Gå til innhold

Når du ikke får innstallert/startet spillet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmm, hva er meningen med denne skru guiden? gammelt nytt jo.

Skru guiden?

 

Uansett, meningen med denne guiden er at folk skal kunne finne svar på de mest vanlige problemene uten å måtte spørre. Nei, det meste her er faktisk ikke gammelt nytt, men noe folk faktisk spør om ganske ofte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dette vil si at du sletter alle partisjonene (C:, D:, E: osv) du har på datamaskinen og legger inn nye.

Vil bare si at det er unødvendig å slette alle partisjonene, den eneste partisjonen du trenger å slette er den med windows innstallasjonen på. Alle andre stasjoner kan beholdes, men spill og programmer (dersom disse er lagt inn på andre partisjoner) må stort sett legges inn på nytt da register henvisningene blir fjernet.

 

Ellers et veldig godt tiltak Orresnei :thumbup:

 

 

hmm, hva er meningen med denne skru guiden? gammelt nytt jo.

Det du kan se på som gammelt nytt kan være nytt nytt for andre, det er fremdeles folk som tar i bruk pc som spillemaskin for første gang den dag i dag, og takk gud for det. Ellers hadde det blitt tynt med spill fremover!

Lenke til kommentar
Dette vil si at du sletter alle partisjonene (C:, D:, E: osv) du har på datamaskinen og legger inn nye.

Vil bare si at det er unødvendig å slette alle partisjonene, den eneste partisjonen du trenger å slette er den med windows innstallasjonen på. Alle andre stasjoner kan beholdes, men spill og programmer (dersom disse er lagt inn på andre partisjoner) må stort sett legges inn på nytt da register henvisningene blir fjernet.

 

Ellers et veldig godt tiltak Orresnei :thumbup:

Ja, er et poeng det. Har du en ren spilldisk kan man igrunnen bare slette denne da all registrerings-filene blir slettet med C: disken (windows-partisjonen). Dersom du har en partisjon man bruker kun til lagring av filmer, musikk ol, så tar man vare på denne.

 

Skal es om jeg får fikset det snart.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Vet ikke helt hvordan jeg får lasted ned nyeste driver til skjemkortet:

NVIDIA GeForce FX5700 LE 256 MB

 

Prøver dette fordi BF2 og CoD2 hopper ut til skrivebordet noen ganger.

 

Noen som vet hva jeg bør gjøre?

Innstaller nyeste driver fra Nvidia. Alt dette står det hvordan du gjør i guiden min, så det skulle ikke være vanskelig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg får en melding om at "white.exe" har støtt på et problem og vil bli avsluttet (ca) når jeg prøver å starte Black & White 2. Det første bildet kommer fram og forsvinner igjen og så kommer meldingen. Har prøvd med gamle grafikk drivere og nye. Har ikke oppgradert lydkortet (Audigy) men det har aldri vert noe problem.

Har til og med formatert harddisken (av en annen grunn) og det hjalp ikke.

Irriterende! :hrm:

 

Noen som har peiling?

Endret av The O
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Jeg har sånt problem med å instalere rome total war, det står at det mangler filer men det er ingen ripe i cden.

Men jeg prøvde også å downloade image filer men fikk samme feil at det manglet filer, hvordan er det mulig?

Og ikke si at det kan være virus har prøvd alle slags anbefalinger om hva jeg skal gjøre men fant ingenting.

Og hvis jeg skal formatere pcen så må jeg jo instalere ALT på nytt og det gidder jeg bare ikke men jeg gjør det hvis jeg må, men plz kom med en annen løsning :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9871234

ang. installering av spill:

 

har lest et sted at noen maskiner har et lite program installert kallt "starforce"... dette skal visst gjøre noe med muligheten til å installere spill ? :hmm:

Lenke til kommentar
ang. installering av spill:

 

har lest et sted at noen maskiner har et lite program installert kallt "starforce"... dette skal visst gjøre noe med muligheten til å installere spill ?  :hmm:

6100503[/snapback]

Starforce er et kopibeskyttelsesprogram en del utgivere/utviklere har valgt å inkludere i sine spill, av den naturlig grunn at de ikke ønsker at folk skal piratkopiere. Starforce har vært en svært omdiskutert kopibeskyttelse og mange sier at kopibeskyttelsen har skapt problemer for dem i forskjellige former.

 

jeg har selv ikke opplevd problemer med denne kopibeskyttelsen de gangene jeg har innstallert spill med denne kopibeskyttelsen. Men enkelte opplever problemer emd å innstallere eldre spill og av og til også nyere spill. Hva dette kommer av er vanskelig å si. Men det kan godt hende at denne kopibeskyttelsen skaper problemer for andre innstallasjoner. Personlig har jeg heldigvis aldri opplevd noe av det.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Nå er det 1 år siden jeg spillte SW kotor. Jeg hadde helt glemt at det hadde klikka :hrm:

 

Dvs : jeg hadde kommet sykt langt. Alle personene var skikkelig utvikla og høye levler. Var sykt fornøyd, og stor koste meg med spillet. PC'N GIKK HELT BANANAS - slo seg av, slo seg på og ALT var vekk

 

MEN det er ikke DET som er problemet...

 

Nå får jeg ikke installert det igjen. Alle cd'ene er i mint condition. Ikke en eneste skramme, ripe, avtrykk... You name it. som ny

 

jeg kommer til 70 tallet (%) og en feilmelding kommer opp. Får ikke installert streamsounds.

 

kan noen eventuelt sende meg disse ved å legge de ut på yousendit.com

Eller hvis noen hvet hva problemet er hadde det vert fett :yes:

 

Nå kom det opp en ny eroor melding : sirkulerende overflødighetskontrol.. ja jeg hvet det. Jeg er noob. men ville vert flott om de... litt mer proffe kunne hjulpet meg litt her

Endret av Moff
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når jeg prøver å slette fila inn på mappen kommer det opp "Kan ikke slette de angitte verdiene". Skal jeg bare slette hele mappa isteden da, isteden for bare verdiene?

 

Edit: Det ligger bare en verdi der, der det står "verdi ikke angitt"...

Endret av mummi-pappa
Lenke til kommentar
Når jeg prøver å slette fila inn på mappen kommer det opp "Kan ikke slette de angitte verdiene". Skal jeg bare slette hele mappa isteden da, isteden for bare verdiene?

 

Edit: Det ligger bare en verdi der, der det står "verdi ikke angitt"...

6199931[/snapback]

Si det du :hmm: Hvilken/hva slags mappe er det snakk om?

Lenke til kommentar

Bioware Corp tror jeg / Knights of the old republic.

 

Uninstallerte det med Legg til/ Fjern programmer, så at mappen ennå var der og gikk innpå, der var noen få filer og mapper til. Tenkte det var bare en feil og sletta... Så tenkte jeg meg om igjen, gikk inn på Legg til / fjern programmer, og den var der fortsatt.

Før jeg så denne prøvde jeg med systemgjennoppretting :wallbash: , men hjalp ikke det heller.

 

Men skal jeg bare prøve å slette hele mappa?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...