Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Webserver bak NGT(speedtouch)-router


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt mer info: Har en clarkconnect gateway bak speedtouch'en. Har 2 nettverkskort i den med 2 forskjellige ip'er. Har prøvd å forwarde til begge og har også prøvd å koble i begge. Brannmuren i clarkconnect har vært slått av, og har også åpnet den for web trafikk.

 

Har også forsøkt å sette den opp som default server på speedtouchen, men det funker heller ikke. Blir gal snart, hater å ikke få til.

Lenke til kommentar

Hvilken ISP bruker du?

UPC (chello) har foreksempel sperret port 80,dette for at ikke privatpersoner skal sette opp webservere på hjemmepcene. Det jeg gjorde da var å bruke port 81 til webserveren. Eller som jeg gjorde til slutt, pga alle portene UPC har sperret, skifte ISP til feks NGT.

 

Sleit med det samme problemene som deg i over en uke før jeg fant ut at det var ISP'en sin feil.

 

Jaja.. ikke sikkert det er det samme problemet hos deg.

 

Adda txt......

 

Leste ikke headeren skikkelig ... sorry......

Du bruker jo NGT

Endret av windsurf
Lenke til kommentar

Finner ikke ut hvor jeg gjør det på routeren. Har prøvd å slå av hele firewallen, men er ikke sikker på om det faktisk ble gjort. Sjekket på Symantec Security Response og jeg fikk open på telnet, ftp og web++. En del andre som var closed, men det spiller ingen rolle.

 

Ble så desperat at jeg sprang opp på loftet og lette fram det gamle Telenormodemet mitt, men som jeg trodde, det virket ikke. Hvis noen vet hvordan jeg gjør om routeren til kun et modem hjelper det også. Driter i routerfunksjonaliteten, den trenger jeg ikke.

 

Skal ringe NGT kundeservice i morgen. Hvis det viser seg at det er dem som sperrer for web-servere skal de få en oppsigelse av meg.

Lenke til kommentar
Finner ikke ut hvor jeg gjør det på routeren. Har prøvd å slå av hele firewallen, men er ikke sikker på om det faktisk ble gjort. Sjekket på Symantec Security Response og jeg fikk open på telnet, ftp og web++. En del andre som var closed, men det spiller ingen rolle.

 

Ble så desperat at jeg sprang opp på loftet og lette fram det gamle Telenormodemet mitt, men som jeg trodde, det virket ikke. Hvis noen vet hvordan jeg gjør om routeren til kun et modem hjelper det også. Driter i routerfunksjonaliteten, den trenger jeg ikke.

 

Skal ringe NGT kundeservice i morgen. Hvis det viser seg at det er dem som sperrer for web-servere skal de få en oppsigelse av meg.

Øhhm, du kan spare deg den telefonen :)

 

Det er ingen sperringer for noe som helst på NGT sitt nett. Lær deg heller hvordan du skal konfigurere utstyret ditt?

Lenke til kommentar

Det tror nok ikke jeg. www.????? er del av en dns-navn og kan ikke knyttes sammen med ip-adressen din. For at http://www.1.2.3.4 (ja, jeg vet dette ikke er en gyldig ip) skal fungere så må man eie domenenavnet 3.4 . Dette sier vel seg sjøl at ikke er mulig.

 

Edit: hvis det var snakk om datamaskinnavn så vil det heller ikke være mulig.

Endret av CrZy_T
Lenke til kommentar

Du kan ikke koble til en tjeneste på innsiden en NAT router ved hjelp av domenenavn/ip såfremt du selv sitter på innsiden selv. Du må da enten bruke den interne ip'en, eller sette opp en DNS server internt hvor du kobler domenenavnet til den interne ip'en.

Lenke til kommentar

På SpeedTouch'en fra NGT er det jo også en slags "DNS-server" funksjon hvor du kan skrive inn domenet ditt (f.eks. tjobing.net) og så er det et skilleark for klientnavn (f.eks. webserver eller laptop) Hvis du da forwarder DNS forespørsler gjennom SpeedTouch'en eller setter opp SpeedTouch'en som en av DNS serverne dine så funker det hele om du tar med deg laptop'en på tur ut ;)

 

S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...