Gå til innhold

PCen stopper. Tipper det er OS-HD'en.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men er ikke sikker. Ca 2-3 ganger daglig stopper maskinen helt opp, jeg kan ikke trykke noe, og skjermbildet fryses i en posisjon helt til jeg manuelt tar strømmen/starter på ny ved å trykke på knappen. HD'en begynner å bli et år, og har vært utsatt for endel kutting av strøm osv.

Noen som har peiling, kan bekrefte/avkrefte om det er HD'en?

Finnes det programmer/diagnoseverktøy som kan sjekke dette?

Hva kan det ellers være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Gjør faktisk ikke det.. Det bare stopper opp. Skulle jeg høre en mp3 eller se en film når det skjer, så stopper den og så "lagger" liksom lyden.. Slik står den somsagt helt til jeg restarter.

Endret av jorgen_veisdal
Skrevet

Du kan prøve et programm som heter easy recovery, dette inneholder også en diagnose del for harddisk. Under hvilke opprasjoner er det maskinen din fryser? er det kun under load eller kan den fryse mens du kun er på skrivebordet uten å gjøre noe spessielt?

Skrevet

Har akkurat det samme problemet som trådstarter. Kommer nok til å kjøpe helt nytt system (les: PC) om ca. et år. Skal i militæret, så det er ikke mye tid til PC nå.

Skrevet

Kan formatere, men det er så uvindelig stress, og jeg har gjort det så mange ganger, med dette tilbakevendene problemet. Det kan skje når som helst egentlig..

Litt OT: sist jeg formaterte opplevde jeg at det nye os'et ikke fant den ene HD'en, eller den fant den, men krevde at den skulle formateres, og alt innpå mistet jeg.

Skal alle hdene med filer finnes og kunne tas i bruk når en formaterer OS-hd, eller kan en risikere å miste enslags "innstilling" som registrerer de forskjellige hdene, hvor de er, hva de har innpå osv?

Skrevet (endret)

Jeg har akkurat det samme problemet bortsett fra at OS ikke er på den harddisken!

Og det skjer iallefall bare under load, når jeg feks tar 20filmer og prøver å dra de over til den HD`n jeg tror (vet) er ødelagt kommer det et -rart- biiiiip og pc`n fryser seg, eneste måte -som sagt, å få den tilbake er ¨å skru av ved hjelp av knappen.

Men, det jeg vil ha hjelp til er om det går ann og få bekreftet dette så jeg ikke kaster en 120GB for jeg tror den er ødelagt.

Er ikke sikker på at det er DEN hd`n lyden kommer fra, siden jeg har mange.

Men hvis jeg prøver å flytte noe fra to andre hdèr funker det fint. Helt til jeg prøver å flytte noe innpå den 120gb`n jeg har skrevet om. Det er jo da den lyden kommer, så jeg regner med at det er den hd`n.

Men finnes det en måte å bekrefte dette?

PS : Jeg har formatert, hjalp ikke en shiiit.

Endret av WaX[s]
Skrevet

hmm. høres kjent ut dette problemet. Noe av det samme skjer med min stasjonære. Den kan plutselig henge seg opp og eneste alternative er å kutte strømmen, eller bruke reset knappen. Denne "henginga" kommer bare sånn av og til. Noen ganger mens jeg spiller og andre ganger da pc-en bare står idler. Det er ikke noe feil med strømforsyninga og jeg har ikke virus etc. Men har en mistanke om at Windows Xp innstalasjonen min som nærmer seg 3-4 år kan trenge en nyformatering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...