alt ettersom)

 

I starten av en kamp kaster jeg Healing Seed på tankene eller de casterne som ser ut til å slite og jeg kan glemme de i 17-18 sekunder. Deretter Divine Spirit og da kan jeg spamme Word of Healing og Orison of Healing i 10 sekunder(begge er 5 energy spells som da vil koste 1 energy pga. Divine Spirit). I løpet av den tiden er kampen som regel over og jeg sitter igjen med 20-30 i energy. Dette har fungert bra for meg og selv om noen dør så er min erfaring at det ikke gjør så mye bare vi klarer questen/mission'en.

 

Til de som mener det er dårlige monker i gw vil jeg bare si: tenk på hva du selv gjør før du skylder andre.

 

Chin Chin

Lenke til kommentar
Min foreløpige PvE healing monk

 

1. Orison of Healing

2. Word of Healing(elite)

3. Heal Party

4. Healing Seed

5. Heal Other

6. Divine Spirit

7. Mend Ailment

8. Resurrect/Rebirth(alt ettersom)

 

Bruker akkurat som dei samme 8 skillene som du bruker på

min pvp monk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...