Gå til innhold

Remote Desktop og Remote Assistance program?


ken8

Anbefalte innlegg

Hei, leter etter et program som kan kjøre remote desktop og assistance på en gang?

 

Har prøvde DameWare, men fikk det ikke helt til å funke (gikk driiit treigt).

 

Det jeg trenger er å ha mulighet til å fjernstyre pc'en fra en annen pc (her fungerer windows' remote desktop fint), men trenger også å hjelpe familie og venner en gang i blant.

 

Noen som vet om noen bra løsninger til disse problemene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, skal prøve å bruke VNC, men hva er egentlig forskjellen mellom versjonene? Free, Personal og Enterprise? Skal kun bruke remote desktop og remote assistance. Da trenger jeg kanskje bare Free?

 

Når jeg skal koble meg opp mot den jeg skal hjelpe, trenger han/henne å installere noen form for drivere, eller blir dette installert av seg selv og så slettet når oppkoblingen er over? Skal helst være så enkelt som mulig, slik at jeg kan kjapt hjelpe de som trenger hjelp.

 

Men skal laste ned Free nå og prøve litt, så får vi se ;)

Lenke til kommentar

hei. jeg tror at den personen som eier pc`en også må ha VNC installert på sin pc. hvis du bare skal styre en pc på vanlig måte trenger du bare Free version. selv bruker jeg et program som heter Symantec Pc-Anywhere 11.5, men dette programmet koster da penger.

Lenke til kommentar

Jeg vet at DameWare installerer noen filer automatisk og at disse slettes etter oppkobling, men det fikk jeg ikke til å funke, gikk treigt. Du vet ikke om noen tilsvarende programmer der den jeg hjelper ikke trenger å gjøre annet enn å evt. svare "yes" ?

Lenke til kommentar

Det skader vel ikke med et alternativ til:

http://www.uvnc.com/

 

1. Installer

2. På maskinen du skal hjelpe, fyr opp VNC Server og sett et passord.

3. På maskinen som skal hjelpe, fyr opp VNC Viewer, skriv inn IP-adresse på maskin du skal hjelpe, deretter passord.

 

Skal du hjelpe en maskin i et LAN, skriver du LAN-ipadressen.

 

Ekstern IP-adresse: http://whatismyip.com/

Lokal IP-adresse: Start/run/cmd og skriv

ipconfig /all

Lenke til kommentar

Mange ISP'er leverer routerer som allerede er konfigurert på forholdsvis fornuftige måter fra før av. En vanlig konfigurasjon er at alle porter under 1024 er sperret, mens alle over er åpne. Og siden VNC benytter seg av port 5900 så burde det være en smal ska å få dette til å fungere; mest sannsynlig så trenger man på det meste å port forwarde denne porten til PC'ene det gjelder.

Lenke til kommentar

HVordan funker VLC når man sitter bak en ruter med firewall? Må man åpne porten til den spesifikke pc'en, eller holder det med å skrive pc navnet bak?

 

Fiksa det nå..åpnet bare port 5900 og ga den til maskina med riktig ip-adresse.

 

Men finnes det et slik program med lyd også?

 

Egentlig er Windows Remote Deskotp og Remote Assistance noe av det bedre jeg har prøvd!

Der var det jo lyd og greier i tillegg..Er ikke mulig å kjøre Remote Assistance uten måtte ha MSN4.7 installert?

Endret av ken8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...