Gå til innhold

2 gb / 4x512mb problemer med


onkeljan

Anbefalte innlegg

har hatt to geil brikker nå i godt over et år, og har gledet meg til den orgasmiske opplevelsen å få to til, disse fikk jeg i dag, men pcn piper noe jævlig når jeg setter inn den fjerde. 3 stk funker altså fint, de er hver på 512 mb, spille det noe angående hvilke kanaler jeg setter dem i ? har prøvd å bytta slik at de som ble kjøpt sammen stemmer med de to fargene kanalene har, prøvd det meste kombinasjonene. Det er ihvertfall ikke en kanal som er gåen, da jeg prøvde å bytte den siste med en annen en... når jeg sier kanal, så mener jeg der man setter inn brikkene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
åssen system har du?

hovedkortet heter chaintech zenith heter det.. et år gammelt, kostet over 2000 kroner...

 

sokkel 475 og 975 eller noe..

Det sier oss ingenting. Last ned CPU-Z, og si hvilket chipset som kommer opp under Mainboard-menyen.

intel i875p

 

ser at manufacturing date på den ene rambrikken jeg fikk satt inni, og fikk til å funke viser manufacturing date "week 255 year 255"

Lenke til kommentar

Vær klar over at tre brikker vil påtvinge single channel-minnekonfigurasjon, som er svært ugunstig for denne plattformen.

 

Prøv å sett Command Per Clock (eller Command Rate) til 2T i BIOS, og se om du da får kjøre med fire brikker. Denne finner du nok under samme meny som du velger minnetimings, o.l. (ofte heter den Advanced Chipset Features).

Endret av Bob Ibsen
Lenke til kommentar
Vær klar over at tre brikker vil påtvinge single channel-minnekonfigurasjon, som er svært ugunstig for denne plattformen.

 

Prøv å sett Command Per Clock (eller Command Rate) til 2T i BIOS, og se om du da får kjøre med fire brikker. Denne finner du nok under samme meny som du velger minnetimings, o.l. (ofte heter den Advanced Chipset Features).

samme hva du sier, så har ihvertfall windows og pcn blitt mye raskere, stikk i strid med ekspertene og hva du sier, jeg har alltid hørt at minne over 1 gb er tull, og alt jeg har erfart etter mine 512 mb ekstra er bare positivt. går det ikke an å kjøre to du dual channel'er da? jeg har jo 4 identiske brikker... men hva sier du til den manufacturing feilen da? burde jeg bry med om det?

 

problemet mitt om jeg skulla sette disse innstillingene i biosen er at jeg ville måtte ta ut en rambrikk hver gang jeg har skrudd av strømmen, hver gang jeg drar ut kontakten eller skrur av strømmen bak på strømforsyningen så resetter biosen seg til default settings... dette er stort sett ubetinget positivt, men tydeligvis ikke i dette tilfellet... da ville jeg måtte sette inn rambrikkene uten å skru av strømmen....

 

fant ikke de innstillingene dine, kan det være cas latency du mener?

post-223-1119288635_thumb.jpg

Endret av onkeljan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...