Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med router...

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann, jeg har en 3com router som jeg hadde tenkt å koble til min og mi mor sin maskin til slik at begge kan ha internett...

er bare et problem å det er at det ser ikke ut til at routeren vil koble seg til internett...

routeren finner begge maskinene på LAN og alt funker fint der...

men på internett statusen sår det desverre bare disconnected :thumbdown:

alt er kobla riktig så jeg aner ikke hva som er galt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Backflipp jeg er litt n00b innen nettverk.. hmm hva er ISP? :blush:

Targa_PC det er tele2 jeg har

Wooho vel det er vel forsovit en 4 porter switch inni selve routeren da

Skrevet

Regner med at du kommer du på nett hvis du ikke bruker routeren, men kobler direkte til modemet. Hvordan har du koblet sammen "sakene"?

I og med at begrepet modem ofte brukes feil er jeg usikker på om du faktisk har et modem eller router-modem fra Tele2. Hvis du bruker et program (eller PPPoE) på PCen din hvor du har lagt inn brukernavn og passord for oppkoblingen har du et rent modem. Har du i så fall konfigurert routeren til å koble opp med brukernavn/passord? Kommer du inn på web-grensesnittet på routeren?

Skrevet
I og med at begrepet modem ofte brukes feil er jeg usikker på om du faktisk har et modem eller router-modem fra Tele2.

du sier noe der!

jeg har jo 2 modem, jeg bodde på hybel et år å har netopp flytta hjem, så jeg har modemet fra hybelen + det her hjemme...

det er 2 forsjellige modemer så jeg skal teste med det andre modemet å se om det funker noe bedre med det..

den jeg bruker nå: Ericsson HM210di

den jeg fikk med linja på hybelen: Thomson SpeedTouch 510i

Skrevet
den jeg bruker nå: Ericsson HM210di

den jeg fikk med linja på hybelen: Thomson SpeedTouch 510i

Tenker det Ericsson-modemet er satt opp som router og antagelig med IP 192.168.1.1 noe som er det samme som 3com-en og da fungerer ikke den som router.

Hvilke IP får maskinen når du kobler den til modemet? Har også opplevd at dette Ericsson-modemet kan være svært sært og ikke fungerer bra mot endel utstyr.

Skrevet (endret)
Hvilke IP får maskinen når du kobler den til modemet?

192.168.1.18 med Ericsson HM210di

193.216.22.207 med Thomson SpeedTouch 510i

hmmm da er det faktisk en router i Ericsson modemet da eller?

Endret av Firesky
Skrevet

Bruk speedtouchen da skal 3com-en virke og du slipper masse surr, ja det er en simpel router i det modemet ja.

Skrevet

Bruk speedtouchen da skal 3com-en virke og du slipper masse surr, ja det er en simpel router i det modemet ja.

speedtouchen virka ikke bedre den :no:

srcreenshot

Skrevet

når jeg bruker speedtouchen og routeren får jeg denne meldinga når jeg går inn på routeren:

Warning: Your Internet IP address falls in the same subnet as your LAN IP address.

Click here to change your LAN IP address.

hva betyr det?

Skrevet
speedtouchen virka ikke bedre den :no:

Det skal den gjøre, det ser ut som om du fortsatt har en 192.168.1.* adresse på den, du restartet 3com-en når du byttet til speedtouchen?

Cable/DSL-lampen lyser på 3om-en når du er plugget i speedtouchen?

Skrevet

ahhh jeg glemte seff å restarte routeren!

nå funker det helt 110% utmerket her! :w00t:

takker så mye for hjelpa, dere aner ikke hvor glad jeg ble nå :thumbup:

Skrevet

Greit å bruke det anbefalte Modemet/Routeren som Tele2 anbefaler da. Vet ihvertfall at Telenor er veldig kresne på at deres Modem/Routere skal brukes, hvis ikke oppstår det komplikasjoner som din. Bra at det har ordnet seg for deg. :yes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...