Gå til innhold

1 månede til oppgradering , trenger hjelp :D

Anbefalte innlegg

Skrevet
Da trenger jeg bare vite hvordan man gjør slik at Sataen blir Master (atlså den som er windows på ) og at min andre IDE harddisk blir slave....

Det finnes ikke Master/slave-oppsett på S-ATA-disker, men det du spør etter er vel om hvordan S-ATA'en blir systemdisken.

P-ATA'en må altså stå som master (for at den skal fungere), og S-ATA'en må stå som 'first boot device' i BIOS.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Da trenger jeg bare vite hvordan man gjør slik at Sataen blir Master (atlså den som er windows på ) og at min andre IDE harddisk blir slave....

Det finnes ikke Master/slave-oppsett på S-ATA-disker, men det du spør etter er vel om hvordan S-ATA'en blir systemdisken.

P-ATA'en må altså stå som master (for at den skal fungere), og S-ATA'en må stå som 'first boot device' i BIOS.

Og P-ATA'en er hva ^^ ?

Skrevet

Blir slikt da :

Wester Digital Caviar 200 gig IDE : Settes som master med ingen jumper

Maxtor 300 gig SATA : Kobler til normalt og setter den som first boot i bios mode

Am I right ?

Skrevet
...

Nå er det ikke sånn at alle driver med heavy renderinger og masse PS som kanskje du gjør. Jeg snakker om PC, ikke MAC.

Snakker om PC jeg og, men kan du vise til noen tester der lavere latency slår 2 X mer ram??

Du trenger ikke å drive med noe tunge ting før 1GB er lite, ser på systemet og der er det 1,2GB minne i bruk. Har da word, FF, DC, MSN, mail program, itunes, adobe reader, exel, minesveiper og holder på med litt ripping av en cd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...