Gå til innhold

WoW til Linux underskriftkampanje...


Anbefalte innlegg

XP Pro koster ca 3000kr

Der har du grunnen til at ikke jeg kjøper windows...

#oppfordring til priatvirksomheit er ikkje ønska her på forumet#

ja de kan det nå... men rundt sommertider starter MS med sitt verifiserings opplegg og da sjekker de din verion av XP før oppdatering.

Endret av blablabla21
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ærlig talt, er en seriøs gamer, så må en bruke Windows. Sånn ER det bare. Ingen vits og syte over Linux støtte - det kommer IKKE. Blizzard har nok med jobb allerede med og patche og vedlikeholde Windows versjonen. Tror ikke de vil skaffe seg dobbelt så mye arbeid for 2% av kundene sine.

 

Det er trossalt bare og dual-boote. Jeg er Linux bruker selv, og har vært det i 5 år.

 

Rett OS til rett bruk. Windows til spill. Linux til ting som er viktig, samt utvikling.

 

Personlig rappa jeg Windows XP Home lisensen fra søstra mi. Hun har den på en gammel Dell laptop der XP Home fulgte med, som aldri blir brukt. Slipstreama så SP2 på en CDR, og bruker med god samvittighet denne lisensen, siden bærbaren aldri er i bruk.

 

Og hvorfor folk drar fram kostnaden på Pro er for meg helt uforklarende. Vet dere hva forskjellen på XP Home og Pro er? Den største forskjellen er faktisk filsystem kryptering. Noe de fleste her trenger? Neppe.

 

XP Home OEM får en til rundt 900-1100kr. Når en bruker 10000-20000 på en PC så har en vel råd til og kjøpe en gyldig lisens også, om en er så imot og bruke "lånte" lisenser.

Når mod comunities som lager mods til UT2004 klarer og lage patcher til både Linux og Windows bør store selskaper som håver inn penger også klare det.

Lenke til kommentar
Ærlig talt, er en seriøs gamer, så må en bruke Windows. Sånn ER det bare. Ingen vits og syte over Linux støtte - det kommer IKKE. Blizzard har nok med jobb allerede med og patche og vedlikeholde Windows versjonen. Tror ikke de vil skaffe seg dobbelt så mye arbeid for 2% av kundene sine.

 

Det er trossalt bare og dual-boote. Jeg er Linux bruker selv, og har vært det i 5 år.

 

Rett OS til rett bruk. Windows til spill. Linux til ting som er viktig, samt utvikling.

 

Personlig rappa jeg Windows XP Home lisensen fra søstra mi. Hun har den på en gammel Dell laptop der XP Home fulgte med, som aldri blir brukt. Slipstreama så SP2 på en CDR, og bruker med god samvittighet denne lisensen, siden bærbaren aldri er i bruk.

 

Og hvorfor folk drar fram kostnaden på Pro er for meg helt uforklarende. Vet dere hva forskjellen på XP Home og Pro er? Den største forskjellen er faktisk filsystem kryptering. Noe de fleste her trenger? Neppe.

 

XP Home OEM får en til rundt 900-1100kr. Når en bruker 10000-20000 på en PC så har en vel råd til og kjøpe en gyldig lisens også, om en er så imot og bruke "lånte" lisenser.

Nå vet jeg ikke med deg, men støtte for domener er meget kritisk for meg iallefall.

Remote desktop er et annet moment som jeg bruker hver eneste dag.

Filnivå sikkerheten bruker jeg som hjemmebruker også.

Group policy..

RIS

 

o.s.v....

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke denne tråden. Det kommer en person og linker til en kammpanje for at linux burde kunne kjøres på wow. Det første svaret han får er "skaff windows" Hva er galt med Linux?

 

For det første er Linux sikkert 10 ganger sikkrere en windows på grunn av at det ikke lages noen linux baserte virus. Det andre er at det er gratis (som er er grunnen for at trådstarteren ikke bruker windows)

 

Seinere i tråden kommer noen og sir at det koster 1300 kroner for windows. Mens andre sir at det bare er og laste ned og cracke, som er FULLT ulovlig og si i et seriøst forum som dette. Men elever og studenter får windows for 700 kr. Viss du ikke er noe av delene så får du bare naboen eller noen andre elever til å kjøpe det for deg. (jeg er enig at dette ikke er noe billig, men bedre en 3000)

 

Så vill jeg bare ønske deg lykke til med linux kammpanjen din.

 

Viss noen lurer, så bruker jeg windows og er fornøyd med det. Men jeg hadde tenkt og bruke Linux. Men siden linux (beklageligvis) er lagt i skyggen så er det bedre og bruke windows.

Lenke til kommentar
Når mod comunities som lager mods til UT2004 klarer og lage patcher til både Linux og Windows bør store selskaper som håver inn penger også klare det.

Nå er vel UT2004 laget nativt for Linux også, samme som ID Software sine spill. Da blir saken litt enklere. WoW er i utgangspunktet laget kun for Windows. Hvis Blizzard plutselig skal lage en Linux klient da, så vet jeg at det blir mye arbeid for dem. Og når kanskje ca. 2% av WoW kundene er potensielt Linux brukere, så tror jeg neppe Blizzard gidder og gjøre en helomvending.

 

Blizzard har laget WoW for Windows. Dersom du har lyst og spille det, får du bruke Windows. Er det så forferdelig? En kan jo ikke spille PlayStation spill på Xbox eller omvendt heller. Ei heller bruke OSX på PC (nativt).

 

Ikke misforstå, det hadde ikke vært meg imot om WoW hadde kommet til Linux, da WoW er det eneste spillet jeg spiller - og kunne jeg brukt det i Linux (nativt, orker ikke emu's), så hadde jeg sikkert kjørt Linux som primært OS også. Men det er langt fra en nødvendighet for meg.

 

WoW kommer ikke til og bli porta til Linux, uansett hvor mange underskrifts-kampanjer som blir underskrevet. Live with it.

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke med deg, men støtte for domener er meget kritisk for meg iallefall.

Remote desktop er et annet moment som jeg bruker hver eneste dag.

Filnivå sikkerheten bruker jeg som hjemmebruker også.

Group policy..

RIS

 

o.s.v....

1. Tror neppe den gjennomsnittlige hjemmebruker bryr seg eller vet hva støtte for domener er.

 

2. Remote Desktop er jo kjekt, men noe veldig få bruker og/eller trenger. Og om en trenger det, finnes det mange programmer som tilbyr samme funksjonalitet, men på et høyere/bedre nivå (RA f.eks.)

 

Group Policy... samme som punkt 1.

RIS... samme som punkt 1.

 

I og med at du er avhengig av disse funksjonene, vil jeg ikke kategorisere deg som en gjennomsnittlig hjemmebruker!

Lenke til kommentar

Tror jeg har sagt dette før og, folk må da skjønne at det til syvende og sist er utvikler og utgiver som bestemmer hvilke plattformer spillet skal komme ut på, og at det virker overmåte eplekjekt å kreve at spillet skal komme ut på en tredje plattform bare fordi dere skal være rebelske og ikke bruke Windows. Jeg mener, det blir liksom noe hyklersk over det - det tar ikke så veldig lang tid før dere har brukt mer penger på WoW enn dere ville ha brukt på Windows.

 

Dessuten (som jeg har sagt før) synes jeg Blizzard har strukket seg veldig langt allerede, og gjort spillet tilgjengelig for Mac-brukerne, noe Blizzard har vært flinke til veldig lenge (all ære til dem).

Lenke til kommentar
Tror jeg har sagt dette før og, folk må da skjønne at det til syvende og sist er utvikler og utgiver som bestemmer hvilke plattformer spillet skal komme ut på, og at det virker overmåte eplekjekt å kreve at spillet skal komme ut på en tredje plattform bare fordi dere skal være rebelske og ikke bruke Windows. Jeg mener, det blir liksom noe hyklersk over det - det tar ikke så veldig lang tid før dere har brukt mer penger på WoW enn dere ville ha brukt på Windows.

 

Dessuten (som jeg har sagt før) synes jeg Blizzard har strukket seg veldig langt allerede, og gjort spillet tilgjengelig for Mac-brukerne, noe Blizzard har vært flinke til veldig lenge (all ære til dem).

Jeg har ikke lyst til å bruke masse penger på windows når jeg kan få tak i Linux gratis, og så langt er jeg positivt overasket over linux selv om jeg har hatt noe HW problemer.

 

Tror heller grunnen til at produsenter ikke gidder å lage spill til Linux er fordi de er late eller at de ikke ser på Linux som et stort nok marked. Kan skjønne det siste, men Linux får flere og flere brukere hele tiden så det er snart på tide at noe skjer på spillfronten i Linux også.

Endret av blablabla21
Lenke til kommentar
Kan skjønne det siste, men Linux får flere og flere brukere hele tiden så det er snart på tide at noe skjer på spillfronten i Linux også.

Det samme sa jeg for 5-6 år siden da jeg begynte med Linux. So far har ingenting skjedd. Stort sett nesten kun ID Software sine spill og Unreal spillene som blir laget for Linux. Ingenting har skjedd på spillfronten, forutom emu's da. Gi opp :)

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Kan skjønne det siste, men Linux får flere og flere brukere hele tiden så det er snart på tide at noe skjer på spillfronten i Linux også.

Det blir stadig født nye nerder vet du...

Hvis du mener at det stadig blir født nye nerder her i verden er det kanskje på tide at du starter å lese litt aviser, dyrke interesser og søke litt kunnskap i forskjellige ting... eller kanskje lese definisjonene av nerd før du bruker det ;)

 

En nerd er en som er veldig instressert i bestemte ting og kan mye om det.

Endret av blablabla21
Lenke til kommentar

Tja, bruke linux litt, men ikke til spill

men blizzard har jo wow til mac, og mac bygger på freebsd osv, så det er jo ikke sikkert det blir så mye jobb,

 

Men ser heller at de fixer alle bugs osv før de setter av tid til en linux versjon.

 

\\Sp33D

Lenke til kommentar
Tja, bruke linux litt, men ikke til spill

men blizzard har jo wow til mac, og mac bygger på freebsd osv, så det er jo ikke sikkert det blir så mye jobb,

 

Men ser heller at de fixer alle bugs osv før de setter av tid til en linux versjon.

 

\\Sp33D

hmm... har ikke Linux kommet opp i like mange brukere som Mac da?

 

Og de fleste som bruker Mac bruker det først og fremst til design, så jeg tror Linux har flere potensielle kjøpere av spill enn Mac,

 

Dessuten... hvis du har Mac og WoW hadde kommet til Linux kan du jo alltid installere Linux ved siden av Mac OSet, og siden Linux er gratis og hvem som helst kan få tak i det kommer ikke Blizzard til å minste noe særlig med kjøpere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Onlinepetions funker ikke. Så enkelt er det bare.

Vel, en onlinepetition var delvis med på å få Family Guy til å begynne på igjen, sammen med høyt DVD-salg, så aldri si aldri.

...men Futurama som hadde utrolig mange fler signaturer starta ikke opp igjen. (trist egentlig, de burde stoppa Simpsons etter sesong 15 og starta opp Futurama istedet.)

 

Tror nok det var DVD-salget som gjorde at Family Guy starta opp igjen, det fikk jo en renessanse når det kom på DVD, noe som fikk Fox til å se at kanskje dette var verdt å starte opp igjen.

Lenke til kommentar
Hmm... så blizz skal bruke tid og penger på å ordne wow til linux istedenfor å fixe lagg og bugs til vanlig wow? neitakk :)

Les den siste posten min da, må vel være samme om de bruker tid på Linux eller Mac? Begge er UNIX basterte så det burde vel ikke være altfor forskjellige? Alle prater om hvor lang tid det tar å fikse bugs, men bruker de ikke stort sett de samme kodene? Trodde det var først og fremst installasjonen som var forskjellig. Begge versonene av spill som er ute på flere OSer ligger som regel på samme cd så de bruker vel mange felles filer?...

 

denne posten har virkelig gått langt utover enn det som var temaet....

Endret av blablabla21
Lenke til kommentar

Kazuo: Da bør du følge litt med igjen, siden det nå planlegges/vurderes oppstart av det igjen, og kommer blant annet futurama-film..

 

 

Men, hvorfor kan de som vil ha WOW til linux ikke bare installere en windows-emulator? Har sett en som fungerer, men som jeg desverre ikke husker navnet på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...